Projekt badawczy ,,Dinozaury” był realizowany w grupie ,,Smerfy" dniach 15.03- 26.03.2021r. Zadaniem pracy metodą projektu jest budzenie ciekawości poznawczej dzieci, dlatego też staraliśmy się, zrobić to poprzez różnorodne działania. Smerfy szukały odpowiedzi na zadane przez siebie pytania na różne sposoby: uczestnicząc w wirtualnych wycieczkach, oglądając prezentacje multimedialne oraz filmy edukacyjne a przede wszystkim samodzielnie badając i obserwując.
Cel główny projektu:
-rozbudzanie zainteresowań dzieci i wzbogacenie ich wiedzy na tematy niedostępne bezpośredniemu poznaniu z zakresu prehistorii
Cele operacyjne:
Dziecko:
-poszerza zakres wiadomości o dinozaurach,
-wykorzystuje różnorodne źródła wiedzy w celu pogłębienia wiadomości o świecie niedostępnym bezpośredniej obserwacji,
- korzysta z Internetu, książek, czasopism, encyklopedii,
-dostrzega podobieństwo dinozaurów do przedstawicieli współczesnej fauny,
- poznaje zawód paleontologa,
-rozwija wyobraźnię i fantazję oraz kreatywność w zabawach twórczych,
-słucha ze zrozumieniem tekstów literatury i potrafi odróżnić elementy fikcji od rzeczywistości,
-doskonali umiejętność odgrywania przyjętych na siebie ról,
-wyzwala ekspresję słowno-ruchową w scenkach dramowych,
-doskonali spostrzegawczość oraz koordynację wzrokowo-ruchową,
-doskonali sprawność grafomotoryczną,
-ćwiczy pamięć,
-czyta wyrazy o prostej budowie fonetycznej,
-potrafi formułować pytania,
-wzbogaca słownictwo w nowe wyrazy,
-wskazuje pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazie, a w miarę możliwości głoskuje cały wyraz,
-rozbudza ciekawość otaczającym światem obecnie i w przeszłości,
-eksperymentuje i obserwuje,
-potrafi korzystać z nowoczesnych technologii,
-buduje więzi i nawiązuje pozytywne relacje z innymi członkami grupy podczas zabaw tematycznych, gier, itp.
-uważnie słucha, co mają do powiedzenia eksperci i inni członkowie grupy,
-tworzy miłą, sympatyczną atmosferę podczas wspólnych zabaw,
-potrafi współpracować z innymi członkami grup
Podczas trwania projektu udało nam się odpowiedzieć na wiele pytań. Projekt stanowił ciekawą przygodę poznawczą, która przybliżyła dzieciom tematykę związaną z dinozaurami. Podjęte przez nas działania takie jak: wirtualne wycieczki, wywiady z ekspertami, piosenki, zabawy tematyczne, pogadanki, doświadczenia i obserwacje pozwoliły nam samodzielnie wykonywać wiele czynności, w które włożyliśmy sporo pracy i uwagi. W trakcie realizacji projektu ,,Dinozaury” przedszkolaki z grupy ,,Smerfy” zgłębiały swoją wiedzę na temat dawnych dziejów Ziemi. Z pomocą nauczycielek zweryfikowały swoją wiedzę na temat dinozaurów i same decydowały, czego chciały się jeszcze dowiedzieć o tych niezwykłych, pradawnych gadach. Samodzielnie wskazywały najlepszych według nich Ekspertów, wyłonionych spośród dzieci z grupy ,,Smerfy”. Dzięki współpracy rodziców powstał w sali ,,Kącik małego badacza”, który pozwolił na podejmowanie aktywności badawczej, poznawczej oraz zabawowej. Przedszkolaki poznały zawód paleontologa, same również próbowały wcielić się w jego rolę. Smerfy uczestniczyły w licznych zabawach matematycznych, językowych i ruchowych związanych z tematem projektu. Powstało wiele prac plastycznych i technicznych. Ogromne emocje wzbudziło wykonywanie odcisków ,,dinozaurów” w masie solnej oraz upieczenie i ozdobienie przez dzieci kruchych ciasteczek w kształcie dinozaurów. Zdobytą wiedzą przedszkolaki chętnie dzieliły się z innymi rówieśnikami, personelem przedszkola i oczywiście z rodzicami, a także mogły ją zaprezentować podczas rozwiązywania quizu dotyczącego prehistorycznych mieszkańców lasu.
Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji .
{gallery}wydarzenia/2020-2021/Przedszkole/Smerfy/04-26-dinozaury/{/gallery}