Data: 18.06.2020r.
Temat: Jaka jest dzisiaj pogoda?
Działania dzieci: | Przewidywane osiągnięcia dzieci: | Przewidywane osiągnięcia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych: | Pomoce dydaktyczne: |
1. Kalendarz – ustalenie daty i wskazanie jej w kalendarzu; ustalenie dnia tygodnia; doskonalenie znajomości pór roku
2. Pogoda – nauka piosenki ze słuchu, inscenizacja ruchowa do piosenki 4.Ćwiczenia ruchowe , oddechowe 5. „Jaka jest dzisiaj pogoda?” – rozmowa na temat aktualnej pogody na podstawie doświadczeń dzieci i opowiadania Letnie opowieści – zwariowana pogoda. Wdrażanie dzieci do systematycznej pracy. 6. Symbole pogodowe – odczytywanie symboli pogodowych; kolorowanie symboli pogodowych. 7. „Ilustracja dzisiejszej pogody”- technika dowolna 8. „Policzanki”; utrwalanie cyfr ; przeliczanie, liczenie w zakresie 10 i dalej |
- z pomocą ustala datę i wskazuje ją w kalendarzu; -wie jaki jest dzień tygodnia; -zna nazwy miesięcy i kolejność ich występowania na miarę swoich możliwości - śpiewa piosenkę; inscenizuje słowa ruchem - wykonuje ćwiczenie zgodnie z poleceniem - z uwagą słucha czytanego tekstu; rozmawia na temat aktualnej pogody; odpowiada na pytania dotyczące przeczytanego tekstu - odczytuje, dobiera do pogody odpowiednie symbole pogodowe; koloruje - odpowiednio trzyma pisak - obserwuje pogodę, wykonuje pracę zgodnie z tematem – jest twórcze - zna cyfry, liczy przelicza w dostępnym mu zakresie |
- z pomocą ustala datę i wskazuje ją w kalendarzu; -wie jaki jest dzień tygodnia; -zna nazwy miesięcy i kolejność ich występowania na miarę swoich możliwości - próbuje śpiewać piosenkę; inscenizować słowa ruchem (w miarę możliwości) - wykonuje ćwiczenie zgodnie z poleceniem (ze wsparciem) - słucha czytanego tekstu; próbuje odpowiadać na pytania dotyczące przeczytanego tekstu - odczytuje, dobiera do pogody odpowiednie symbole pogodowe; koloruje - odpowiednio trzyma pisak - obserwuje pogodę, wykonuje pracę zgodnie z tematem – jest twórcze (ze wsparciem) - zna cyfry, liczy przelicza w dostępnym mu zakresie |
- kalendarz; kartoniki z napisami dni tygodnia, miesięcy; film – e-mail
- nagranie piosenki – e-mail - tekst opowiadania, pytania pomocnicze – email - symbole pogodowe, kolorowanka – e-mail -wybrane materiały plastyczne - „Policzanki”; karty pracy - e-mail |