22.06.- plan pracy

Drukuj
Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Data: 22.06.2020r. 

Temat: Jadę w góry, góry, góry! 

 Działania dzieci: Przewidywane osiągnięcia dzieci:   Przewidywane osiągnięcia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych:  Pomoce dydaktyczne:  
 1. KALENDARZ – ustalenie daty , dnia tygodnia ; doskonalenie znajomości nazw dni tygodnia i miesięcy, pór roku.

2.Zabawy ruchowe, ćwiczenia gimnastyczne  przy muzyce i piosence; zabawy z piką.

„ Jadę pociągiem prawdziwym – utrwalanie piosenki. Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej, ekspresji ruchowej.

3. „Jadę w góry, góry, góry!” – rozmowa na temat górskich krajobrazów na podstawie doświadczeń dzieci, ilustracji, filmu oraz opowiadania „Letnie opowieści – echo w Tatrach”. Praca z mapą- wskazywanie gór na mapie .Doskonalenie emisji głosu, dykcji i oddechu przez zabawę w echo.

5. „Moje góry” – układanki. Rozwijanie wyobraźni i kreatywności przez układanie pejzaży górskich z figur geometrycznych.

6.” Policzanki”; liczenie w zakresie 10 i dalej w miarę możliwości dziecka, wykonuje zadania zgodnie z poleceniem. 
 - z pomocą ustala datę; -wie jaki jest dzień tygodnia, miesiąc, pora roku

- śpiewa piosenki, inscenizuje słowa ruchem, zachowuje rytm,

- wykonuje  ćwiczenia gimnastyczne- reaguje na polecenia, naśladuje ruch drugiej osoby; łapie i rzuca piłkę

- rozpoznaje i nazywa krajobraz górski, wskazuje góry na mapie,; skupia uwagę na czytanym opowiadaniu i odpowiada na pytania z nim związane

- bierze udział w zabawie – naśladuje echo

- przelicza, liczy w dostępnym mu zakresie, wykonuje zadania zgodnie z poleceniem
 - z pomocą ustala datę; -wie jaki jest dzień tygodnia, miesiąc, pora roku (w miarę możliwości psychofizycznych)

- próbuje śpiewać piosenki, inscenizuje słowa ruchem, zachowuje rytm (w miarę możliwości werbalnych)

- wykonuje  ćwiczenia gimnastyczne- reaguje na polecenia, naśladuje ruch drugiej osoby; łapie i rzuca piłkę (w miarę możliwości)

- rozpoznaje i nazywa krajobraz górski, wskazuje góry na mapie,; słucha czytanego opowiadania (odpowiada na pytania w miarę możliwości) 

- bierze udział w zabawie – naśladuje echo

- przelicza, liczy w dostępnym mu zakresie, wykonuje zadania zgodnie z poleceniem (z pomocą)
 -kalendarz, kartoniki z napisami dni tygodnia, miesięcy, pór roku

-nagrania – e-mail

- ilustracje, film –góry; tekst opowiadania

- instrukcja zabawy – e-mail

-„Policzanki”; karty pracy