Wtorek 19.05.20 |
Temat: Jakie emocje przeżywają przedszkolaki? |
Działania dziecka: |
Środki dydaktyczne: |
1. Wysłuchanie wiersza Doroty Gellner przeczytanego przez rodzica „Zły humorek”
2. „Dziecięce emocje”
3. Piosenka „Nasze emocje” |
- uważnie słucha wiersza - potrafi odpowiedzieć na pytania zadane na podstawie wiersza
- potrafi opowiedzieć historyjkę - rozpoznaje emocje innych na podstawie ilustracji - dostrzega związki przyczynowo – skutkowe - uważnie słucha i śpiewa piosenkę |
1. Tekst wiersza pod ramką. Po przeczytaniu wiersza rodzić zadaje dziecku pytania, dziecko stara się udzielić odpowiedzi. - Co czuła dziewczynka? - Z jakiego powodu czuła gniew? - Jak się zachowywała? - Co oznacza być złym, a co złościć się? Czy to oznacza to samo? Ćwiczenia część 4 str. 20a, 20b
Wysłuchanie(zaśpiewanie) piosenki „Nasze emocje” https://www.youtube.com/watch?v=kRJFN6V7TB4
|
D. Gellner "Zły humorek"
Jestem dzisiaj zła jak osa!
Złość mam w oczach i we włosach!
Złość wyłazi mi uszami
I rozmawiać nie chcę z wami!A dlaczego?
Nie wiem sama
Nie wie tata, nie wie mama…Tupię nogą, drzwiami trzaskam
I pod włos kocura głaskam.Jak tupnęłam lewą nogą,
Nadepnęłam psu na ogon.
Nawet go nie przeprosiłam
Taka zła okropnie byłam.Mysz wyjrzała z mysiej nory:
Co to znowu za humory?
Zawołałam: - Moja sprawa!
Jesteś chyba zbyt ciekawa.
Potrąciłam stół i krzesło,
co mam zrobić, by mi przeszło?!Wyszłam z domu na podwórze,
Wpakowałam się w kałużę.
Widać, że mi złość nie służy,
Skoro wpadłam do kałuży.
Siedzę w błocie, patrzę wkoło,
Wcale nie jest mi wesoło…Nagle co to?
Ktoś przystaje
Patrzcie! Rękę mi podaje!
To ktoś mały, tam ktoś duży -
Wyciągają mnie z kałuży.
Przyszedł pies i siadł koło mnie
Kocur się przytulił do mnie,
Mysz podała mi chusteczkę:
Pobrudziłaś się troszeczkę!
Widzę, że się pobrudziłam,
Ale za to złość zgubiłam
Pewnie w błocie gdzieś została.
Nie będę jej szukała!