Plan Pracy Dydaktycznej "Pracusie" 09.06.2020

Drukuj
Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 
 

Dzień tygodnia

 

Temat

 

Umiejętności dzieci 5,6 letnich

 

Umiejętności dzieci o specjalnych

potrzebach edukacyjnych

 

Środki dydaktyczne

 

Wtorek’

09.06.2020

 

1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych przy muzyce

2. Burza – zagadka. Wysłuchanie zagadki i rozmowa na jej temat

 

- rozwijanie aktywności ruchowej, muzycznej, artystycznej.

- doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu i wypowiadania się na temat jego treści, rozwijanie percepcji słuchowej

 

- rozwija aktywność ruchową, muzyczną, artystyczną.

- rozwija umiejętność słuchania tekstu i próbuje wypowiedzieć się na temat jego treści,

-rozwija percepcję słuchową

 

1. Link do ćwiczeń

https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ

2.Rodzic czyta zagadkę, a nastepnie prosi dziecko, aby nazwałodźwięki, które w niej opisano. Pytania i tekst zagadki pod ramką.

Ćwiczenie 6-latek str. 41

 

Burza Marcin Przewoźniak

Co się dzieje tam u góry?

Wielką wojnę toczą chmury?

Wciąż na siebie nacierają

I strzelają, i błyskają?

Co się tam na górze dzieje?

Że się nam na głowy leje?

Od błyskawic niebo trzeszczy,

A nam w butach chlupie deszczyk.

Ciemne niebo dudni, świeci…

Co się dzieje tam na górze?

Wiedzą to na pewno dzieci:

Oglądamy groźną… (burzę).

Po przeczytaniu zagadki Rodzic prosi dziecko, aby nazwało dźwięki, które w niej opisano. Następnie prowadzi rozmowę: Jak należy się zachować w czasie burzy? Dzieci formułują swoje przypuszczenia lub dzielą się swoją wiedzą.

Następnie R. podsumowuje zdobyte informacje. Podczas burzy: – należy unikać wysokich obiektów; – nie wolno przebywać w wodzie ani na odkrytym terenie, chować się pod drzewami; – należy unikać metalowych przedmiotów i nie przebywać w ich pobliżu; – nie wolno rozmawiać przez telefon komórkowy.