Data: 09.04.2021r.
Temat: Produkty ekologiczne
Działania dzieci: |
Przewidywane osiągnięcia dzieci: | Przewidywane osiągnięcia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych: | Pomoce dydaktyczne |
1."Czym jest ekologiczne gospodarstwo- pogadanka" 2. „Zbieranie ziaren” – zabawa ruchowa do piosenki ,,Jadę traktorem’’. 3.. „Paluszki jak zwierzęta”- gimnastyka paluszkowa
4.SI w domu: Zabawy z szalikiem lub chustą |
- Kształtuje u dzieci świadomość o ekologicznej żywności -doskonalenie umiejętności szybkiej reakcji na sygnał, słowny i dźwiękowy -rozwijanie sprawności fizycznej dzieci - wykonuje zadania zgodnie z instrukcją -wspomaganie motoryki dużej -rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała. -potrafi ominąć przeszkodę -wykonuje czynności zgodnie z poleceniem |
-stara się wyjaśnia czym jest ekologiczna żywność -stara sie rozpoznawać maszyny i narzędzia rolnicze. - uczestniczy w zabawie ruchowej - wykonuje zadania zgodnie z instrukcją w miarę możliowści samodzielnie lub z pomocą rodzica -tworzy prace plastyczną z pomoca rodzica -uczestniczy w zabawie -wykonuje czynności zgodnie z poleceniem |
Link do filmu: https://youtu.be/7_2NNcSqu5w :Link do piosenki: https://youtu.be/p2pVf_QwpQ8 Link do filmu SI w domu: https://youtu.be/uNt8M2fLfmg
|
2.„Zbieranie ziaren” – zabawa ruchowa do piosenki ,,Jadę traktorem’’.
Rodzic rozsypuje w pokoju ziarna słonecznika i daje dziecku plastikowy kubek. Dziecko podskakuje z kubkiem po pokoju, słuchając piosenkę ,,Jadę traktorem’’. Rodzic i podnosi karteczkę z daną liczbą (od 0 do 10). Zadaniem dziecka jest zebrać do kubeczka taką liczbę ziarenek, jaka jest widoczna na kartce. Po ich zebraniu dziecko siada i wysypuje ziarna ze swojego kubka, rodzic zatrzymuje muzykę . Dziecko przelicza liczbę wrzuconych ziaren. W razie pomyłki dokłada lub odejmuje ziarna. Rodzic rozsypuje znowu ziarna słonecznika i zabawa jest kontynuowana.
2. „Paluszki jak zwierzęta” Zaczniemy od gimnastyki paluszkowej. Otwórzcie szeroko swoją dłoń. Z drugiej ręki potrzebne nam będą kciuk i palec wskazujący – one będą przyginały palce z ręki, która jest otwarta. Poproś rodziców, aby czytali Ci wierszyk. W trakcie czytania kciukiem i palcem wskazującym zginaj palce zgodnie z czytanym wierszykiem, aż nazwiesz po kolei wszystkie palce. Zabawę powtórzcie kilka razy. Każdy mój paluszek
w zwierzątko zmienić muszę.
Gruby, okrągły kciuk
w owczarka zamienię tu.
Ten wskazujący to koń,
po łące goń go goń.
Środkowy jak krówka jest
mleczko dawać chce.
Serdeczny to stara koza, zaprzęgnę go do wozu.
A mały paluszek .... beee,
w owieczkę zamienił się