Temat: Po czym poznać, że nadeszło lato?
1.Dzieci zapoznają się ze słowami piosenki i powtarzają kolejność miesięcy, występujących w ciągu roku oraz pory roku:
https://www.youtube.com/watch?v=vF-f4pSW9zk
2.Wykonanie pracy plastyczno – technicznej: „ Cztery pory roku”. Dzieci ozdabiają, a następnie wycinają elementy planszy. Z pomocą osoby dorosłej mocują strzałkę na środku koła ( można użyć pinezki i korka lub plastikowej nakrętki). Po wykonaniu pracy dzieci starają się wskazać za pomocą strzałki, którą porę roku mamy obecnie( zał 1).
3.Zapoznanie się z treścią wiersza B. Szelągowskiej " Tato, czy już lato?".
Dzieci starają się opowiedzieć na pytania :Po czym według taty można poznać, że zaczyna się lato?; „ Z czym dzieciom kojarzy się lato?”.
Beata Szelągowska
„Tato, czy już lato?”
Tato, czy już lato?
Powiedz, proszę!
Powiedz, tato, po czym można poznać lato?
Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?
Po prostu:
po słodkich malinach,
po bitej śmietanie z truskawkami,
po kompocie z wiśniami,
po życie, które na polach dojrzewa,
po słowiku, co wieczorami śpiewa,
po boćkach uczących się latać,
po ogrodach tonących w kwiatach,
po świerszczach koncertujących na łące,
po wygrzewającej się na mleczu biedronce,
po zapachu skoszonej trawy i róż,
I... już!
4.Matematyczna piosenka dla dzieci z pokazywaniem: Jazzowanki „Koło”: