smerfus

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

DZIAŁANIA DZIECKA:

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA

POMOCE DYDAKTYCZNE

1. Kalendarz – ustalanie daty i wskazanie jej

 w kalendarzu; ustalenie pogody i jej symboli; nauka miesięcy

2. Wielkie sprzątanie – inscenizacja do piosenki. Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej.

4. „Czy to się jeszcze przyda?” – rozmowa na temat recyklingu oraz zabawa dydaktyczna. Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za czystość Ziemi.

5. „Gdzie z tym śmieciem?”– zabawa ruchowa, dydaktyczna. Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej.

7. Co to jest? – zabawa -rysowanie palcem po plecach drugiej osoby

6. „Segregacja śmieci” –  W.43.4-l. KP2

-Doskonalenie umiejętności manualnych.

8..”Smieć  - materiał"

- rozwój pomysłowości, wyobraźni, małej motoryki.

9. Zabawy matematyczne:

-liczenie przeliczanie w dostępnym dziecku zakresie, dopasowywanie kształtów, uzupełnianie rytmów

- z pomocą ustala datę i wskazuje ją w kalendarzu

(dz. miesiąca, dz. tygodnia, miesiąc); 4 l.-wymienia dni tygodnia, zna miesiące do kwietnia;

-3 l. z pomocą wymienia dni tygodnia; określa pogodę

- na miarę możliwości śpiewa piosenkę, inscenizuje słowa ruchem,

- rozumie słowo  recykling,

-wie ,że niektóre ze śmieci można powtórnie wykorzystać; przedstawia swoje pomysły powtórnego wykorzystania „śmieci

”- wie, że należy segregować śmieci;- segreguje , zna  symbole, kolory pojemników do segregacji

-bierze udział w zabawie, skupia uwagę; rysuje palcem plecach drugiej osoby, odgaduje rysunek ,rysowany na jego plecach 

- pobudza wyobraźnię, jest twórcze, sprawne manualnie;

-wykonuje zadania na miarę swoich możliwości, z pomocą możliwości (liczy, przelicz,dopasowuje kształty

-kalendarz

- symbole pogody

-nagranie piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w

https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I

- opis zabawy – email

- ilustracje, film edukacyjny na temat recyklingu –e-mail

-znak recyklingu, obrazki, film ilustrujące ponowne wykorzystanie niepotrzebnych przedmiotów

https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY- film

-symbole i kolory pojemników  na odpady, śmieci do segregowania

- -opis zabawy – e-mail

- niepotrzebne przedmioty, śmieci, materiały plastyczne dostępne w domu

-; -karty pracy- e-mail grupowy


 

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

DZIAŁANIA DZIECKA

                                    PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA

POMOCE DYDAKTYCZNE

1. Kalendarz – obserwuje pogodę i ją określa, z pomocą ustala dzisiejszą datę i wskazuje ją w kalendarzu (z pomocą)

„2.Jak wygląda Ziemia?” – oglądanie map, filmu, modelu Ziemi – globusa. Pobudzanie u dzieci ciekawości świata.

3. „Spacer żuka” – opowieść ruchowa. Doskonalenie umiejętności wchodzenia

w role i rozwijanie wyobraźni u dzieci; gimnastyka przy muzyce

4. Nauka piosenki „Wielkie sprzątanie” . Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni.

 Gimnastyka przy muzyce.

muzycznej i ekspresji ruchowej

5. „Co możemy zrobić dla naszej Ziemi?” – rozmowa na temat sposobów dbania. Kodowanie „Zbieramy śmieci”

o środowisko. Wzbogacenie wiedzy i słownictwa dzieci na temat Ziemi.

6. „Drzewo” – praca z KP2.27-4l. KP.21-3 l. Doskonalenie umiejętności manualnych i wypowiedzi na podany temat.

7. liczenie, przeliczanie, rozpoznawanie cyfr

W zakresie dostępnym dziecku

8. Koloruje sylwetę Ziemi

- z pomocą wskazuje datę w kalendarzu -dz. tygodnia, miesiąc;

- zna pory roku 

określa pogodę i dobiera do niej odpowiednie ikony

 

- wie, że globus przedstawia Ziemię, wskazuje wody i lądy na globusie,

- wie ,że Ziemia wraz z innymi planetami krąży wokół słońca4 l. 3l. z pomocą.

- reaguje na słowa, wyzwala wyobraźnię, wchodzi w role;

- śpiewa piosenkę, tworzy do niej układ ruchowy,

- wykonuje ćw. gimnastyczne

-swobodnie wypowiada się na dany temat; -rozumie, że należy dbać o Ziemię

i wymienia sposoby działania w tym zakresie (oszczędzanie energii, wody, segregacja śmieci, gospodarka odpadami, ochrona przyrody), zna słowo recykling

- wykonuje pracę , jest sprawne manualnie; wie co jest potrzebne roślinie do życia

-wyk. zad.; liczy, przelicza, używa liczebników porządkowych.- 4l.; zna cyfry w dostępnym mu zakresie

-doskonali grafomotorykę, zna kolory

-kalendarz, ikony pogody

-globus, atlasy, ilustracje Ziemi, film

-e-mail

-https://www.youtube.com/watch?v=Aug7FRYvIHU  Układ Słoneczny –film

https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI –  Układ Słoneczny- piosenka

- opowieść ruchowa – tekst - e-mail

-piosenka- tekst – e-mail grupy

https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w

- Kodowanie – karta pracy – e-mail grupy

-pytania pomocnicze do rozmowy; - filmy proekologiczne, ilustracje – e-mail grupy

https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ

- Ćwiczenia: KP2 

- karty pracy – e-mail grupy

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Motoryka mała i jej rozwój, po co?

Motoryka mała to takie czynności, jak:  pisanie, ugniatanie, rysowanie, malowanie, chwytanie,  od którego rozwój motoryki małej, zaczynają już niemowlęta np. chwytając zabawkę. Rozwój motoryki małej to jak najlepsze przygotowanie ręki do nauki pisania i ogólnej sprawności małych rączek. Dlatego warto o tym pamiętać już od samego początku, zaczynając z dzieckiem wszystkie zabawy, które mają za zadanie pobudzić rozwój dziecięcej dłoni. Poleca się tu wszelkiego rodzaju zabawy plastyczne. Dzięki nim dziecko rozwinie zdolności manualne, nauczy się wiązania sznurówek i cierpliwości a my będziemy mieli pewność, że zapewniliśmy mu dobry start w przyszłość poprzez wspólnie spędzony czas na zabawie i ćwiczeniach. Motoryka mała, jak ją wspierać podczas codziennych zabaw?, zobaczcie sami. 

15 zajęć i zabaw usprawniających rozwój dłoni i motoryki małej

Takie zabawty i zajęcie tak naprawdę można wykonywać codziennie, od nas zależy jak często będziemy organizowali je dziecku.  Powiem tak, jako mama niespełna 4 latka wiem, żewarto robić to od  malucha. 

