s topiciel m

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

W dniach 14-18 czerwca 2021r. dzieci z grupy „Tropiciele” uczestniczyły w  projekcie edukacyjnym pt. „ŁĄKA”.

CELE EDUKACYJNE PROJEKTU:

- poznawanie przyrody w jej różnorodności (ziemia rośliny zwierzęta);

- zachęcanie do podejmowania aktywności twórczej;

- poznawanie łąki różnymi zmysłami;

- rozwijanie umiejętności postrzegania problemów;

- rozwijanie umiejętności opowiadanie;

- zapoznają się z rodzajami roślin i zwierząt żyjących na łące;

- poznawanie pojęć: łąka, flora, fauna;

- dostrzeganie zjawisk zachodzących w przyrodzie;

- podejmowanie zadań z liczeniem i przeliczaniem (liczenie roślin kwitnących, owadów);

- dostrzeganie bogactwa barw, kształtów, zapachów i dźwięków;

- szukanie odpowiedzi na postawione przez siebie pytania przez badanie i eksplorowanie;

- wyplatanie wianków z koniczyny;

- kształtowanie właściwych postaw społecznych;

- integrowanie grupy przez wspólną pracę i zabawę;

W ramach I etapu, stworzyliśmy wspólnie siatkę tematyczną, dotycząca aktualnego zasobu wiedzy o łące. Powstała lista pytań do projektu, która stanowiła podstawę naszej dalszej aktywności. Razem z dziećmi zaplanowano działania badawcze na najbliższe dni. W ramach II etapu podejmowaliśmy różne działania badawcze. Wybraliśmy się na spacer na pobliską łąkę. Dzieci obserwowały rośliny, owady, słuchaliśmy śpiewu ptaków. W naszej sali powstał kącik tematyczny do projektu. Podczas codziennych wyprawy na łąkę dzieci zbierały materiały naturalne z których stworzyliśmy grę „Kółko-Krzyżyk”. Bawiliśmy się również w kodowanie. Zadaniem dzieci była pomoc da ślimaka Celinki w znalezieniu drogi do kwiatuszka. Utrwalaliśmy orientacje w przestrzeni własnego ciała oraz wytyczaliśmy trasę na podstawie kierunków strzałek, uwzględniając stopień trudności. Dzieci oglądały również prezentację multimedialną dotycząca zwierząt i roślin występujących na łąkach. W III etapie projektu dzieci uczestniczyły w zabawach inscenizowanych, prezentowały pracę powstałą z zasuszonych roślin, oraz wykonały wspólny plakat łąki. Zaprezentowano również powstałą prezentację powstałą podczas realizacji projektu.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Wycieczka - Minionkowe psoty.

W dniu 09.06.2021 r. Grupa "Tropiciele" pojechała na wycieczkę do Centrum Aktywnego Wypoczynku ,,Gwarek” k/Giżycka. Dzieci poznały Minionki we własnej osobie i sprawdziły, czym tak naprawdę zajmują się małe stworki, gdy nie grają w filmie.

Program wycieczki obejmował:

 Wizyta w laboratorium Szalonego Naukowca, przygodowa gra detektywistyczna, szaleństwo na kolorowych dmuchańcach, spotkanie z Minionkami.

Głównym celem wycieczki było dostrzeganie walorów mazurskiej przyrody, kształtowanie kompetencji społecznych podczas współpracy w grupach zadaniowych, aktywny udział w zabawach edukacyjnych i ruchowych, integracja grupy podczas wspólnej zabawy. Dzieci aktywnie i miło spędziły czas. Było to wyjątkowe przeżycie dla dzieci ponieważ, pierwszy raz miały okazję pojechać na wycieczkę przedszkolną

.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

,,Dzień Dziecka na sportowo – zabawnie i kolorowo”

Międzynarodowy Dzień Dziecka ma swoje początki w Światowej Konferencji na Rzecz Dobra Dzieci, która odbyła się w Genewie (Szwajcaria) w 1925 r. W Polsce święto dzieci obchodzone jest 1 czerwca począwszy od 1952 r. Inicjatorem tego święta była organizacja The International Union for Protection of Childhood, która za cel obrała sobie zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom z całego świata. Obecnie Dzień Dziecka obchodzony jest w ponad 100 państwach świata.

     Plac zabaw w przedszkolu ,,Smerfowa Kraina” dnia 01.06.2021r zamienił się w bajkową krainę, pełną kolorów, muzyki, śmiechu i niespodzianek. Pogoda w tym dniu była idealna na dziecięce harce. Zgromadzoną społeczność przedszkolną bardzo serdecznie przywitała Dyrektor Marzena Jasionowicz i złożyła życzenia z okazji Dnia Dziecka.

     Spotkanie było okazją do wręczenia nagród dzieciom biorącym udział w konkursach plastycznych ,,Rower” oraz ,,Dobre zachowanie” organizowanych dla przedszkolaków ,,Smerfowej Krainy”. Zwycięzcy konkursu oraz osoby wyróżnione otrzymali dyplomy, nagrody rzeczowe i głośne oklaski od dzieci i personelu przedszkola.

    Przedszkolaki wędrowały od stacji do stacji przygotowanych przez nauczycieli bawiąc się wspólnie z kolegami i koleżankami z grupy. Budowały pociąg z kartonowych pudełek, malowały go kolorową kredą i łączyły wagony. Skład pociągu był imponujący! A dzieci ruszyły w ,,trasę” w rytm znanej wszystkim piosenki ,,Jedzie pociąg z daleka” zatrzymując się na stacjach: „Uśmiech”, ,,Pajace”, ,,Taniec”, ,,Radość” mimiką lub ruchem naśladując ich  nazwy. Wielką niespodzianką dla dzieci i świetną zabawą okazała się „Zumba kids” – prowadzona przez Panią Dagmarę Wrzeszcz-Kowalczyk. Wiele radości dostarczyły przedszkolakom zabawa ruchowa z nutka rywalizacji ,, Wyścig ślimaków” polegająca na szybkim nawijanie sznurka zakończonego kółkiem  na patyk. Podczas zabawy nie mogło zabraknąć popularnej  konkurencji ,,Przeciąganie liny” , w której wzięły udział wszystkie grupy przedszkolne. W konkurencjach  ,,Wyścigi w workach”, ,,Rzuty do celu”, „Hula hop”   wzięli udział reprezentanci grup wykazując się sprawnością fizyczną, pozostałe dzieci uczyły się dopingować zawodników.  Atrakcyjne zabawy z chustą animacyjną integrowały dzieci podczas wykonywania zadań. Wspólnymi siłami przedszkolaki wachlowały chustą tak, aby wtoczyć do otworu piłeczkę podczas zabawy ,,Bilard”, unosiły chustę wysoko, nisko, poruszały w rytm muzyki. Dzieci miały również możliwość wzięcia udziału w zabawach plastycznych: malowały na wielkich arkuszach papieru i folii. Nie zapomniano o upodobaniach kulinarnych dzieci, spełniając marzenia dzieci: owoce, lody popcorn to jest to, co dzieci lubią najbardziej. Większość atrakcji mogliśmy zorganizować dzięki zaangażowaniu Rady Rodziców „Smerfowej Krainie” za co serdecznie dziękujemy.

    Ten dzień był dla wszystkich wyjątkowy. Podziękowaniem za trud włożony w przygotowanie tego wyjątkowego święta była radość w oczach naszych przedszkolaków. Taki dzień to nie tylko miło spędzony czas na zabawach, ale również edukacja – rozwijanie kompetencji społecznych tak potrzebnych w dorosłym życiu w budowaniu relacji między ludzkich. To tu w przedszkolu zaczyna się nauka prowadzenia dialogu,  nauka współdziałania, dążenia do zrealizowania wspólnego celu w grupie w atmosferze zdrowej rywalizacji.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Plan Pracy Dydaktycznej 16.04.2021( Piątek)

Dzień

Tygodnia

Temat: Co zrobię dla Ziemi?

Umiejętności dzieci

3, 4-letnich

Przewidywane osiągnięcia dzieci:

Środki dydaktyczne

 

Piątek

16.04.2021r

1.” Piosenka Ziemia to wyspa zielona.

2.Bajki edukacyjne o ekologii i segregowaniu śmieci

3. Eko-zadanie co mogę zrobić dla naszej planety.

4. Karta pracy ( dzieci 4 latki 2.29 i dzieci 3 latki str.22)

 

 

 

- Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji muzycznej

-Wzbogacenie wiedzy i słownictwa dzieci na temat ziemi

-Kształtowanie świadomości ekologiczenej.

- doskonalenie umiejętności manualnych i wypowiedzi na podany temat

-śpiewa piosenkę

-wie , że nie można zaśmiecać środowiska

-Wie w jaki sposób dbać o środowisko

-Wie, że my jesteśmy odpowiedzialni za środowisko

- Wykonuje czynności zgodnie z poleceniem.

Link do piosenki: https://youtu.be/_SKe11ntnGc

Link do filmu:Rady ma odpady https://www.youtube.com/watch?v=0WS8vo0iD2k

Ekologiczny dom https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs

 

 

4 latek- Karta pracy 2.29

3 latek- karta pracy str. 22

 

 

 

 

 

 

Załączniki:
Pobierz plik (Eko-zadanie.png)Eko-zadanie.png[ ]38 kB
Pobierz plik (kk.jpg)kolorowanka[ ]28 kB

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Plan Pracy Dydaktycznej 15.04.2021( czwartek)

Dzień

Tygodnia

Temat: Po co nam prąd?

Umiejętności dzieci

3, 4-letnich

Przewidywane osiągnięcia dzieci:

Środki dydaktyczne

 

czwartek

15.04.2021r

1. „Po co nam prąd?” – rozmowa na temat sposobów wykorzystania prądu na podstawie doświad­czeń dzieci oraz pierwszej części opowiadania Grzegorza Kasdepke Pstryk i KP2.28.

2. Jak bezpiecznie korzystać z urządzeń elektrycznych? Film edukacyjny

3. Zabawy ruchowe dla dzieci- Spoko Loko - Tańce Połamańce

- Rozwijanie sposobów wykorzystywania prądu

-Poznanie sposobów wykorzystania prądu.

-Rozwijanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi

-Wzbogacenie wiedzy i słownictwa dzieci

Wdrażanie do bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych

Kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej dzieci

-rozumie po co jest potrzebny prąd

-wie , że prąd trzeba oszczędzać

-ćwiczy pamięć

-Wie w jaki sposób bezpiecznie korzystać z urządzeń elektrycznych

-Bierze udział w zabawie

- Wykonuje czynności zgodnie z poleceniem.

Link do filmu: https://youtu.be/xqVym7AjIFY

Karta pracy 2.28 dla 4 latków

Instrukcja zabawy poniżej ramki

Instrukcja wysłana na komunikator Messenger.

Link do zabawy ruchowej: https://youtu.be/MG6iPAU2b0I

 

 

 

 

 

 

1.Opowiadanie Pstryk
Grzegorz Kasdepke
– Uważaj, teraz będzie się działo – mruknął Dominik, włączając elektryczny czajnik. Zanim
Junior zdążył podkulić ogon, w całym domu błysnęło, huknęło – a potem zapadła ciemność.
I cisza. Przestało grać radio, przestały pracować lodówka i pralka, przestał działać komputer,
i nawet Junior przestał sapać, choć nie był przecież na prąd. Widać, wszystko to zrobiło na nim
spore wrażenie. Pierwsza odezwała się babcia Marysia. – Dominik! – zawołała z dużego pokoju.
– To twoja sprawka?! – Prowadzę wykład – odkrzyknął dyplomatycznie Dominik. – O czym?!
– Głos babci dochodził już z korytarza. – Nie mów, że o elektryczności! – Mogę nie mówić...
– mruknął Dominik. – Hau! – dodał mu otuchy Junior. Zza drzwi dobiegł ich szelest, trzask,
odgłosy majstrowania przy elektrycznych korkach – i naraz z głośnika radia popłynęła muzyka,
a lodówka wzdrygnęła się, jak po przebudzeniu z krótkiej drzemki, i znowu zaczęła pracować.
Dominik i Junior zmrużyli oczy. – Przecież tata ci mówił – zasapała babcia, wchodząc do kuchni – żebyś nie włączał tego czajnika, gdy pracuje pralka, tak?! Jutro przyjdą elektrycy i wszystko
naprawią! A na razie trzeba uważać! Bo przewody elektryczne w tym mieszkaniu są za słabe,
i to dlatego! Chcesz wywołać pożar?! – Hau! – uspokoił ją Junior. Ale babcia Marysia nie była
uspokojona; zakazała Dominikowi zabaw w kuchni, przez co dalsza część wykładu musiała
odbyć się w łazience.
Praca z KP2.28 – ćwiczenie pamięci.
Dzieci kolorują elementy, które wystąpiły w opowiadaniu Grzegorza Kasdepke Pstryk (czajnik elektryczny,
radio) i dorysowują jeszcze dwa (pralka, lodówka). Liczą, ile jest teraz urządzeń na obrazku
i rysują tyle samo kresek w ramce

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Plan Pracy Dydaktycznej 14.04.2021( Środa)

Dzień

Tygodnia

Temat: Czy to się jeszcze przyda?

Umiejętności dzieci

3, 4-letnich

Przewidywane osiągnięcia dzieci:

Środki dydaktyczne

 

Środa

14.04.2021r

1. „ Czy to się jeszcze przyda ?”-pogadanka na temat recyklingu.

2. Zabawa ruchowa

„ Superekolog”

3. Tworzenie zabawi lub instrumentu z recyklingu- według własnego pomysłu

- Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za czystość Ziemi.

-Wzbogacenie wiedzy i słownictwa dzieci

-Kształtowanie odpowiedzialności za czystość

-rozwijanie sprawności manualnej

-rozwijanie kreatywności

-rozumie znaczenie recyklingu

-wie , że nie można zaśmiecać środowiska

-Wie w jaki sposób dbać o środowisko

-Bierze udział w zabawie

- Wykonuje czynności zgodnie z poleceniem.

-samodzielnie wykonuje instrument z recyklingu.

Link do piosenki:https://youtu.be/KncImAMfo-Q

Link do filmu ekomisja- https://youtu.be/3TthUKkwakg

Instrukcja zabawy poniżej ramki

Instrukcja wysłana na komunikator Messenger.

 

 

 

 

 

 

Zabawa 1 Grupa ekologów postanowiła urządzić zawody w sprzątaniu lasu. Musi zebrać śmieci, które pozostawili w lesie turyści. Zadanie jest o tyle trudne, że śmieci rozwiał po całym lesie wiatr. Rodzicu “rozrzuć” zabawki. Zadaniem dziecka jest zebranie wszystkich śmieci (zabawek) leżących na podłodze. Jeżeli uda im się zebrać i poukładać na swoje miejsce wszystkie śmieci(zabawki) to nasze Jeżyki otrzymają tytuł „Superekologa”. Możecie odznakę narysować sami lub skorzystać z pliku poniżej.

Zad 3. Czy instrumenty muzyczne mogą być ekologiczne? – tworzenie lub instrumentów z recyklingu.

  • Burza mózgów Czy instrumenty muzyczne mogą być ekologiczne? Instrumenty wykonane z recyklingu (np.: grzechotki z pojemników po jogurtach; kawałek gazety, który gdy go gnieciemy szeleści; pojemnik po chusteczkach ze ,,strunami” z gumowej rękawiczki). Rodzic prezentuje dzieciom zdjęcia instrumentów, prosi, aby dzieci określiły, z czego oraz jak są wykonane i zadaje dzieciom pytania:

− Co to znaczy, że instrument jest ekologiczny?

− Czy instrumenty mogą pochodzić z recyklingu?

  • Wykonanie instrumentów muzycznych według własnego pomysłu. Przedmioty z poprzedniego zadania, różnego rodzaju ziarna, kolorowy makaron, gruba taśma klejąca, nożyczki, markery. Dzieci mogą eksperymentować z wydawanymi przez instrumenty dźwiękami, w zależności od włożonego do środka przedmiotów materiału (jego rodzaju i ilości). Po dokonaniu wyboru rodzic zabezpiecza taśmą instrumenty, a dzieci mogą je ozdobić markerami.

 

Contact Information

Address

11-400 Kętrzyn

ul.Wierzbowa 2

Telefon
+48 545 99 98
Email

intendent@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl

rodo 

Adresy email: Inspektora Ochrony Danych Osobowych

Miejski Żłobek Nr. 2 -- iod-zlobek2@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl    

Miejskie Przedszkole Integracyjne "Smerfowa Kraina 

      -- iod@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl