Czwartek 21.05.20 |
Temat: Jak radzić sobie z emocjami? |
Działania dziecka: |
Środki dydaktyczne: |
1. Słuchanie wiersza J. Papuzińskiej „Czarna jama”- rozmowa na temat jego treści; 2.„Mój strach” – praca plastyczna 3. Karta pracy – doskonalenie umiejętności dostrzegania pozytywnych i negatywnych sposobów wyrażania uczuć, rozwijanie zdolności grafomotorycznych |
- rozwija umiejętność uważnego słuchania utworu i rozumienia jego treści; - potrafi odpowiedzieć na pytania zadane na podstawie wiersza; - doskonali umiejętność wypowiadania się na określony temat; - rozwija zainteresowania manualne; |
Wysłuchanie wiersza czytanego przez rodzica. . Po przeczytaniu wiersza rodzić zadaje dziecku pytania, dziecko stara się udzielić odpowiedzi: Co czuł chłopiec i dlaczego?, Czego się bał?, O co prosił rodziców?, Jak się zakończył wiersz?, Co się stało?, Jak znalazł sposób na pozbycie się lęku?, Co mu pomogło?, Dlaczego boimy się ciemności? Praca plastyczna: -dziecko rysuje węglem (czarną kredką) na białej kartce lub białą kredą (kredką) na ciemnej to, czego się boją. Następnie opowiadają rodzicom o swojej pracy. Wspólnie zastanówcie się jak dany lęk można pokonać. Ćwiczenia część 4 str. 21a |