Data: 23.06.2020r.
Temat: Dzień ojca. Gdzie woda jest słodka, a gdzie słona?
Działania dzieci: | Przewidywane osiągnięcia dzieci: | Przewidywane osiągnięcia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych: | Pomoce dydaktyczne: |
1. . KALENDARZ – ustalenie daty , dnia tygodnia ; doskonalenie znajomości nazw dni tygodnia i miesięcy, pór roku
2.Dzień Ojca – piosenka - Tata jest potrzebny”, życzenia dla Taty 3.Praca plastyczna „Portret Taty” – technika dowolna 4. „Gdzie woda jest słodka, a gdzie słona?” – rozmowa na temat rodzajów wód w zbiornikach wodnych na podstawie doświadczeń dzieci i opowiadania „Letnie opowieści – zabawy w wodzie”. Porządkowanie wiedzy dzieci na temat rzek, jezior, mórz.. – praca z mapą –odnajdywanie na mapie zbiorników wodnych 5. „Gdzie można to znaleźć?” – ćwiczenia str. 50 – doskonalenie sprawności manualnej i orientacji na karcie 6 Zabawy ruchowe, gimnastyka – doskonalenie koordynacji ruchowej, orientacji w schemacie ciała |
- z pomocą ustala datę; -wie jaki jest dzień tygodnia, miesiąc, pora roku
-składa życzenia, recytuje wierszyk, śpiewa piosenkę - wykonuje portret - wypowiada się na dany temat, skupia uwagę na czytanym przez rodzica tekście i odpowiada na pytania z nim związane; - Odnajduje na mapie zbiorniki wodne – rzeki, jeziora, morza, oceany; wie gdzie występuje wody słodka, słona - jest sprawne manualnie, orientuje się na kartce - jest sprawne ruchowo na miarę swoich możliwości; naśladuje drugą osobę, wykonuje polecenia |
- z pomocą ustala datę; -wie jaki jest dzień tygodnia, miesiąc, pora roku
-składa życzenia, recytuje wierszyk, próbuje śpiewać piosenkę - wykonuje portret (w miarę swoich możliwości) - wypowiada się na dany temat, skupia uwagę na czytanym przez rodzica tekście i próbuje odpowiadać na pytania z nim związane (w miarę możliwości werbalnych) - Odnajduje na mapie zbiorniki wodne – rzeki, jeziora, morza, oceany(pokazuje z pomocą) - jest sprawne manualnie, orientuje się na kartce - jest sprawne ruchowo na miarę swoich możliwości; naśladuje drugą osobę, wykonuje polecenia |
- kartoniki z napisami dni tygodnia, miesięcy, pór roku
- wybrane, dostępne materiały plastyczne - tekst opowiadania; mapa, ilustracje zbiorników wodnych – e-mail - ćwiczenia str. 50 - nagrania – e-mail |