Data: 24.06.2020r.
Temat: Co zrobię, gdy się zgubię?
Działania dzieci: | Przewidywane osiągnięcia dzieci: | Przewidywane osiągnięcia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych: | Pomoce dydaktyczne: |
1.KALENDARZ –ustalenie daty, dnia tygodnia i wskazanie w kalendarzu; doskonalenie nazw tygodnia, miesięcy i kolejności ich występowania.
2. Zabawy ruchowe przy muzyce i piosence, inscenizacja słów; gimnastyka. 3. Letnie opowieści – na plaży – wprowadzenie do tematu dnia. Wdrażanie do umiejętności uważnego słuchania. Uświadomienie dzieciom niebezpieczeństw, mogących przytrafić się w czasie wakacji i sposobów radzenia sobie z nimi. 4. Zajęcia o emocjach – przerażenie związane ze zgubieniem się. Zwrócenie uwagi na sposoby radzenia sobie z taką sytuacją. 5. Ćwiczenia grafomotoryczne 6. Policzanki – wykonuje zadania na miarę swoich możliwości( zakres do 10 i dalej) |
-z pomocą ustala datę i wskazuje ją w kalendarzu; na miarę swoich możliwości zna nazwy dni tygodnia i miesięcy
- śpiewa piosenki, inscenizuje słowa ruchem, naśladuje ruchy drugiej osoby - słucha uważnie, odpowiada na pytania związane z tekstem, zna swoje dane identyfikacyjne i wie jak bezpiecznie się nimi posługiwać; radzi sobie w sytuacjach trudnych (na miarę swoich możliwości) - z uwagą słucha wiersza, odpowiada na pytania z nim związane; układa historyjkę obrazkową w Księdze emocji. - rysuje, koloruje, poprawnie trzyma pisak - zna cyfry, liczy, przelicza w zakresie do 10 i dalej |
-z pomocą ustala datę i wskazuje ją w kalendarzu; na miarę swoich możliwości zna nazwy dni tygodnia i miesięcy
- próuje śpiewać piosenki, stara sie inscenizować słowa ruchem, stara się naśladować ruchy drugiej osoby - słucha opowiadania, próbuje odpowiadać na pytania związane z tekstem, zna swoje dane identyfikacyjne i wie jak bezpiecznie się nimi posługiwać; radzi sobie w sytuacjach trudnych (na miarę swoich możliwości) - słucha wiersza, próbuje odpowiadać na pytania z nim związane; układa historyjkę obrazkową w Kiędze emocji - rysuje, koloruje, poprawnie trzyma pisak - zna cyfry, liczy, przelicza w zakresie do 10 i dalej |
- kalendarz - nagrania –e-mail - tekst opowiadania, pytania pomocnicze - treść wiersza i pytania pomocnicze – email, Księga emocji - karty pracy -„ Policzanki’ |