Data: 19.06.2020r.
Temat: W pięknym ogrodzie!
Działania dzieci: | Przewidywane osiągnięcia dzieci: | Przewidywane osiągnięcia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych: | Pomoce dydaktyczne: |
1. Kalendarz – ustalenie daty i wskazanie jej w kalendarzu; ustalenie dnia tygodnia; doskonalenie znajomości pór roku, nazw miesięcy i kolejności ich występowania
2. Zabawy ruchowe – rozwijanie sprawności fizycznej, wykonywanie ćwiczeń wg polecenia, przez naśladowanie ruchów drugiej osoby 3. „W pięknym ogrodzie…”- rozmowa na temat artystów i ich pracy na podst. doświadczeń dzieci i opow. „Letnie opowieści – w ogrodzie botanicznym, KP2.49. Poznanie pracy artysty: malarza, rzeźbiarza, poety, muzyka 4. Barwy ciepłe – barwy zimne – oglądanie ilustracji z podziałem na barwy ciepłe i zimne; tworzenie zbiorów: barw ciepłych, barw zimnych (kredki, klocki itp.) 5. Oglądanie ilustracji ogrodów i rozmowa na ich temat. Praca plastyczna: „Dwa ogrody”- technika dowolna. Tworzenie dwu obrazów ogrodów: w barwach ciepłych i w barwach zimnych 6. Karty pracy - matematyka. |
--z pomocą ustala datę i wskazuje ją w kalendarzu; -wie jaki jest dzień tygodnia; -zna nazwy miesięcy i kolejność ich występowania (na miarę swoich możliwości) - jest sprawne fizycznie na miarę swoich możliwości, naśladuje ruchy drugiej osoby, wykonuje ćwiczenia wg polecenia – reaguje na sygnał słowny - z uwagą słucha czytanego przez rodzica opowiadania i odpowiada na pytania z nim związane; - wie czym zajmują się poszczególni artyści i jakimi narzędziami posługują się w swojej pracy - na miarę swoich możliwości wymienia barwy ciepłe i barwy zimne, tworzy zbiory: barw ciepłych, barw zimnych - przejawia zainteresowanie ilustracjami, odpowiada na pytania dotyczące ilustracji, buduje krótkie wypowiedzi. Wykonuje pracę zgodnie z poleceniem, -liczy na miarę swoich możliwości |
--z pomocą ustala datę i wskazuje ją w kalendarzu; -wie jakie są dni tygodnia; -wymienia miesiące (na miarę swoich możliwości i możliwości werbalnych) - jest sprawne fizycznie na miarę swoich możliwości, naśladuje ruchy drugiej osoby, wykonuje ćwiczenia wg polecenia – reaguje na sygnał słowny - słucha czytanego przez rodzica opowiadania i odpowiada na pytania z nim związane; - wie czym zajmują się poszczególni artyści i jakimi narzędziami posługują się w swojej pracy - na miarę swoich możliwości wymienia barwy ciepłe i barwy zimne, tworzy zbiory: barw ciepłych, barw zimnych - przejawia zainteresowanie ilustracjami, próbuje odpowiadać na pytania dotyczące ilustracji/ Wykonuje pracę zgodnie z poleceniem(z pomocą) -liczy na miarę swoich możliwości |
- kalendarz; - kartoniki z napisami nazw dni tygodnia, miesięcy
- nagrania - e- mail - tekst opowiadania, pytania pomocnicze ; KP2.49 - ilustracje barw z podziałem na ciepłe i zimne - kredki, farby, - klocki - ilustracje ogrodów, zdjęcia , obrazy - materiały plastyczne (kredki, farby, kolorowy papier) -karty pracy – e-mail |