Dzień tygodnia |
Temat: Instrumenty muzyczne |
Umiejętności dzieci 5, 6-letnich |
Umiejętności dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych |
Środki dydaktyczne |
Poniedziałek 12.04.2021r |
1. Wysłuchanie wiersza i rozmowa na jego temat „Najlepszy instrument” 2. Wprowadzenie litery „H’, „h” |
-doskonali percepcję słuchową, rozwija logiczne myślenie - poznaje zapis graficzny litery „H”, „h”
|
rozwija percepcję słuchową, rozwija logiczne myślenie - poznaje zapis graficzny litery „H”, „h”
|
Link do filmu https://www.youtube.com/watch?v=-oZH9lWPpdQ Dziecko pisze palcem na talerzyku z kaszą literę H,h. Układa z wcześniej przygotowanych kartoników z literami wyraz ,,herbata”( dzieli wyraz na sylaby, a następnie na głoski) Ćwiczenie 6-latek KP4 str. 16a,b, Ćwiczenie 5-latek KP4 str. 17a,b |
„Najlepszy instrument”
Wojciech Próchniewicz
Jest taki instrument na świecie,
Dostępny nawet dla dzieci.
Wygrywa wszystkie melodie
Najładniej, najłagodniej.
Gdy nutki wpadną do ucha,
On ucha bardzo się słucha.
Bo najgrzeczniejszy jest przecież,
Słucha się w zimie i w lecie,
W upał i gdy deszcz leje,
On wtedy nawet się śmieje!
Chodzi wraz z tobą wszędzie
już tak zawsze będzie.
Nawet za złota trzos
Nie zniknie — bo to TWÓJ GŁOS.
Więc gdy jest ci nudno, nie ziewaj.
Pamiętaj o nim — zaśpiewaj!
On się natychmiast odezwie
I zagra czysto i pewnie.
Opowie ci zaraz radośnie
Na przykład o słonku lub wiośnie.
Bo lubi i dobrze zna cię,
Twój wierny, dźwięczny przyjacie
Pytania do wiersza
Co autor wiersza nazywa najlepszym instrumentem? Czy każdy z nas ma taki instrument? W jakich sytuacjach, według autora, możemy go używać ? Czym się różni od tradycyjnych instrumentów? W czym jest podobny?