Dzień tygodnia |
Temat |
Umiejętności dzieci 5,6 letnich |
Umiejętności dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych |
Środki dydaktyczne |
Środa 20.05.2020r. |
1. Opowiedz o swoim rodzeństwie ( jedynacy opowiadają o kuzynach) 2. Piosenka „ Zabiorę brata” 3. „Maskotki” – praca plastyczna, wykonywanie maskotki dla brata, siostry lub rodziców. |
- wypowiada się o rodzinie - rozwija pamięć słuchową i słuch fonematyczny; - rozwija umiejętności dramowe i teatralne; - wyraża myśli gestem; - rozwija sprawność motoryczną; - ćwiczy umiejętności interpretowania opowieści ruchem; - rozwija ekspresję twórczą; |
wypowiada się o rodzinie - rozwija pamięć słuchową i słuch fonematyczny; - rozwija umiejętności dramowe i teatralne; - wyraża myśli gestem; - rozwija sprawność motoryczną; - ćwiczy umiejętności interpretowania opowieści ruchem; - rozwija ekspresję twórczą; |
1. Pytania na które dziecko ma odpowiedzieć pod tekstem. 2. Piosenka https://www.youtube.com/watch?v=ewYgrFUwr5I 3. Praca plastyczna : materiały: skarpetki, włóczki, kolorowe guziki, kolorowy papier lub materiał, klej, wstążeczki, wata do wypełnienia skarpetki. Wypełniły skarpetkę watą. Z włóczki o dowolnym kolorze dzieci robią czuprynkę stworka i przyklejają ją do skarpety. Mogą związać włoski wstążką. Przyklejają oczy z guzików. Z kolorowego materiału (papieru) wycinają buźkę. Ozdabiają maskotkę według własnego pomysłu. Tak przygotowane maskotki można wykorzystać jako pacynki w teatrzyku. Ćwiczenie 6-latek str. |
Pytania :
– Czy masz rodzeństwo starsze, czy młodsze? – Czy masz brata, czy siostrę? – Jak oni mają na imię? – Za co lubisz swoje rodzeństwo? – Czy chętnie się bawisz ze swoim rodzeństwem? – Jakie są wasze ulubione wspólne zabawy? – Czy czasem denerwujesz się na swoje rodzeństwo? – Co najczęściej jest powodem konfliktów?