Plan Pracy Dydaktycznej "Smerfy" 02.06.2020

Drukuj
Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Dzień tygodnia

Temat

Umiejętności dzieci 5,6 letnich

Umiejętności dzieci o specjalnych

potrzebach edukacyjnych

Środki dydaktyczne

Wtorek

02.06.2020r.

1. Dzieci świata – słuchanie wiersza Wincentego Fabera

2.”Zdrowy uśmiech”- realizacja projektu edukacyjnego „Zdrowo Maluchowo”

-doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat

- kształtowanie podstawowych nawyków higienicznych i żywieniowych;

- zapoznanie z zasadami dbania o zęby;

-próbuje wypowiedzieć się

na określony temat

- kształtuje podstawowe

nawyki higieniczne i żywieniowe;

- zapoznaje się z zasadami dbania o zęby;

1.Po przeczytaniu wiersza dziecko odpowiada na pytania zadawane przez Rodzica.

Tekst wiersza i pytania pod ramką.

2. Artykuł i karta pracy dostępna w załączniku pod ramką.

Ćwiczenie 6-latek str. 30

Ćwiczenie 5-latek str. 26

 

Dzieci świata” Wincenty Faber

W Afryce w szkole na lekcji,

Śmiała się dzieci gromada,

Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,

Że gdzieś na świecie śnieg pada.

A jego rówieśnik Eskimos,

Też w szkole w chłodnej Grenlandii,

Nie uwierzył, że są na świecie

Gorące pustynie i palmy.

Afryki ani Grenlandii

My także jak dotąd nie znamy,

A jednak wierzymy w lodowce,

W gorące pustynie, w banany.

I dzieciom z całego świata, 

chcemy ręce uścisnąć mocno

i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,

jak i z nas samych wyrosną.

Pytania do wiersza: Z czego śmiały się afrykańskie dzieci i dlaczego? Gdzie mieszkają Eskimosi? Rodzic zwraca uwagę, że nazwa Eskimos obecnie uchodzi za obraźliwą, zamiast niej używamy nazwy Innuit. O czym nie wiedziały dzieci w Grenlandii? Co łączy dzieci na całym świecie?