Dnia 27.04.2022r. odbyły się kolejne zajęcia w ramach innowacji pedagogicznej „Logopedyczne podróże na dywanie sensorycznym. Wykorzystanie bajek logopedycznych, elementów sensoplastyki i terapii ręki do wczesnego wspomagania rozwoju dzieci”. Przedszkolaki z grupy ,,Smerfy” rozwijały sprawność aparatu artykulacyjnego oraz doskonaliły kompetencje językowe w oparciu o zabawy sensoryczne. Na początku dzieci rozwiązały zagadkę z pokazywaniem i dowiedziały się, kto będzie bohaterem dzisiejszych zajęć. Bohaterami zajęć okazały się barwne, wiosenne motyle. Następnie przedszkolaki z wielkim zapałem wykonywały ćwiczenia usprawniające narządy mowy w oparciu o ,,Ćwiczenia buzi i języka z motylkami”, po czym wybrały się na wiosenną łąkę i odtańczyły ,,motylkowy taniec". Dzieci układały również puzzle przedstawiające motyle oraz ilustrowały na talerzykach z kaszą rysowany wierszyk pt. ,,Motylek”. Podczas ćwiczeń oddechowych, Smerfy naśladowały wietrzyk wiejący na ,,wiosenną trawkę”. Przedszkolaki pokonały także wiosenną ścieżkę sensoryczną, stąpając po wiosennych gałązkach z listkami, młodej trawie, kolorowym styropianie, płatkach kwiatów, drewnianych motylkach i biedronkach, patyczkach oraz nasionach. Następnie uczestnicy zajęć podzieleni na zespoły kilkuosobowe, namalowali farbami barwne plakaty przedstawiające ,,Wiosenną łąkę z motylkami”. Podczas relaksacji dzieci w kołowym masażyku wykonały masażyk ilustrujący ,,Taniec motylków”.