  1. Na początek coś, co dzieci wręcz uwielbiają na samym początku to malowanie, rysowanie lub zwyczajne bazgranie na arkuszach papieru. Miękkie kredki, kredki ołówkowe, ołówki, flamastry,  od tego warto zaczynać.  Polecam papier z rolki, sprawdza się idealnie.
  2. Malowanie rękami, ulubiona swego czasu zabawa mojego syna, uwielbiał i bardzo często mu na nią pozwalałam. Kolejnym etapem rozwoju jest malowanie farbami i zamalowywanie dużych powierzchni przy użyciu pędzla. Ulubiona zabawa, choć nieco brudna.
  3. Samodzielne ubieranie się, próby zakładania skarpet to doskonałe ćwiczenie motoryczne u dzieci.
  4. Kolorowanie i zamalowywanie obrazków w książeczkach do malowania, na wydrukach z komputera lub odrysowanych szablonach. Zamalowanie gotowych wzorów, postaci, kształtów pozwala dziecku wyćwiczyć dłoń.
  5. Obrysowywanie szablonów, rysowanie po śladzie, kalkowanie obrazków. Zabawa w pisanie po śladzie, rysowanie szlaczków w książeczkach.
  6. Cięcie nożyczkami i żmudna nauka wycinania, w późniejszej kolejności cięcie po linii wycinanie konkretnych kształtów. Początki są trudne ale warto poświęcić czas na takie zajęcia z dzieckiem. Z Jasiem zaczynałam wycinać w wieku 2 lat.            
  7. Lepienie, ugniatanie, wyklejanie z plasteliny, modeliny lub innych mas plastycznych, które możecie sami zrobić w domu. Przepis na kilka mas plastycznych np. ciastolinę domową i aksamitną masę plastyczną znajdziecie u nas na blogu.
  8. Stemplowanie i dziurkowanie. Nie wiem, czemu dzieciakom te zajęcia się aż tak bardzo podobają. Mój syn i wiele innych dzieciaków, które miałam okazję obserwować mogliby siedzieć godzinami. Można do tych zajęć dołożyć zszywacz, choć przy małych dzieciach należy zachować środki ostrożności, ale jak to ze wszystkim. Polecam gotowe stempelki, choć doskonale sprawdzą się takie zrobione samodzielnie np. z ziemniaka. Jest to naprawdę fantastyczna zabawa dla malucha. Osobom, które nie chcą bawić się w samodzielne robienie  stempli  polecam  różne rodzaje drewnianych stempelków i pieczątek od Melissa & Doug 
  9. Wszelkiego rodzaju nawlekanie koralików, makaronu, guzików czy przewlekanie sznurowadeł. Polecam zabawy z gotowymi szablonami lub takimi, które można zrobić samodzielnie przy użyciu sztywnej tektury, dziurkacza i sznurówek.
  10. Zgniatanie kulek ze zużytych gazet lub niepotrzebnych kartek papieru to doskonała i darmowa metoda ćwiczenia dziecięcych dłoni. Najpierw dziecko robi kulkę z gazety, a potem musi papier dokładnie wyprostować i tak kilka minut na zmianę.
  11. Zawiązywanie sznureczków, zapinanie  guzików i suwaków. Samodzielność przede wszystkim, to doskonały czas na próby samodzielnego ubierania.
  12. Rysowanie po ziemi długim patykiem, rysowanie kredą po chodnikach,  oj, kto z nas nie zna tych zabaw z dzieciństwa? Jak widzicie niby prosta zabawa a doskonale wpływa na rozwój dziecięcych dłoni? Doskonałe zajęcie podczas spacerów.
  13. Przesypywanie ziaren, kaszy makaronu lub innych. Zanurzanie dłoni w misce z kaszą, fasolą, grochem, i innymi ziarnami to rewelacyjna gimnastyka dla ręki.
  14. Zabawa z klamerkami w rozwieszanie prania. Wystarczy rozwiesić dziecku kawałek sznurka, dać zestaw klamerek i gotowe. Rewelacyjne ćwiczenie już dla dwu-trzy latków.  Wystarczy pozwolić zapinać klamerki na osłonce od kwiatka, w zadaniu tym chodzi o nacisk paluszków.  Choć strat w kamerkach się nie uniknie.
  15. Zabawy z piłką, kozłowanie, łapanie małej piłki do tenisa, zgniatanie miękkiej, małej                                                                                         źródło: https://www.jaskoweklimaty.pl/15-zajec-i-zabaw-usprawniajacych-rozwoj-dloni-i-motoryki-malej/           

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

TEMAT TYGODNIA: DBAMY O NASZĄ PLANETĘ

 Drodzy Rodzice/ Opiekunowie. W tym tygodniu będziemy uczyć się , jak możemy dbać o naszą planetę. Tematy te można realizować podczas wycieczek na łono natury. Przyniosą   one wiele korzyści.Obserwacje przyrody, różnych zjawisk atmosferycznych, otaczającej nas rzeczywistości, wyciąganie wniosków, kształtowanie mowy - wypowiedzi, zadawanie pytań w sposób naturalny - podczas ruchu na świeżym powietrzu, ułatwią dzieciom podnieść zakres wiedzy i umiejętności  w realizowanym temacie. Każda pogoda jest dobra na "badawczy spacer". w Ćwiczeniach wykonujemy zadania dotyczące tematów przewidzianych do realizacji w tym tygodniu. Pracujemy w tempie i zakresie dostępnym dziecku. Jeżli dziecko potrzebuje pomocy, naprowadzenia - pomagamy.

Cele: zachęcanie dzieci do aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu; wzbogacenie wiedzy i słownictwa dzieci na temat Ziemi; rozwijanie spostrzegawczości, koncentracji uwagi; rozwijanie umiejetności orientowania się w przestrzeni; rozwijanie poczucia odpowiedzialności za czystość Ziemi: rozwijanie wiedzy na temat zastosowania prądu oraz bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych; odczytywanie instrukcji obrazkowej - odkodowywanie informacj

 

 

TEMAT :           DZIAŁANIE DZIECKA :                                                                             PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA :          POMOCE DYDAKTYCZNE:

12.04.2021r. poniedziałek 

 

 

 

Jestem przyjacielem przyrody

 

 

 

 

 

 DZIEŃ CZEKOLADY

 

 

 

 

 

 

 

-Kalendarz;

 Poranna gimnastyka.

- Śmieciu precz– nauka słów piosenki. Rozwijanie pamięci

słuchowej u dzieci, układanie układu ruchowego do piosenki   

- Uciekające pszczoły  - zabawa orientacyjno-porządkowa

-Co to jest przyroda?

„Czy jestem przyjacielem przyrody?” – formułowanie odpowiedzi na pytania  na podstawie doświadczeń dzieci

i opowiadania Janiny Krzemienieckiej i Barbary Lewandowskiej „Wielka przygoda małej Zosi”. Rozwijanie u dzieci spostrzegawczości i koncentracji uwagi.

- Znaczek – jestem przyjacielem przyrody – wykonywanie znaczka z W.42 4-l

- Dzień czekolady - Tajniki czekolady – dzieci poznają różne rodzaje czekolad, rozmowa na temat różnic i podobieństw; film edukacyjny pt. „Jak powstaje Czekolada?; - Rozmowa na temat filmu

-dla chętnych - zrobienie z pomocą czekolady  domowym sposobem

- obserwuje otoczenie przyrodnicze;

- ustalenie z pomocą: pory roku, miesiąca, dnia tygodnia, odszukania daty na kalendarzu;

-3 i 4 lata bierze aktywny udział w zabawach ruchowych, wykonuje polecenia N., reaguje na sygnały dźwiękowe i słowne, gesty, naśladuje ruchy, śpiewa i tańczy;

-

-3 i 4 latek  śpiewa piosenkę, inscenizuje ją;

- orientuje się w przestrzeni i schemacie własnego ciała

- kształtowanie mowy, pamięci, koncentracji uwagi

- wykonuje znaczek według instrukcji – 4 l.

- ogląda film, zapamiętuje kolejność czynności przy robieniu „czekolady domowej” - doskonali pamięć, logiczne  myślenie

- Kalendarz;

-gimnastyka

https://www.youtube.com/watch?v=JDSQlxZ_scY

nagranie piosenki: „Śmieciu precz”

https://www.youtube.com/watch?v=5I2mNIalpfA

Tekst „Wielka przygoda małej Zosi”

http://zbajkaprzezswiat.blogspot.com/2018/08/wielka-przygoda-maej-zosi-z-serii.html

- zdjęcia przedstawiające:

 biedronkę, chrząszcza – jelonka rogacza, pszczołę, pająka, osę, karpia, owada – nartnika, mrówkę;

 klej; W,

-   laptop,

- Internet

Film „Jak powstaje czekolada”

https://www.youtube.com/watch?v=oAjB4Udr6UM

Przepis na czekoladę domową:

https://www.youtube.com/watch?v=d_1cdaZEMck


 

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

 

 

TEMAT

DZIAŁANIA DZIECKA

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA

POMOCE DYDAKTYCZNE

 

 

09.04.2021

 

„ Cały rok na wsi- Od ziarenka do bochenka”

 

 

1. Kalendarz – z pomocą odszukuje dzień dzisiejszy w kalendarzu, obserwuje i określa pogodę.

2. Gimnastyka przy muzyce i piosence

„Stary Donald farmę miał”, Jarzynowy wóz”

-3. „Kolory pór roku” – zabawa dydaktyczna z rymowanką. Utrwalenie nazw pór roku.

-4.„Jak wygląda pole wiosną, latem, jesienią i zimą?”oglądanie ilustracji –„ Praca plastyczna – kolory pór roku”- malowanie farbą  pędzlem, gąbką

5. Kształtowanie u dzieci świadomości cykliczności w przyrodzie – pory roku.

.Zaznajamianie dzieci z różnymi rodzajami prac w gospodarstwie w odniesieniu do pór roku i produkcji chleba..oglądanie ilustracji, filmu, KP.2,

Bezpieczeństwo na wsi – pogadanka na podst. filmu, doświadczeń własnych dzieci

7.liczenia w zakresie 1–4 ( 3 l). do 6 – 4 l. dalej w miarę możliwości dziecka. .

8. Ćwiczenia grafomotoryczne

-

- wie co to jest kalendarz, wymienia dni tygodnia w odpowiedniej kolejności 4 l., 3 l. z pomocą

 śpiewa i inscenizuje słowa piosenki;

- 3-4 latki bierze aktywny udział w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych, - reaguje na sygnały dźwiękowe i słowne, gesty, naśladuje ruchy, śpiewa i tańczy;

- interesuje się  przyrodą, wypowiada się na temat pór roku; dobiera kolory do pór roku, maluje farbą i gąbką,

- 4 latek  wykonuje ćwiczenia gimnastyczne, oddechowe, dźwiękonaśladowcze, 3l. na miarę możliwości

- zna cykl produkcji chleba – 4 l.

- ogląda ilustracje, film, wypowiada się na ich temat

- wie, że na wsi należy zachować bezpieczeństwo

- liczy w dostępnym mu zakresie

- rysuje po śladzie, koloruje

Kalendarz

- kartki w kolorach: zielonym, żółtym, czerwonym i białym, ilustracje pór roku – e-mail grupowy

 Nagrania „Stary Donald farmę miał”, „Jarzynowy wóz’

https://www.youtube.com/watch?v=Ka2aezmtr90

https://www.youtube.com/watch?v=Ka2aezmtr90

Ilustracje, zdjęcia przedstawiającymi pracę na roli w różnych porach roku – ilustracje e- mail grupowy, film

Jak powstał chleb?

https://www.youtube.com/watch?v=ywS5YL9m6pI 

- Bezpieczeństwo na wsi

https://www.youtube.com/watch?v=kggZBaG1bHA

-.komputer, Internet

- karty pracy – e-mail grupowy


 

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

DZIAŁANIA DZIECI

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA

ŚRODKI DYDAKTYCZENE

1. Kalendarz –z pomocą odnajduje na kalendarzu dzień dzisiejszy, wskazuje miesiąc , obserwuje przyrodę, określa porę roku i jej symptomy,

2..Zabawy ruchowe przy muzyce ,piosence

Stary Donald farmę miał;” Doskonalenie pamięci słuchowej i ruchowej, wyczucia rytmu, reakcji na sygnał dźwiękowy.

3. „Moja uprawa” – zasianie rzeżuchy. Budowanie wiedzy dzieci na temat cyklu rozwoju roślin. Dla chętnych: założenie książeczki obserwacji – rysowanie obserwowanych zmian – rozwój rośliny.

5. Gimnastyka dla smyka.

6. „Wymarzony ogródek” – wykonanie makiety. Doskonalenie umiejętności zagospodarowania przestrzeni, sprawności manualnej.

7.  Liczenie w zakresie dostępnym dziecku

8. Ćwiczenia doskonalące sprawność  grafomotoryczną

- z pomocą odnajduje dzień dzisiejszy na kalendarzu; określa dzień tygodnia, miesiąc, porę roku- wymienia jej symptomy, oznacza symbolami zaobserwowane zjawiska pogodowe;

-śpiewa piosenki, zachowuje rytm, przedstawia układ ruchowy do piosenki, reaguje na zmianę rytmu, sygnał dźwiękowy

- zna cykl rozwojowy rośliny, określa co jest potrzebne do jej rozwoju – 4l.

- reaguje na sygnał dźwiękowy, słowny,  ćwiczenia wykonuje według polecenia, odtwarza  ruch drugiej osoby

-z pomocą, wykonuje makietę- gromadzi potrzebne materiały, tworzy plan ogrodu, wymienia, jakie elementy mogą znaleźć się w ogrodzie, wycina, przykleja lepi z plasteliny, wykorzystuje materiał przyrodniczy

- liczy, przelicza, w zakresie mu dostępnym

- koloruje, rysuje po śladzie

- kalendarz, symbole pogody

- nagrania: „Stary Donald farmę miał”

https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA

Jarzynowa gimnastyka

https://www.youtube.com/watch?v=oD_4YBKMKFs

-talerzyk, kawałek waty, woda, nasiona rzeżuchy

- cykl rozwoju rośliny

https://www.youtube.com/watch?v=w77zPAtVTuI

-tektura, kolorowy papier, plastelina, materiały przyrodnicze

-  karty pracy e-mail grupowy

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Wskazówki do pracy z dzieckiem w domu - dotyczące odrabiania lekcji i uczenia się

  • ZACHĘCAJ DZIECKO DO SAMODZIELNEJ NAUKI
  • ZAGLĄDAJ PRZEZ RAMIĘ I CHWAL DZIECKO
  • NIE KRYTYKUJ POWIEDZ LEPIEJ ”WIDZĘ ŻE BARDZO SIĘ STARASZ ALE TUTAJ SIĘ ZAGAPIŁEŚ”
  • ZACHĘCAJ MÓWIĄC „NA PEWNO ŚWIETNIE SOBIE PORADZISZ Z TYM ĆWICZENIEM, GDY SKOŃCZYSZ PRZYJDĘ ZOBACZYĆ JAK CI POSZŁO”
  • DYSKRETNIE SPRAWDZAJ JAK DZIECKO SOBIE RADZI BĄDŹ W POBLIŻU
  • NIE WYRĘCZAJ DZIECKA, NIE POPĘDZAJ
  • GDY USŁYSZYSZ PYTANIE ”Mamo jak się pisze żubr?” ODEŚLIJ DZIECKO DO SŁOWNIKA ORTOGRAFICZNEGO, A W TEN SPOSÓB NA PEWNO ZAPAMIĘTA JEGO PISOWNIĘ
  • NIE WYKONUJ ZA DZIECKO PRACY NP. NAMALOWANIE RYSUNKU, MOŻESZ MU POMÓC ALE PAMIĘTAJ TO MA BYĆ PRACA UCZNIA A NIE MAMY
  • WSPARCIE NIE POWINNO POLEGAĆ NA PODYKTOWANIUN ODPOWIEDZI CZY ROZWIĄZANIU ZADANIA, SPRÓBUJ SKŁONIĆ DZIECKO DO SAMODZIELNEGO MYŚLENIA PRZEZ NAPROWADZENIE GO NA WŁAŚCIWY TROP
  • PRZECZYTAJ Z DZIECKIEM TREŚĆ I ZADAJ MU KONKRETNE PYTANIA NP. KTO BYŁ KRÓLEM POLSKI, GDY TO OPANUJE UTRWALCIE SZCZEGÓŁY
  • GDY PODCZAS SPRAWDZANIA PRACY DOMOWEJ WYŁAPIESZ JAKIEŚ BŁĘDY LUB NIEDOCIĄGNIĘCIA, WSKAŻ JE DZIECKU, LECZ NIE MÓW OD RAZU JAK JE POPRAWIĆ, NIECH DZIECKO SPRÓBUJE SAMO DO TEGO DOJŚĆ
  • WARTO UZMYSŁOWIĆ DZIECKU, ŻE TO CZEGO SIĘ UCZY W SZKOLE JEST PRZYDATNE W ŻYCIU, JEŚLI WIDZISZ, ŻE DIZECKO NIE RADZI SOBIE Z JAKIMŚ PRZEDMIOTEM SPRÓBUJ ZAINTERESOWAĆ GO JAKĄŚ DZIEDZINĄ W NIETYPOWY SPOSÓB NP. GDY NUDZI GO BIOLOGIA ZABIERZ GO NA SPACER DO LASU
  • GDY DZIECKO ZROZUMIE, ŻE ZDOBYTA WIEDZA PRZYDAJE SIĘ W ŻYCIU, CHĘTNIEJ BĘDZIE SIEDZIAŁO NAD KSIĄŻKAMI

    Opracowała: psycholog: mgr Aneta Straszak-Słabosz

Contact Information

Address

11-400 Kętrzyn

ul.Wierzbowa 2

Telefon
+48 545 99 98
Email

sekretariat@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl

rodo 

Adresy email: Inspektora Ochrony Danych Osobowych

Miejski Żłobek Nr. 2 -- iod-zlobek2@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl    

Miejskie Przedszkole Integracyjne "Smerfowa Kraina 

      -- iod@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl