Plan Pracy Dydaktycznej ,,Smerfy" 30.03.2021

Drukuj
Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 
 

Dzień

tygodnia
 Temat: Wielkanocne tradycje

 


 

Umiejętności dzieci

5, 6-letnich
 

Umiejętności dzieci

o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Środki dydaktyczne 
 Wtorek 30.03.2021r

1.Zabawa rozwijająca aparat mowy ,,Wielkanoc u języczka”

2. Praca plastyczna: „ Wielkanocna palma”
 

  -rozwija sprawność narządów artykulacyjnych;


-rozwija poczucie estetyki;
 

-rozwija sprawność narządów artykulacyjnych;

               
-wykonuje pracę plastyczną z pomocą rodzica
 

Tekst wiersza: „Wielkanoc u języczka”- poniżej ramki

Do pracy plastycznej będą potrzebne: kolorowy papier, bibuła,

krepina, wstążki, bazie, klej, nożyczki, kartki A4. ( mogą być inne, dostępne w domu)

Po wykonaniu można zaprezentować swoją pracę wysyłając zdjęcie na grupie

Ćwiczenia 6-latek  str.41a

Ćwiczenia 5 –latek  str. 35a

 

„Wielkanoc u języczka”

Rodzic czyta – dziecko wykonuje ćwiczenia usprawniające aparat mowy.

Zbliża się Wielkanoc. Trwają przygotowania do świąt. Pan Języczek postanawia upiec ciasto. Najpierw do miski (dzieci robią z języka „miskę” – przód i boki języka unoszą tak, by na środku powstało wgłębienie) wsypuje mąkę i cukier, dodaje masło (wysuwają język z buzi, a potem go chowają, przesuwając po górnej wardze, górnych zębach i podniebieniu). Następnie rozbija jaja (otwierają szeroko buzie, kilkakrotnie uderzają czubkiem języka w jedno miejsce na podniebieniu). Wszystkie składniki miesza (obracają językiem w buzi w prawo i w lewo) i mocno uciera. Ciasto już się upiekło. Pan Języczek właśnie je ozdabia – polewa czekoladą (przesuwają czubkiem języka po podniebieniu w przód, w tył i w bok), obsypuje rodzynkami i orzechami (dotykają językiem każdego zęba najpierw na górze, a potem na dole). Pan Języczek robi sałatkę warzywną. Kroi warzywa (wysuwają język z buzi i szybko nim poruszają w kierunku nosa i brody), dodaje majonez, miesza, a potem próbuje. Sałatka jest pyszna (oblizują wargi ruchem okrężnym). Następnie pan Języczek maluje jaja – powoli wkłada je do kubeczków z barwnikami (przesuwają język po górnej wardze, górnych zębach i podniebieniu). Wyciąga pomalowane i dmucha, żeby szybciej wyschły (wdychają powietrze nosem, wydychają buzią). Potem rysuje na jajach wzorki – kropki (dotykają językiem różnych miejsc na podniebieniu) i kółka (oblizują wargi ruchem okrężnym). Zaplata jeszcze koszyczek wielkanocny (kilkakrotnie dotykają językiem górnej wargi, prawego kącika ust, dolnej wargi i lewego kącika ust) i już wszystko do świąt przygotowane. Cieszy się pan Języczek (uśmiechają się szeroko, nie pokazując zębów), bo może już świętować.

 

Link do piosenki ,,Kaszubskie nuty”

https://www.google.de/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiZyOHS6tXvAhXjsosKHQTaA5gQwqsBMAB6BAgEEAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D4CVNx_9IRZ4&usg=AOvVaw0-8QrLlY6J9Hb9kYGEo6LS