Data: 22.06.2020r.
Temat: Jadę w góry, góry, góry!
Działania dzieci: | Przewidywane osiągnięcia dzieci: | Przewidywane osiągnięcia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych: | Pomoce dydaktyczne: |
1. KALENDARZ – ustalenie daty , dnia tygodnia ; doskonalenie znajomości nazw dni tygodnia i miesięcy, pór roku.
2.Zabawy ruchowe, ćwiczenia gimnastyczne przy muzyce i piosence; zabawy z piką. „ Jadę pociągiem prawdziwym – utrwalanie piosenki. Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej, ekspresji ruchowej. 3. „Jadę w góry, góry, góry!” – rozmowa na temat górskich krajobrazów na podstawie doświadczeń dzieci, ilustracji, filmu oraz opowiadania „Letnie opowieści – echo w Tatrach”. Praca z mapą- wskazywanie gór na mapie .Doskonalenie emisji głosu, dykcji i oddechu przez zabawę w echo. 5. „Moje góry” – układanki. Rozwijanie wyobraźni i kreatywności przez układanie pejzaży górskich z figur geometrycznych. 6.” Policzanki”; liczenie w zakresie 10 i dalej w miarę możliwości dziecka, wykonuje zadania zgodnie z poleceniem. |
- z pomocą ustala datę; -wie jaki jest dzień tygodnia, miesiąc, pora roku
- śpiewa piosenki, inscenizuje słowa ruchem, zachowuje rytm, - wykonuje ćwiczenia gimnastyczne- reaguje na polecenia, naśladuje ruch drugiej osoby; łapie i rzuca piłkę - rozpoznaje i nazywa krajobraz górski, wskazuje góry na mapie,; skupia uwagę na czytanym opowiadaniu i odpowiada na pytania z nim związane - bierze udział w zabawie – naśladuje echo - przelicza, liczy w dostępnym mu zakresie, wykonuje zadania zgodnie z poleceniem |
- z pomocą ustala datę; -wie jaki jest dzień tygodnia, miesiąc, pora roku (w miarę możliwości psychofizycznych)
- próbuje śpiewać piosenki, inscenizuje słowa ruchem, zachowuje rytm (w miarę możliwości werbalnych) - wykonuje ćwiczenia gimnastyczne- reaguje na polecenia, naśladuje ruch drugiej osoby; łapie i rzuca piłkę (w miarę możliwości) - rozpoznaje i nazywa krajobraz górski, wskazuje góry na mapie,; słucha czytanego opowiadania (odpowiada na pytania w miarę możliwości) - bierze udział w zabawie – naśladuje echo - przelicza, liczy w dostępnym mu zakresie, wykonuje zadania zgodnie z poleceniem (z pomocą) |
-kalendarz, kartoniki z napisami dni tygodnia, miesięcy, pór roku
-nagrania – e-mail - ilustracje, film –góry; tekst opowiadania - instrukcja zabawy – e-mail -„Policzanki”; karty pracy |