wazniak

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Data: 14.04.2021r. 

Temat: „ Jesteśmy autorami ”

Działania dzieci: 

 Przewidywane osiągnięcia dzieci:   Przewidywane osiągnięcia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych: Pomoce dydaktyczne

1. .  Jak powstaje książka? film edukacyjny o powstawaniu książki.

2. Określanie rodzaju książki – dzieci wybierają kilka książek, które mają w domu, zapoznają się również z przykładami rodzajów książek na planszach ( plansza nr 1,3,6,7). Zadaniem każdego jest opisanie tego, co widzą na okładce, w środku. Próba określenia o czym jest książka np. kucharska, album przyrodniczy, książka dla dzieci . Dzieci wypowiadają się, które książki lubią najbardziej

3. Zabawa ruchowa-Wyprawa do dżungli

.4.. Wykonanie kart pracy ( dzieci pięcioletnie ćwiczenia 7b, dzieci czteroletnie zał 1). Zadaniem dzieci jest wykonanie projektu okładki własnej książki, opowiedzenie o czym ma być.

 

 

 


 

 

wymienia kolejne etapy powstawania książki

ogląda film

wykonuje ćwiczenia zgodnie z instrukcją

wymienia rodzaje książek

Wykonuje ćwiczenia gimnastyczne

-rozwijanie sprawności fizycznej dzieci

-wykonuje karte pracy wg. polecenia

 

próbuje wymienić kolejne etapy powstawania książki

stara się wykonać ćwiczenia zgodnie z instrukcją

 

próbuje wymienić rodzaje książek

- uczestniczy w zabawie ruchowej

-stara się wykonywać ćwiczenia gimnastyczne z pomocą rodzica

-wykonuje zadania zgodnie z instrukcją w miarę możliowści samodzielnie lub z pomocą rodzica

Link do filmu:.

https://www.youtube.com/watch?v=jgcWVmLqKTk

 

-załącznik do zad.2

 link do zabawy ruchowej:https://youtu.be/dG2xc1nmy5Q

kart pracy z ćwiczeń 7b

 

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Data: 13.04.2021r. 

Temat: Jak powstaje książka?

Działania dzieci: 

 Przewidywane osiągnięcia dzieci:   Przewidywane osiągnięcia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych: Pomoce dydaktyczne

1.. Zestaw ćwiczeń na rozgrzewkę- dzieci wykonują ćwiczenia zgodnie z instrukcją i pokazem

 

2.. " Jak powstaje papier?" - dzieci poznają metodę pozyskiwania papieru za pomocą planszy .

 

3.. Dzieci pięcioletnie poznają zapis graficzny litery F,f podczas oglądania krótkiego filmu edukacyjnego - wykonanie kart pracy z ćwiczeń 5a i 5b.

 

4.. Ozdobienie przez dzieci szablonu z literą F dowolnym materiałem ( zał 2 i 3).

 

-

wykonuje ćwiczenia zgodnie z instrukcją

Wykonuje ćwiczenia gimnastyczne

-rozwijanie sprawności fizycznej dzieci

wymienia kolejne etapy powstawania papieru i książki

ogląda film

 rozpoznaje grafem litery F wśród innych liter

-ozdabia szablon z literą F dowolnym materiałem 

 

stara się wykonać ćwiczenia zgodnie z instrukcją

- uczestniczy w zabawie ruchowej

-stara się wykonywać ćwiczenia gimnastyczne z pomocą rodzica 

próbuje wymienić kolejne etapy powstawania papieru i książki

 -próbuje rozpoznać grafem litery F wśród innych liter

-ozdabia szablon z literą F dowolnym materiałem 

 

-wykonuje zadania zgodnie z instrukcją w miarę możliowści samodzielnie lub z pomocą rodzica

Link do gimnastyki:.https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U

- wykonanie kart pracy ( dzieci pięcioletnie ćwiczenie 7a; dzieci czteroletnie ćwiczenia s.31)

 link do filmu jak powstaje papier:https://youtu.be/ybeEO_5jbVo

kart pracy z ćwiczeń 5a i 5b.

link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=g6fgLAYw8oU

 

 

 

 

:

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Data: 12.04.2021r. 

Temat: Czym są dla nas książki?

Działania dzieci: 

 Przewidywane osiągnięcia dzieci:   Przewidywane osiągnięcia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych: Pomoce dydaktyczne

1.Czekoladowa Planeta - zabawa w ruchu, ćwiczenia dla dzieci. Dzisiaj obchodzimy Światowy Dzień Czekolady.

2. Zapoznanie z kodeksem korzystania z książek - zapoznanie się z planszami z załącznika. Dzieci dowiadują się w jaki sposób należy obchodzić się z książkami ( zał 1).

3. .Wysłuchanie piosenki o książkach - zapoznanie się z treścią i melodią piosenki : "Piosenka o czytaniu książek" Mała Orkiestra Dni Naszych ( Ad.1)

4. „Ulubione” – swobodne wypowiedzi na temat ulubionych książek, budowanie dłuższych wypowiedzi – dzieci opowiadają rodzicom o swojej ulubionej książce.

5. „Karty pracy ( pięciolatki ćwiczenia 8b oraz 9b; czterolatki ćwiczenia s. 30 )

 

-doskonalenie umiejętności szybkiej reakcji na sygnał, słowny i dźwiękowy 

-rozwijanie sprawności fizycznej dzieci

-Wykonuje ćwiczenia gimnastyczne

-zna zasady korzystania z książek

-rozwijanie pamięci słuchowej

-Wzbogacenie słownictwa na tema książek

- wypowiada się na temat ulubionych książek

-wykonuje zadania zgodnie z instrukcją

-stara się wyjaśnia czym jest ekologiczna żywność

- uczestniczy w zabawie ruchowej

-stara się wykonywać ćwiczenia gimnastyczne z pomocą rodzica 

-stara się wymienić, czego nie należy robić z książką

-słucha piosenki o książkach

-uczestniczy w zabawie

-stara się wypowiadać na temat ulubionych książek

-wykonuje zadania zgodnie z instrukcją w miarę możliowści samodzielnie lub z pomocą rodzica

Link do filmu:https://youtu.be/lofdvc0-Yh4

 

:Link do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=1g8LubYjMsA

 ćwiczenia Plac zabaw, kredki

 

Załączniki:
Pobierz plik (12.04.2021 poniedziałek.docx)12.04.2021 poniedziałek.docx[ ]16 kB

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Drodzy rodzice w dniach od 12.04. – 16.04. 2021r. zapraszamy wszystkie dzieci z grupy „Ważniaki” do realizacji bloku tematycznego „Tajemnice książek”.

Z pomocą rodziców dzieci będą mogły :

  • poznać zapis graficzny litery „f”, „F”, doskonalić umiejętności  analizy i syntezy głoskowej słowa „foka”;
  • rozwijać sprawność fizyczną, koordynacje ruchową;
  • poznać drogę powstania papieru;
  • rozwijać umiejętności matematyczne podczas zapisywania prostych działań arytmetycznych;
  • rozwijać kompetencje poznawcze poprzez posługiwanie się modelami monet i banknotów;
  • rozwijać percepcję wzrokową poprzez uzupełnianie ilustracji według podanego wzoru;
  • kształtować percepcję wzrokową i myślenie matematyczne  poprzez rozpoznawanie cyfr i liczb;

Podjęte tematy i treści będą zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego.

Materiały potrzebne do realizacji bloku tematycznego udostępniane będą każdego dnia na stronie internetowe przedszkola w zakładce grupy „Ważniaki” oraz na poczcie grupowej. Karty pracy w miarę swoich możliwości prosimy dostarczyć do nauczycieli grup, po zakończonym okresie zamknięcia placówki.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Data: 09.04.2021r. 

Temat: Produkty ekologiczne

Działania dzieci: 

 Przewidywane osiągnięcia dzieci:   Przewidywane osiągnięcia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych: Pomoce dydaktyczne

1."Czym jest ekologiczne gospodarstwo- pogadanka"

2. „Zbieranie ziaren” – zabawa ruchowa do piosenki ,,Jadę traktorem’’.

3.. „Paluszki jak zwierzęta”- gimnastyka paluszkowa

4.SI w domu: Zabawy z szalikiem lub chustą

 

- Kształtuje u dzieci świadomość o ekologicznej żywności

-doskonalenie umiejętności szybkiej reakcji na sygnał, słowny i dźwiękowy 

-rozwijanie sprawności fizycznej dzieci

- wykonuje zadania zgodnie z instrukcją

-wspomaganie motoryki dużej

-rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.

-potrafi ominąć przeszkodę

 -wykonuje czynności zgodnie z poleceniem

-stara się wyjaśnia czym jest ekologiczna żywność

-stara sie rozpoznawać maszyny i narzędzia rolnicze.

- uczestniczy w zabawie ruchowej

- wykonuje zadania zgodnie z instrukcją w miarę możliowści samodzielnie lub z pomocą rodzica

-tworzy prace plastyczną z pomoca rodzica

-uczestniczy w zabawie

-wykonuje czynności zgodnie z poleceniem

 

Link do filmu: https://youtu.be/7_2NNcSqu5w

:Link do piosenki: https://youtu.be/p2pVf_QwpQ8

Link do filmu SI w domu: https://youtu.be/uNt8M2fLfmg

 

2.„Zbieranie ziaren” – zabawa ruchowa do piosenki ,,Jadę traktorem’’.

Rodzic  rozsypuje w pokoju  ziarna słonecznika i daje dziecku plastikowy kubek. Dziecko podskakuje z kubkiem po pokoju,  słuchając piosenkę ,,Jadę traktorem’’. Rodzic i  podnosi karteczkę z daną liczbą (od 0 do 10). Zadaniem dziecka jest zebrać do kubeczka taką liczbę ziarenek, jaka jest widoczna na kartce. Po ich zebraniu dziecko  siada i wysypuje ziarna ze swojego kubka, rodzic zatrzymuje muzykę . Dziecko przelicza liczbę wrzuconych ziaren.   W razie pomyłki dokłada lub odejmuje ziarna. Rodzic rozsypuje znowu ziarna słonecznika i  zabawa jest kontynuowana.

