Dzień tygodnia |
Temat |
Umiejętności dzieci 5,6 letnich |
Umiejętności dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych |
Środki dydaktyczne |
Wtorek’ 09.06.2020 |
1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych przy muzyce 2. Burza – zagadka. Wysłuchanie zagadki i rozmowa na jej temat |
- rozwijanie aktywności ruchowej, muzycznej, artystycznej. - doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu i wypowiadania się na temat jego treści, rozwijanie percepcji słuchowej |
- rozwija aktywność ruchową, muzyczną, artystyczną. - rozwija umiejętność słuchania tekstu i próbuje wypowiedzieć się na temat jego treści, -rozwija percepcję słuchową |
1. Link do ćwiczeń https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ 2.Rodzic czyta zagadkę, a nastepnie prosi dziecko, aby nazwałodźwięki, które w niej opisano. Pytania i tekst zagadki pod ramką. Ćwiczenie 6-latek str. 41
|
Burza Marcin Przewoźniak
Co się dzieje tam u góry?
Wielką wojnę toczą chmury?
Wciąż na siebie nacierają
I strzelają, i błyskają?
Co się tam na górze dzieje?
Że się nam na głowy leje?
Od błyskawic niebo trzeszczy,
A nam w butach chlupie deszczyk.
Ciemne niebo dudni, świeci…
Co się dzieje tam na górze?
Wiedzą to na pewno dzieci:
Oglądamy groźną… (burzę).
Po przeczytaniu zagadki Rodzic prosi dziecko, aby nazwało dźwięki, które w niej opisano. Następnie prowadzi rozmowę: Jak należy się zachować w czasie burzy? Dzieci formułują swoje przypuszczenia lub dzielą się swoją wiedzą.
Następnie R. podsumowuje zdobyte informacje. Podczas burzy: – należy unikać wysokich obiektów; – nie wolno przebywać w wodzie ani na odkrytym terenie, chować się pod drzewami; – należy unikać metalowych przedmiotów i nie przebywać w ich pobliżu; – nie wolno rozmawiać przez telefon komórkowy.