Grupa ,,Smerfy” wzięła udział w kampanii społecznej dotyczącej bezpieczeństwa w sieci, której realizatorem jest Ministerstwo Cyfryzacji i Państwowy Instytut Badawczy NASK we współpracy ze Stowarzyszeniem Góry Kultury. Celem kampanii jest uświadomienie rodzicom, opiekunom, a przede wszystkim dzieciom, że mimo, iż Internet jest kopalnią wiedzy i rozrywki, jednocześnie nie można zapominać, że jest on także źródłem niebezpieczeństw, z którymi dzieci mogą zetknąć się w wirtualnym świecie. W ramach kampanii Smerfy obejrzały cztery znane bajki: ,,Czerwony Kapturek”, ,,Śpiąca Królewna”, ,,Królowa Śniegu” oraz ,,Złota Rybka”. Przed bohaterami bajek stoją jednak nowe wyzwania – będą musieli poradzić sobie z zagrożeniami, które wcale nie są bajkowe, a jak najbardziej realne i współczesne. Znane bajki zostały także uzupełnione o dodatkowe materiały: podcast, w którym eksperci dzielą się sposobami radzenia sobie z internetowymi zagrożeniami oraz broszurę z gotowymi do zastosowania poradami, którą można wydrukować i powiesić w domu lub w sali przedszkolnej. W bajkach zostały poruszone takie tematy jak hejt, grooming, patostreamy czy FOMO. To zagrożenia, z którymi coraz częściej spotykają się młodzi użytkownicy Internetu. Dzięki tym bajkom Smerfy dowiedziały się jakie zagrożenia mogą czekać na najmłodszych w sieci Internetu. Przedszkolaki wykonały także rysunki ilustrujące treść bajek, natomiast broszury informacyjne dotyczące kampanii zostały umieszczone w sali przedszkolnej, w kąciku poświęconym bezpieczeństwu w sieci. Do kampanii zostali także włączeni rodzice dzieci z grupy ,,Smerfy” otrzymując broszury informacyjne dotyczące zagrożeń w sieci.
{gallery}wydarzenia/2020-2021/Przedszkole/Smerfy/11-24-z-innej-bajki/{/gallery}