2. „Paluszki jak zwierzęta” Zaczniemy od gimnastyki paluszkowej. Otwórzcie szeroko swoją dłoń. Z drugiej ręki potrzebne nam będą kciuk i palec wskazujący – one będą przyginały palce z ręki, która jest otwarta. Poproś rodziców, aby czytali Ci wierszyk. W trakcie czytania kciukiem i palcem wskazującym zginaj palce zgodnie z czytanym wierszykiem, aż nazwiesz po kolei wszystkie palce. Zabawę powtórzcie kilka razy. Każdy mój paluszek

w zwierzątko zmienić muszę.

Gruby, okrągły kciuk

w owczarka zamienię tu.

Ten wskazujący to koń,

po łące goń go goń.

Środkowy jak krówka jest

mleczko dawać chce.

Serdeczny to stara koza, zaprzęgnę go do wozu.

A mały paluszek .... beee,

w owieczkę zamienił się

 

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Data: 08.04.2021r. 

Temat: Maszyny rolnicze.

Działania dzieci: 

 Przewidywane osiągnięcia dzieci:   Przewidywane osiągnięcia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych: Pomoce dydaktyczne:  

 1.Poranna gimnastyka.

2. "Jakie maszyny pomagają rolnikowi”

2.„Kosiarze”- zabawa fabularyzowana

3. Doskonalenie zdolności grafomotorycznych, budowanie wypowiedzi. Wykonywanie kart pracy w ćwiczeniach.

4. "Traktor" praca plastyczna dowolna techniką

5. SI w domu: Zabawa z poduszkami "Żabka"

 

- wykonuje ćwiczenia gimnastyczne

- zapoznanie dzieci z pracą rolnika i maszynami, które pomagają rolnikowi.

 -bierze udział w zabawach fabularyzowanych.

-doskonalenie umiejętności szybkiej reakcji na sygnał, słowny i dźwiękowy 

- wykonuje zadania zgodnie z instrukcją

-wspomaganie motoryki małej

-samodzielnie wykonuje pracę plastyczną

-Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.

-Potrafi ominąć przeszkodę

 -Wykonuje czynności zgodnie z poleceniem

 

-stara się wykonywać ćwiczenia gimnastyczne

-stara sie rozpoznawać maszyny i narzędzia rolnicze.

- uczestniczy w zabawie ruchowej

- wykonuje zadania zgodnie z instrukcją w miarę możliowści samodzielnie lub z pomocą rodzica

-tworzy prace plastyczną z pomoca rodzica

-uczestniczy w zabawie z poduszkami

-wykonuje czynności zgodnie z poleceniem

 - link do gimnastyki: https://youtu.be/x9F1oqntz_o

Link do filmu:  https://youtu.be/FNvZVvk0eZE

:

- ćwiczenia "Plan zabaw."KP3.39a i b

Link do filmu: https://youtu.be/WO1H8csHPqs

2.„Kosiarze” – zabawa fabularyzowana, ćwiczenia ruchów obu ramion. Przy włączonej dowolnej muzyce dziecko  naśladuje  ruchy kosiarzy (ruchy obu ramion jednocześnie). Gdy muzyka ustaje, kosiarz odpoczywa  (dziecko siadają ze skrzyżowanymi nogami). Zabawa jest kontynuowana, gdy rodzic ponownie włącza muzykę.

Załączniki:
Pobierz plik (image-76.png)Traktor[ ]149 kB

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Data: 07.04.2021r. 

Temat: . Jak powstaje chleb.

Działania dzieci: 

 Przewidywane osiągnięcia dzieci:   Przewidywane osiągnięcia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych: Pomoce dydaktyczne:  

 1.Poranna gimnastyka.

2. Zabawa integracyjna z piosenką  „ Mało nas do pieczeń chleba”

2.:"Jak powstaje chleb”

3. Doskonalenie zdolności grafomotorycznych, budowanie wypowiedzi. Wykonywanie kart pracy w ćwiczeniach.

- wykonuje ćwiczenia gimnastyczne

-doskonalenie umiejętności szybkiej reakcji na sygnał, słowny i dźwiękowy 

- wykonuje zadania zgodnie z instrukcją

 - stara się wykonywać ćwiczenia gimnastyczne 

- uczestniczy w zabawie ruchowej

- wykonuje zadania zgodnie z instrukcją w miarę możliowści samodzielnie lub z pomocą rodzica

  - link: https://youtu.be/j4EiXelSTkI

-Link do piosenki: https://youtu.be/YC-pDKWLRKw

Link do filmu jak powstaje chleb: https://youtu.be/kWq3VMWJ9MA:

 

- ćwiczenia "Plan zabaw."KP3.38

Contact Information

Address

11-400 Kętrzyn

ul.Wierzbowa 2

Telefon
+48 545 99 98
Email

sekretariat@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl

rodo 

Adresy email: Inspektora Ochrony Danych Osobowych

Miejski Żłobek Nr. 2 -- iod-zlobek2@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl    

Miejskie Przedszkole Integracyjne "Smerfowa Kraina 

      -- iod@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl