Przedszkolaki ze „Smerfowej Krainy” podejmują wyzwanie „Tydzień bez gier”
Sprzęt multimedialny stał się nowym „narkotykiem” elektronicznej populacji. Najbardziej narażeni na negatywne wpływy gier komputerowych są młodzi ludzie. Komputerowa rozrywka wypełnia im czas, umysł i działania. Żyjemy w świecie, w którym jest coraz mniej miejsca na wspólne spędzanie czasu. Świat wirtualny zastępuje obecność drugiego człowieka, towarzysz zabawy staje się niepotrzebny, ponieważ zastępuje go komputer. Gra zapewnia dużo silnych przeżyć i doświadczeń, angażuje emocjonalnie i nie daje uczucia nudy. Dziecko ucieka przed światem rzeczywistym, bo stawia on wymagania, wyzwania i zadania do wykonania. Świat wirtualny jest prostszy, często kształtowany według upodobań dziecka i w końcu staje się jedyną znaną mu rzeczywistością.
Celem wyzwania jest:
- propagowanie aktywnego spędzania czasu wolnego;
- zwrócenie uwagi na ważność nawiązywania kontaktów;
- budowanie i kształtowanie więzi emocjonalnej z najbliższymi;
- rozważne korzystanie ze sprzętu multimedialnego.