pracus1

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

 

 

 

Dzień

tygodnia
 Temat: Jak dbać o słuch?  

Umiejętności dzieci

6-letnich
 Środki dydaktyczne
 

Piątek

16.04.2021r
 
  • ,Hałasowanie” – słuchanie opowiadania i rozmowa na temat jego treści.
  • Zabawa ruchowa przy muzyce ,,Chocolate choco choco”
 

-doskonali umiejętność uważnego słuchania utworu i wypowiadania się na temat jego treści,

-wyrabia poczucie rytmu poprzez zabawę.

 

Hałasowanie Grzegorz Kasdepke

Kuba i Buba musieli przyznać, że pan Waldemar, przyjaciel babci Joasi, to rzeczywiście bardzo kulturalny pan. Do tego stopnia, że czasami wręcz wstydził się chodzić z naszymi sympatycznymi bliźniakami po mieście – i to tylko dlatego, że, dajmy na to, naszła je ochota pobić się lub powyzywać. Ale któregoś razu to pan Waldemar narobił Kubie i Bubie wstydu – i to w muzeum! – Jak tam w szkole?! – ryknął, gdy już się spotkali przed kasą muzeum. Kuba i Buba aż podskoczyli z wrażenia. Babcia Joasia przygryzła wargi i dyskretnie rozejrzała się dookoła. Pani bileterka, ogłuszona doniosłym głosem pana Waldemara, przetykała sobie właśnie ucho. – Nadal macie najwięcej uwag w całej klasie?!… – ryczał pan Waldemar. – Nie martwcie się, za moich czasów kazano klęczeć na grochu!… Może dlatego mam teraz takie powykręcane kolana!… Pani bileterka pospiesznie skręcała kulki z papieru – najwyraźniej zamierzała wepchnąć je sobie w uszy. – Dlaczego pan Waldemar tak hałasuje? – szepnął Kuba, zerkając ze zdziwieniem na babcię Joasię. – Zawsze był taki kulturalny… – Chyba wyczerpały się baterie w jego aparacie słuchowym – westchnęła zarumieniona babcia. – To pan Waldemar jest kulturalny na baterie?! – osłupiała Buba. Ale babcia nie zdążyła nic odpowiedzieć, bo pan Waldemar podszedł właśnie do kasy – no i trzeba było zająć się zemdloną bileterką.

Pytania do opowiadania

Czy zapamiętałaś/ zapamiętałeś dokąd wybrali się Kuba i Buba? Kto im towarzyszył? Dlaczego pan Waldemar tak głośno mówił? Czy to jest kulturalne zachowane, gdy mówimy bardzo głośno w publicznych miejscach? Dlaczego?

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Dzień

tygodnia
 Temat: Muzyka okolicznościowa  

Umiejętności dzieci

6-letnich
 Środki dydaktyczne
 

Czwartek

15.04.2021r
 1.„Nasza gitara”- praca plastyczna
2. Zabawa matematyczna ,,Liczymy guziki”
 

-rozwija sprawność manualną

- doskonali umiejętność przeliczania ,

-orientuje się w schemacie własnego ciała oraz orientacji w kierunków na kartce
 
  • Do wykonania gitary można wykorzystać kartony, tasiemki, wstążki, starą płytę CD, kolorowe kartki. 
  • Do zabawy potrzebne będą guziki (lub inne dostępne w domu liczmany np. fasolki, nakrętki plastikowe),
  • kartka A4, mazak.

Rodzic rysując linie na kartce dzieli ją na 4 prostokąty. Dziecko siedzi przy stoliku wykonuje polecenia.

Rodzic wydaje kolejne polecenia: połóż rękę po prawej stronie kartki, połóż rękę po lewej stronie kartki

i kolejne dowolne polecenia typu ( połóż 3 fasolki w prawym górnym rogu kartki, 5 fasolek w lewym

 dolnym rogu kartki itd.)

  • Ćwiczenie 6-latek KP4 str.19a
Załączniki:
Pobierz plik (Policz instrumenty.docx)Policz instrumenty.docx[ ]55 kB

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Dzień

tygodnia
 Temat: Muzyka wokół nas  

Umiejętności dzieci

 6-letnich
 Środki dydaktyczne

Środa

14.04.2021r
1. Zabawa plastyczna .„Malowanie muzyki”
2. Ćwiczenia gimnastyczne kształtujące prawidłową postawę ciała
 

-rozwija ekspresję twórczą

-  rozwija sprawność fizyczną,

-kształtuje prawidłową
 
  • Dziecko słuchając wybranej przez siebie muzyki maluje farbami na kartce obraz.
  • Na zakończenie podaje tytuł swojej pracy.
  • Link do filmu

https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8

Ćwiczenie 6-latek KP4 str.18a, 18b

Załączniki:
Pobierz plik (Zaznacz.docx)Zaznacz.docx[ ]209 kB

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Dzień

tygodnia
 Temat: Mała orkiestra 

 

 

Umiejętności dzieci

 6-letnich
 Środki dydaktyczne
 

Wtorek

13.04.2021r

 1.Zabawa ruchowa do piosenki ,,Głowa, ramiona, kolana, pięty ".

2.Zabawa językowa ,,Układam sylaby".

 -doskonali umiejętność orientacji w schemacie ciała,

-utrwala umiejętność analizy  sylabowej słów, 

-utrwala nazwy instrumentów muzycznych

 Link do piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=wVs408x3s88

 

Do zabawy należy przygotować kartoniki z sylabami: har, fa, mo, nia, ha, mak, has, ło, mi, der. Dziecko z pomocą rodzica układa słowa dwusylabowe, rozpoczynające się głoską h,  np. har-fa, ha-mak, has-ło, a następnie wielosylabowe np. har-mo-nia, har-mi-der
 

 Ćwiczenia 6latek KP4 str.17a, 17b

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

 

 

Dzień

tygodnia
 Temat: Instrumenty muzyczne
 

Umiejętności dzieci

 6-letnich
 Środki dydaktyczne

Poniedziałek

12.04.2021r

 

1.Wysłuchanie wiersza i rozmowa na jego temat „Najlepszy instrument”.

2. Wprowadzenie litery „H’, „h”

-doskonali percepcję słuchową,  rozwija logiczne myślenie

- poznaje zapis graficzny litery „H”, „h”

 

 

 https://www.youtube.com/watch?v=-oZH9lWPpdQ

 Dziecko pisze palcem na talerzyku z kaszą literę H,h.

Układa z wcześniej przygotowanych kartoników z literami wyraz „harfa”( dzieli wyraz na sylaby, a następnie na głoski)

Ćwiczenie 6-latek KP4 str. 16a, 16b, 


 

 

 

„Najlepszy instrument”

Wojciech Próchniewicz

Jest taki instrument na świecie, 

 Dostępny nawet dla dzieci. 

Wygrywa wszystkie melodie

  Najładniej, najłagodniej. 

Gdy nutki wpadną do ucha,

  On ucha bardzo się słucha.

  Bo najgrzeczniejszy jest przecież, 

 Słucha się w zimie i w lecie, 

W upał i gdy deszcz leje, 

 On wtedy nawet się śmieje!

  Chodzi wraz z tobą wszędzie

 już tak zawsze będzie. 

 Nawet za złota trzos 

 Nie zniknie — bo to TWÓJ GŁOS.

  Więc gdy jest ci nudno, nie ziewaj. 

Pamiętaj o nim — zaśpiewaj! 

On się natychmiast odezwie

  I zagra czysto i pewnie. 

 Opowie ci zaraz radośnie 

 Na przykład o słonku lub wiośnie.

  Bo lubi i dobrze zna cię, 

 Twój wierny, dźwięczny przyjaciel

Pytania do wiersza:

Co autor wiersza nazywa najlepszym instrumentem? Czy każdy z nas ma taki instrument? W jakich sytuacjach, według  autora, możemy go używać ? Czym się różni od tradycyjnych instrumentów? W czym jest podobny?

 

Załączniki:
Pobierz plik (Kierunek pisania litery H, h.docx)Kierunek pisania litery H, h.docx[ ]15 kB
Pobierz plik (Litera H,h.docx)Litera H,h.docx[ ]229 kB

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Drodzy Rodzice w dniach od 12.04. – 16.04. 2021r. zapraszamy wszystkie dzieci z grupy „Pracusie” do realizacji bloku tematycznego  „W krainie muzyki ”.

Z pomocą rodziców dzieci będą mogły :

 

  • kształtować wrażliwość muzyczną poprzez eksperymentowanie z rytmem i dźwiękami;
  • kształtować umiejętności matematyczne poprzez tworzenie zbiorów obiektów ze względu na określone cechy;
  • poznać zapis graficzny litery H, h;
  • rozwijać słuch fonemowy poprzez tworzenie i odtwarzanie rytmów słuchowych zawierających nazwy określonych instrumentów muzycznych;
  • rozwijać zainteresowania dźwiękami wydawanymi przez przedmioty inne niż typowe instrumenty;
  • kształtować wrażliwość muzyczną i wyobraźnię;
  • rozwijać zainteresowania muzyką okolicznościową – właściwą na urodziny, do tańca, relaksu, na uroczystości itp.;

Podjęte tematy i treści będą zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego.

Materiały potrzebne do realizacji bloku tematycznego udostępniane będą każdego dnia na stronie internetowej przedszkola w zakładce grupy „Pracusie” oraz na poczcie grupowej. Karty pracy w miarę swoich możliwości prosimy dostarczyć do nauczycielek grup, po zakończonym okresie zamknięcia placówki.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

 

 

Dzień

tygodnia
 Temat: Cztery pory roku w gospodarstwie  

Umiejętności dzieci

6-letnich
Środki dydaktyczne 
 

Piątek

09.04.2021r
 

1. Zajęcia gimnastyczne

2.Wysłuchanie wiersza czytanego przez rodzica „ Od wiosny do wiosny”- rozmowa na jego temat
 

- rozwija sprawność fizyczną,

-z uwagą słucha wiersza i wypowiada się na temat jego treści;

-rozwija pamięć słuchową, słuch fonematyczny
 

Link do zajęć gimnastycznych: https://www.youtube.com/watch?v=rwqMzHX4E_M

Treść wiersza poniżej ramki

Karty pracy do pobrania w załącznikach

Ćwiczenie 6-latek str. 48 a i b

OD WIOSNY DO WIOSNY HANNA ZDZITOWIECKA

Na niebie jaśnieje słońce,

  dni płyną, płyną miesiące… 

 Z lodu uwalnia się rzeka 

i ze snu budzą się drzewa, 

ptaki wracają z daleka, 

będą wić gniazda i śpiewać.

  Sady zabielą się kwieciem… 

To wiosna! Wiosna na świecie!

 Na niebie jaśnieje słońce, 

 dni płyną, płyną miesiące…

  Dni coraz dłuższe, gorętsze 

 pod lipą ciche pszczół brzęki, 

woń siana płynie powietrzem, 

 z pól żniwne słychać piosenki, 

zakwitły malwy przed chatą… 

 Lato na świecie! Już lato! 

 Na niebie jaśnieje słońce, 

 dni płyną, płyną miesiące… 

 W sadzie już jabłko dojrzewa

  niebem sznur ptaków mknie długi. 

 Liście się złocą na drzewach 

 idą jesienne szarugi  wiatr

nagle drzewa gnie w lesie… 

Jesień na świecie! Już jesień! 

Na niebie jaśnieje słońce, 

dni płyną, płyną miesiące…

  Długie i ciemne są noce 

śniegową włożył świerk czapę

  śnieg w słońcu tęczą migoce 

 i sople lśnią pod okapem, 

rzekę pod lodem mróz trzyma…

  Zima na świecie! Już zima! 

Na niebie jaśnieje słońce,

  dni płyną, płyną miesiące… 

 Ze snu się budzi leszczyna 

 i nową wiosnę zaczyna!

 

Pytania do wiersza:

 Czy udało Ci się zapamiętać, które pory roku są przedstawione wierszu? Co oznacza sformułowanie „płyną miesiące”? Jakie prace gospodarskie wykonuje się w ogrodzie lub w polu wiosną, latem, jesienią a jakie zimą?

 

 

 

 

Załączniki:
Pobierz plik (Połącz w pary.pdf)Połącz w pary.pdf[ ]226 kB
Pobierz plik (Wiosna.pdf)Wiosna.pdf[ ]220 kB

Contact Information

Address

11-400 Kętrzyn

ul.Wierzbowa 2

Telefon
+48 545 99 98
Email

sekretariat@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl

rodo 

Adresy email: Inspektora Ochrony Danych Osobowych

Miejski Żłobek Nr. 2 -- iod-zlobek2@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl    

Miejskie Przedszkole Integracyjne "Smerfowa Kraina 

      -- iod@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl