Zgrywusy

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Temat: Nietypowe rodziny.

1.Zabawa muzyczna z użyciem kredek: „ Dibidi dibidi” Muzykącik

https://www.youtube.com/watch?v=i1ErHXBMULg

2.Wykonanie kart pracy – dzieci pięcioletnie KP4.24a, dzieci czteroletnie ćwiczenia s. 40.

3.Przybliżenie tematyki związanej z domem dziecka i adopcją. Obejrzenie filmu stworzonego przez dzieci z domu dziecka: „ Szukam mamy”:

https://www.youtube.com/watch?v=_YiLhsUgyqo

4.Zapoznanie się z treścią tekstu zawartego we fragmentach książki: „ To wszystko rodzina”, dotyczącego adopcji, Dziecięcej Wioski, Rodziny zastępczej ( zał ).

5.Gimnastyka dla dzieci: Free Mind Child TV. Wykonywanie ćwiczeń zgodnie z instrukcją prowadzącego.

https://www.youtube.com/watch?v=b1kyvvbXyVA

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
Drodzy rodzice i dzieci!!!
 
W związku z tym, że nie mamy możliwości przygotowania występu z okazji Dnia Rodziny chciałybyśmy chociaż w ten sposób umilić wszystkim czas.
Tęsknimy i nie możemy się doczekać spotkania " w pełnym składzie".
 
Życzę miłego oglądania
 

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Temat: Moi rodzice

1.Poznanie i wspólne śpiewanie piosenki: Zozi „ Dziękuję Mamo, dziękuję Tato!”

https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE

Tekst piosenki:

„Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato! „

Uczyliście mnie chodzić

Uczyliście mnie mówić

Jak się zachowywać

Jak zwracać się do ludzi

Ja mogę na Was liczyć

Wiem, że mi pomożecie

Najlepszych mam rodziców

Na całym wielkim świecie

Ref:

Dziękuję mamo, dziękuję tato,

Za każdą zimę, za każde lato

Dziękuję mamo, dziękuję tato

Za to, że macie dla mnie czas

2xBardzo kocham Was

A najpiękniejsze chwile

Są kiedy mnie tulicie

Dajecie mi buziaki

Idziemy tak przez życie.

Co mogę dla Was zrobić?

Jak mogę się odwdzięczyć

Jesteście w moim sercu

Będziecie w mej pamięci.

Ref:

Dziękuję mamo, dziękuję tato,

Za każdą zimę, za każde lato

Dziękuję mamo, dziękuję tato

Za to, że macie dla mnie czas

4x Bardzo kocham Was

2.Wycięcie medali dla rodziców i ozdobienie ich dowolnymi materiałami ( zał 1 i 2).

3.Zabawy ruchowe dla całej rodziny: Odporni na nudę „ Domowa zabawa – Spaghetti”. Dzieci wraz z rodzicami wykonują ćwiczenia zgodnie z poleceniem prowadzącej:

https://www.youtube.com/watch?v=ienyQphd2HQ

4.Wykonanie portretu członków rodziny. Dzieci rysują członków rodziny w ramkach ( zał 3).

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Drodzy Rodzice zapraszamy do skorzystania z propozycji ćwiczeń i zabaw logopedycznych od pani logopedy z naszej placówki:

Dzisiaj proponuję kilka prostych zabaw dla młodszych i starszych dzieci.

To zabawy oddechowe, ćwiczące również koncentrację więc nadają się także dla starszych dzieci. Choćby, jako forma relaksu. 

1. Zabawy oddechowe

Przygotuj dowolny wiatraczek lub wspólnie zróbcie go samodzielnie. Dlaczego wiatraczek, a nie np. piórko czy kawałek bibuły? Oczywiście te przedmioty też się sprawdzą, ale jakoś wiatraczek to zawsze jest przedmiot pożądania dla malucha. Najczęściej błyszczy i się kręci, i jest na patyku. Idealna zabawka, prawda? Poproś dziecko, aby wprawiło wiatraczek w ruch, dmuchając na niego:

  • dłuuuuugo,
  • krótko,
  • dłuuuuugo,
  • krótko.

A potem:

  • krótko, krótko,
  • dłuuuuugo,
  • krótko, krotko,
  • dłuuuugo.

I jeszcze:

  • krótko, krótko, dłuuuugo,
  • krótko, krótko, dłuuuugo.

A na koniec zabawy: malec przestaje dmuchać kiedy ty – odliczając „od tyłu” – dojdziesz do zera np. trzy, dwa, jeden, zero. Oczywiście im starsze dziecko, tym dłuższy może być to czas.

Ważne!

  • Pomiędzy każdą sekwencją podmuchów potrzebna jest min. 15-minutowa przerwa.
  • Pokazywanie tego co mówisz „na migi”, jest bardziej atrakcyjne dla dziecka np. dłuuuugo – rozciągasz ramiona, krótko – składasz je niemal do klaśnięcia dłońmi.
  • Poproś malucha, żeby teraz tobie pokazywał, jak długo masz dmuchać na wiatraczek.

Te zmiany szybkości, to również zabawy ćwiczące koncentrację. Nic innego, jak sekwencje do zapamiętania. Starszemu dziecku możesz proponować trudniejsze kombinacje do zapamiętania i wydmuchania.

2. Kwadrat oddechowy

Pokaż dziecku, jak wygląda kwadrat (długość boku: ok. 40 cm). Wystarczy, że narysujesz kształt palcem w powietrzu lub na dywanie. Można też oczywiście na kartce. Następnie ćwiczycie pokazywanie palcem kolejnych boków i oddychanie:

  • pierwszy bok – wstrzymanie powietrza,
  • drugi bok – wciągnięcie powietrza nosem (wdech),
  • trzeci bok – ponowne wstrzymanie powietrza,
  • czwarty bok – wydech.

I tak 2-3 razy. Nie więcej.

3. Piłeczka do zabawy

Poproś dziecko, by przetransportowało piłeczkę pingpongową z jednego miejsca na drugie, wyłącznie za pomocą oddechu (dmuchając i nadając piłce kierunek) np.

  • od kanapy do fotela,
  • najdalej jak umiesz (i mierzycie miarką),
  • żeby przeleciała przez próg,
  • do schodów,
  • na koniec dywanu itd.

4. Mecz

Na prostej powierzchni np. ławie w pokoju, kładziesz piłeczkę. Ty z jednej strony ławy, dziecko na przeciwległym boku. Każde z was ma za zadnia tak dmuchać w piłeczkę, żeby strzelić gola przeciwnikowi.

Możecie też zrobić mniejsze boisko. Wystarczy narysować na białej kartce A4 dwie bramki oraz połowę boiska i zabawa może się zacząć.

5. Papuga

Poproś dziecko, aby wyraźnie powtarzało za tobą poszczególne sylaby. Łatwiej zachęcisz pociechę do papugowania jeśli pobawicie się w przedrzeźnianie lub staniecie przed lustrem.

  • AR, AR, AR
  • ER, ER, ER
  • OR, OR, OR
  • DRA, DRO, DRE
  • TRA, TRO, TRE
  • BRU, BRY, BRA
  • ATRA, ATRE, ATRO
  • RA, RO, RE, RI
  • GRA, GRO, GRE

6. Balonikowe zabawy

Nadmuchaj balonik lub – jeśli pociecha jest na tyle duża – może zrobić to samodzielnie. Potem mazakami dorysowuje buźkę, oczy, uszy itd. Wymyślcie imię dla nowego kolegi i zagrajcie.

Na początku możecie go odbijać, podrzucać. Kiedy dziecko już się wyskacze, możesz zaproponować zabawę „Kto dalej?”. Chodzi o to, kto dalej zdoła dmuchnąć balon na największą odległość. Miej przy sobie miarkę, wtedy zabawa i mierzenie odległości będą bardziej „na serio”.

Logopedyczne zabawki

Lubię zabawki pomagające rodzicom w twórczej zabawie. Te uwrażliwiają na naturę, zaznajamiają z tajnikami ornitologii i zachęcają do zabaw logopedycznych w naśladowanie zwierząt. Wiedząc jak wygląda pluszowy ptaszek, możecie pokusić się o spacer i obserwację prawdziwych ptaków, czyli zabawę w małego ornitologa. A może te żywe ptaki odpowiedzą na wezwanie pluszowego przyjaciela?

Wykorzystując zainteresowanie zabawką i odgłosami prawdziwych ptaków, zachęć dziecko do naśladowania. Na małych karteczkach wypisz nazwy ptaków. Wrzućcie je do kapelusza, losujcie i naśladujcie każdego dnia:

  • bocian – kle, kle, kle
  • kos – gwizdanie (im więcej prób tym lepszy efekt)
  • gołąb – gruchu, gruchu
  • wrona – kra, kra, kra
  • wróbel – ćwir, ćwir, ćwir
  • jaskółka – kiri, kiri, kiri
  • gęś – gę, gę, gę
  • kaczka – kwa, kwa, kwa
  • kura – ko, ko, ko
  • kukułka – kuku, kuku, kuku
  • indyk – gul, gul, gul
  • dzięcioł – stuku-puku, stuku-puku
  • sowa … uhu, uhu, uhu
  • skowronek – tirli, tirli, tirli

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Temat zajęć: Mój tata

1.Zapoznanie się z treścią wiersza i próba odpowiedzenia na pytania: „ O czym był wiersz?”;

„ Kto wystąpił w wierszu?”;  „Z czego śmiał się tata chłopca?”; „ W czym chcielibyście naśladować swojego tatę?”

 

P.Pollak

„Wesoły tata”

 

Mój tata jest niepoważny,

ciągle się ze mnie śmieje.

Kiedy ja mówię:

-Wciąż rosnę!

On mówi:

-Skąd, ty malejesz!

Nie lubisz kaszy na mleku,

zostawiasz ser i warzywa,

więc wcale nie rośniesz, nie tyjesz,

tylko wciąż ciebie ubywa!

Staniesz się taki malutki,

że w krasnoludka się zmienisz,

będziesz się kąpać w akwarium

i drzemać w mojej kieszeni.

Nie pójdziesz na spacer z pieskiem,

tylko z chomikiem lub myszką.

Ja na to:

-Dobrze, tato,

Jutro na obiad zjem wszystko.

Ale tym razem ze mną

chrup marchew i sałatę,

bo jak się zmienię w zająca,

chcę mieć zająca- tatę.

2.Wykonanie kart pracy - dzieci pięcioletnie KP4.23, dzieci czteroletnie ćwiczenia strona 39.

3.Wykonanie pracy plastyczno – technicznej: „ Krawat dla mojego taty”. Wykorzystanie dowolnych materiałów do wyklejenia szablonu krawatu ( zał 1) lub próba wykonania krawatu z wykorzystaniem techniki Origami ( film instruktażowy w linku)

https://www.youtube.com/watch?v=5gEd5JNSE8c

4.Zabawa rytmiczna: Zabawy rytmiczne dla dzieci „ Jeże” – wykonywanie instrukcji prowadzącego;

https://www.youtube.com/watch?v=4XPgOLV-5ls

Załączniki:
Pobierz plik (Zał 1 26.05 wtorek.jpg)Zał 1 26.05 wtorek.jpg[ ]42 kB

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Drodzy rodzice! 

Kętrzyńskie Centrum Kultury organizuje konkurs na NAJPIĘKNIEJSZE BAJKOWE PRZEBRANIE. 

Zachęcam do wzięcia udziału, konkurs trwa do 29 maja 2020r.

  Regulamin i karta zgłoszenia w załączniku! 

Na zwycięzców czekają nagrody! 

link : https://kck.ketrzyn.pl/2020/05/14/konkurs-na-najlepsze-bajkowe-przebranie/

Contact Information

Address

11-400 Kętrzyn

ul.Wierzbowa 2

Telefon
+48 545 99 98
Email

intendent@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl

rodo 

Adresy email: Inspektora Ochrony Danych Osobowych

Miejski Żłobek Nr. 2 -- iod-zlobek2@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl    

Miejskie Przedszkole Integracyjne "Smerfowa Kraina 

      -- iod@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl