Marzyciele

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Piątek

22.05.20

Temat: Wczuwamy się w emocje innych.

Działania dziecka:

Środki dydaktyczne:

1.„Lustra’’ – zabawa dramowa z rodzicem lub rodzeństwem

 

2. ‘’Comedians galop’’ – wysłuchanie utworu muzycznego przy zamkniętych oczach. Wykonanie pracy plastycznej

 

3. Karta pracy- ćwiczenia w czytaniu

- rozwija umiejętności dramowe i teatralne;

 

- wyraża swoje myśli gestem;

- rozwijanie umiejętności wyrażania środkami plastycznymi treści utworu;

 

- dokonuje analizy głoskowej prostych wyrazów,

 

Zabawa „ Lustra” w parze z rodzicem lub rodzeństwem, wybieramy osobę która będzie lustrem. Druga osoba wyraża swoje uczucia poprzez mimikę twarzy. Lustro naśladuje emocje. Następnie zmiana

Utwór muzyczny :

https://www.youtube.com/watch?v=N6Qnxf04Whg

Po wysłuchaniu utworu dziecko wykonuje prace plastyczną.

Ćwiczenia część 4 str. 21b

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Czwartek

21.05.20

Temat: Jak radzić sobie z emocjami?

Działania dziecka:

Środki dydaktyczne:

1. Słuchanie wiersza J. Papuzińskiej „Czarna jama”- rozmowa na temat jego treści;

2.„Mój strach” – praca plastyczna

3. Karta pracy – doskonalenie umiejętności dostrzegania pozytywnych i negatywnych sposobów wyrażania uczuć, rozwijanie zdolności grafomotorycznych

- rozwija umiejętność uważnego słuchania utworu i rozumienia jego treści;

- potrafi odpowiedzieć na pytania zadane na podstawie wiersza;

- doskonali umiejętność wypowiadania się na określony temat;

- rozwija zainteresowania manualne;

Wysłuchanie wiersza czytanego przez rodzica. . Po przeczytaniu wiersza rodzić zadaje dziecku pytania, dziecko stara się udzielić odpowiedzi:

Co czuł chłopiec i dlaczego?, Czego się bał?, O co prosił rodziców?, Jak się zakończył wiersz?, Co się stało?, Jak znalazł sposób na pozbycie się lęku?, Co mu pomogło?, Dlaczego boimy się ciemności?

Praca plastyczna:

-dziecko rysuje węglem (czarną kredką) na białej kartce lub białą kredą (kredką) na ciemnej to, czego się boją. Następnie opowiadają rodzicom o swojej pracy. Wspólnie zastanówcie się jak dany lęk można pokonać.

Ćwiczenia część 4 str. 21a

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Środa

20.05.20

Temat: Skąd się biorą łzy?

Działania dziecka:

Środki dydaktyczne:

1. „Gdy mi smutno, gdy mi źle” – giełda pomysłów.

2. „Łzy”- swobodne wypowiedzi dziecka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. „Ciasteczka”- zajęcia kulinarne w połączeniu z zajęciami matematycznymi

- wymienia swoje pomysły i potrafi podzielić się nimi z dorosłym

- wypowiada się swobodnie na dany temat

- wykorzystuje umiejętności matematyczne w codziennych sytuacjach,

- używa prostych jednostek wagi i objętości,

- dzieli po ileś, dzieli po równo,

Dziecko w swobodnej rozmowie z rodzicem dzieli się swoimi pomysłami, co można zrobić gdy jest się smutnym. Rodzic może spisać pomysły, wspólnie z dzieckiem ilustruje je piktogramami i wywiesza w widocznym miejscu.

Informacja dla rodzica.:

Łzy to substancja nawilżająca i oczyszczającą, która chroni oko przed zarazkami. Łzy składają się głównie z wody, niewielkiej ilości soli oraz substancji bakteriobójczych. Bez niej nos czy gałki oczne stałyby się łatwym wejściem do naszego organizmu dla groźnych bakterii. Nad oczami znajdują się dwa gruczoły, które nieustannie produkują łzy. Stamtąd łzy spływają kanalikami, a ich nadmiar jest odprowadzany do nosa. Dlatego gdy płaczemy, musimy wydmuchać nos. Gdy oko zostaje podrażnione, łez jest tak dużo, że kanaliki nie nadążają ich odprowadzać. Oczy

łzawią, na co nie mamy żadnego wpływu. Więcej łez jest produkowanych również wtedy, gdy przeżywamy silne emocje, np. smutek, radość. Łzy pojawiają się na skutek tego, co czujemy, albo są wynikiem naszych myśli czy wspomnień. Płacz jest nam czasem bardzo potrzebny, działa pozytywnie na organizm: obniża ciśnienie krwi, dotlenia mózg, powoduje spadek napięcia emocjonalnego. Niektórzy uważają płacz za oznakę słabości, inni doceniają wrażliwość płaczących. Niewątpliwie jednak płacz jest naturalną reakcją naszego organizmu.

Przykładowy przepis na ciasteczka poniżej ramki.

 

Przepis na ciasteczka

SKŁADNIKI

  • Masło 150 g
  • Mąka 250 g
  • Żółtka 2 szt
  • cukier waniliowy 1 op
  • cukier puder 100 g

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA

Z podanych składników wyrabiamy ciasto – najlepiej ręką. Następnie rozwałkowujemy i wycinamy kształty za pomocą foremek. Ciasteczka układamy na blasze z papierem do pieczenia. Pieczemy 10 minut na środkowej półce w temp. 180st.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Wtorek

19.05.20

Temat: Jakie emocje przeżywają przedszkolaki?

Działania dziecka:

Środki dydaktyczne:

1. Wysłuchanie wiersza Doroty Gellner przeczytanego przez rodzica „Zły humorek”

 

 

 

2. „Dziecięce emocje”

 

 

 

 

3. Piosenka „Nasze emocje”

- uważnie słucha wiersza

- potrafi odpowiedzieć na pytania zadane na podstawie wiersza

 

 

 

- potrafi opowiedzieć historyjkę

- rozpoznaje emocje innych na podstawie ilustracji

- dostrzega związki przyczynowo – skutkowe

- uważnie słucha i śpiewa piosenkę

1. Tekst wiersza pod ramką. Po przeczytaniu wiersza rodzić zadaje dziecku pytania, dziecko stara się udzielić odpowiedzi.

- Co czuła dziewczynka?

- Z jakiego powodu czuła gniew?

- Jak się zachowywała?

- Co oznacza być złym, a co złościć się? Czy to oznacza to samo?

Ćwiczenia część 4 str. 20a, 20b

 

 

 

Wysłuchanie(zaśpiewanie) piosenki „Nasze emocje”

https://www.youtube.com/watch?v=kRJFN6V7TB4

 

 

 

 

D. Gellner "Zły  humorek"

Jestem dzisiaj zła jak osa!
Złość mam w oczach i we włosach!
Złość  wyłazi  mi  uszami
I rozmawiać nie chcę z wami!A dlaczego?
Nie wiem sama
Nie wie tata, nie wie mama…Tupię nogą, drzwiami trzaskam
I pod włos kocura głaskam.Jak tupnęłam lewą nogą,
Nadepnęłam psu na ogon.
Nawet go nie przeprosiłam
Taka zła okropnie byłam.Mysz wyjrzała z mysiej nory:
Co to znowu za humory?
Zawołałam: - Moja sprawa!
Jesteś chyba zbyt ciekawa.
Potrąciłam stół i krzesło,
co mam zrobić, by mi przeszło?!Wyszłam z domu na podwórze,
Wpakowałam się w kałużę.
Widać, że mi złość nie służy,
Skoro wpadłam do kałuży.
Siedzę w błocie, patrzę wkoło,
Wcale nie jest mi wesoło…Nagle co to?
Ktoś przystaje
Patrzcie! Rękę mi podaje!
To ktoś mały, tam ktoś duży -
Wyciągają mnie z kałuży.
Przyszedł pies i siadł koło mnie
Kocur się przytulił do mnie,
Mysz podała mi chusteczkę:
Pobrudziłaś się troszeczkę!
Widzę, że się pobrudziłam,
Ale za to złość zgubiłam
Pewnie w błocie gdzieś została.
Nie będę jej szukała!

 

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Dzień tygodnia:

Temat: Emocje – co to takiego?

Działania dziecka:

Środki dydaktyczne:

Poniedziałek

18.05.20

1. Bajka dla dzieci po polsku o emocjach

 

2. „Emocje na twarzy”, i

„Druga połówka” - karty pracy

 

 

 

3. Moje emocje” – zajęcia plastyczne

- uważnie słucha i ogląda bajkę

- potrafi opowiedzieć o czym była bajka

- potrafi rozpoznać emocje po wyrazie twarzy

- doskonali zdolności grafomotoryczne,

- rozwija umiejętność kontynuowania rytmu kilkuelementoweg

- wykonuje pracę plastyczną do muzyki

. Bajka dla dzieci po polsku o emocjach https://www.youtube.com/watch?v=TcLK9ZBUsDs

Ćwiczenia część 4 str. 19b

 

 

 

 

Dziecko słuchając muzyki Sonata Księżycowa L. van Beethovena https://www.youtube.com/watch?v=ZwI0FFUtc6w

maluje farbami (pędzlem lub palcem). Po zakończeniu ogląda z rodzicami swój obraz i opowiada co czół malując go.

 

Contact Information

Address

11-400 Kętrzyn

ul.Wierzbowa 2

Telefon
+48 545 99 98
Email

intendent@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl

rodo 

Adresy email: Inspektora Ochrony Danych Osobowych

Miejski Żłobek Nr. 2 -- iod-zlobek2@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl    

Miejskie Przedszkole Integracyjne "Smerfowa Kraina 

      -- iod@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl