Smerfusie

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
Data Temat Cel  Działania dziecka Środki dydaktyczne
28.05.2020 "Mój kolega z Afryki"      
 

"Dzieci z różnych zakątków świata"

 

-uświadamianie dzieciom różnorodności kulturowej na świecie

-zapoznanie z prezentacją "Dzieci Świata"

- wykonanie karty pracy

- prezentacja dostępna na poczcie grupowej 

- Karta pracy

  "Moja wizytówka"- praca plastyczna - rozwijanie umiejętności opowiadania o szczegółach życia codziennego

- wykonanie pracy plastycznej przedstawijące zainteresowania dziecka, ulubioną: potrawę, zabawkę, kolor ipt.

- szablon kwiata 

- kredki, flamastry 

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
Data Temat Cel  Działania dziecka Środki dydaktyczne
27.05.2020 "Jakie są moje prawa i obowiązki?"      
 

Jakie są moje prawa i obowiązki?- rozmowa na temat praw i obowiązków dziecka.

 

-poszerzenie słownika dzieci o pojęcia praw i obowiązków.

-wysłuchanie wiersza oraz fragmentu opowiadania 

- budowanie wypowiedzi

-"Prawa dziecka"
Janusz Korczak

- "Obowiązki dzieci"
Julian Ejsmond 

- karty "Prawa dziecka"  dostępne na poczcie grupowej

 

Zajęcia matematyczne

-rozwijanie perceprcji wzrokowej

- rozwijanie grafomotoryki

- przelicznie elementów

- wykonuje zadanie matematyczne

- karty pracy

 
Załączniki:
Pobierz plik (10.jpg)10.jpg[ ]34 kB
Pobierz plik (7.jpg)7.jpg[ ]99 kB
Pobierz plik (8.jpg)8.jpg[ ]27 kB

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Dzisiaj proponuję kilka prostych zabaw dla młodszych i starszych dzieci.

To zabawy oddechowe, ćwiczące również koncentrację więc nadają się także
dla starszych dzieci. Choćby, jako forma relaksu. 
1. Zabawy oddechowe
Przygotuj dowolny wiatraczek lub wspólnie zróbcie go samodzielnie. Dlaczego
wiatraczek, a nie np. piórko czy kawałek bibuły? Oczywiście te przedmioty też
się sprawdzą, ale jakoś wiatraczek to zawsze jest przedmiot pożądania dla
malucha. Najczęściej błyszczy i się kręci, i jest na patyku. Idealna zabawka,
prawda? Poproś dziecko, aby wprawiło wiatraczek w ruch, dmuchając na niego:
  • dłuuuuugo,
  • krótko,
  • dłuuuuugo,
  • krótko.
A potem:
  • krótko, krótko,
  • dłuuuuugo,
  • krótko, krotko,
  • dłuuuugo.
I jeszcze:
  • krótko, krótko, dłuuuugo,
  • krótko, krótko, dłuuuugo.
A na koniec zabawy: malec przestaje dmuchać kiedy ty – odliczając „od tyłu” –
dojdziesz do zera np. trzy, dwa, jeden, zero. Oczywiście im starsze dziecko, tym
dłuższy może być to czas.
Ważne!
 
 Pomiędzy każdą sekwencją podmuchów potrzebna jest min. 15-minutowa przerwa.
Pokazywanie tego co mówisz „na migi”, jest bardziej atrakcyjne dla
dziecka np. dłuuuugo – rozciągasz ramiona, krótko – składasz je niemal
do klaśnięcia dłońmi. Poproś malucha, żeby teraz tobie pokazywał, jak długo masz dmuchać
na wiatraczek.
Te zmiany szybkości, to również zabawy ćwiczące koncentrację. Nic innego, jak
sekwencje do zapamiętania. Starszemu dziecku możesz proponować
trudniejsze kombinacje do zapamiętania i wydmuchania.
2. Kwadrat oddechowy
Pokaż dziecku, jak wygląda kwadrat (długość boku: ok. 40 cm). Wystarczy,
że narysujesz kształt palcem w powietrzu lub na dywanie. Można też oczywiście
na kartce. Następnie ćwiczycie pokazywanie palcem kolejnych boków
i oddychanie:
1. pierwszy bok – wstrzymanie powietrza,
2. drugi bok – wciągnięcie powietrza nosem (wdech),
3. trzeci bok – ponowne wstrzymanie powietrza,
4. czwarty bok – wydech.
I tak 2-3 razy. Nie więcej.
3. Piłeczka do zabawy
Poproś dziecko, by przetransportowało piłeczkę pingpongową z jednego
miejsca na drugie, wyłącznie za pomocą oddechu (dmuchając i nadając piłce
kierunek) np.
  •  od kanapy do fotela,
  • najdalej jak umiesz (i mierzycie miarką),
  • żeby przeleciała przez próg,
  • do schodów,
  • na koniec dywanu itd.
4. Mecz
Na prostej powierzchni np. ławie w pokoju, kładziesz piłeczkę. Ty z jednej
strony ławy, dziecko na przeciwległym boku. Każde z was ma za zadnia tak
dmuchać w piłeczkę, żeby strzelić gola przeciwnikowi.
Możecie też zrobić mniejsze boisko. Wystarczy narysować na białej kartce A4
dwie bramki oraz połowę boiska i zabawa może się zacząć.
5. Papuga
Poproś dziecko, aby wyraźnie powtarzało za tobą poszczególne sylaby. Łatwiej
zachęcisz pociechę do papugowania jeśli pobawicie się w przedrzeźnianie lub
staniecie przed lustrem.
  • AR, AR, AR
  • ER, ER, ER
  • OR, OR, OR
  • DRA, DRO, DRE
  • TRA, TRO, TRE
  • BRU, BRY, BRA
  • ATRA, ATRE, ATRO
  • RA, RO, RE, RI
  • GRA, GRO, GRE
6. Balonikowe zabawy
Nadmuchaj balonik lub – jeśli pociecha jest na tyle duża – może zrobić
to samodzielnie. Potem mazakami dorysowuje buźkę, oczy, uszy itd. Wymyślcie
imię dla nowego kolegi i zagrajcie.
 
Na początku możecie go odbijać, podrzucać. Kiedy dziecko już się wyskacze,
możesz zaproponować zabawę „Kto dalej?”. Chodzi o to, kto dalej zdoła
dmuchnąć balon na największą odległość. Miej przy sobie miarkę, wtedy
zabawa i mierzenie odległości będą bardziej „na serio”.
 
Logopedyczne zabawki
Lubię zabawki pomagające rodzicom w twórczej zabawie. Te uwrażliwiają
na naturę, zaznajamiają z tajnikami ornitologii i zachęcają do zabaw
logopedycznych w naśladowanie zwierząt. Wiedząc jak wygląda pluszowy
ptaszek, możecie pokusić się o spacer i obserwację prawdziwych ptaków, czyli
zabawę w małego ornitologa. A może te żywe ptaki odpowiedzą na wezwanie
pluszowego przyjaciela?
Wykorzystując zainteresowanie zabawką i odgłosami prawdziwych ptaków,
zachęć dziecko do naśladowania. Na małych karteczkach wypisz nazwy ptaków.
Wrzućcie je do kapelusza, losujcie i naśladujcie każdego dnia:
  • bocian – kle, kle, kle
  • kos – gwizdanie (im więcej prób tym lepszy efekt)
  • gołąb – gruchu, gruchu
  • wrona – kra, kra, kra
  • wróbel – ćwir, ćwir, ćwir
  • jaskółka – kiri, kiri, kiri
  • gęś – gę, gę, gę
  • kaczka – kwa, kwa, kwa
  • kura – ko, ko, ko
  • kukułka – kuku, kuku, kuku
  • indyk – gul, gul, gul
  • dzięcioł – stuku-puku, stuku-puku
  • sowa … uhu, uhu, uhu
  • skowronek – tirli, tirli, tirli

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
Data Temat Cel  Działania dziecka Środki dydaktyczne
26.05.2020 "Święto Mamy i Taty?"      
 


Dyplom dla Mamy i Taty - wręczenie prezentów, składanie życzeń

 

-rozwijanie u dziecka kreatywności 

- kształtowanie umiejętnościnpoprawnego formułowania wypowiedzi

- wykonuje dyplom według własnego pomysłu

-wręcza wcześniej przygotowane prezenty rodzicom

- dyplom dostępny w załączniku
 

Zdjęcie z rodzicami

-kształtowanie umiejętności okazywania uczuć i wzmacniania więzi

- wykonuje zdjecie z rodzicami

- aparat fotograficzny, smarfon

Załączniki:
Pobierz plik (DYPLOM-MAMA-3.pdf)DYPLOM-MAMA-3.pdf[ ]370 kB
Pobierz plik (DYPLOM-TATA-3.pdf)DYPLOM-TATA-3.pdf[ ]346 kB

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Realizacja bloku tematycznego "Święto Mamy i Taty"

Data Temat Cel  Działania dziecka Środki dydaktyczne
25.05.2020 "Prezent dla Mamy i Taty?"      
 


Upominek dla Mamy i Taty- praca plastyczna

 

-rozwijanie u dziecka kreatywności 

- rozwijanie u dziecka sprawnosci manualnej

- wykonuje wybrane prezenty 

https://www.youtube.com/watch?v=m0ZSQJ0uheQ
https://www.youtube.com/watch?v=ZCybVZmHNz4

https://www.youtube.com/watch?v=zoIhVFHyuUE

https://www.youtube.com/watch?v=jmQz8sbShp4

https://www.youtube.com/watch?v=U6328IqsjE4

 

Piosenka dla Rodziców

-kształtowanie umiejętności okazywania uczuć
i wzmacniania więzi

- próbuje śpiewać piosenkę

https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE&feature=youtu.be&fbclid=IwAR04LLMvbs7vufUvk0PPsCxAB98Gti80I8TZo9-E4Q18RNsxQyt3D729QBw

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

W ramach logopedycznych zajęć online przesyłam propozycję, która pomoże
w domowych warunkach utrwalać nazwy części ciała, nazwy ubrań, kolory oraz ćwiczyć małą motorykę.

Zabawa ta, to laleczki, do których dołączone są ubranka. Wybraną laleczkę wraz
z ubrankami można pokolorować, a następnie po wycięciu dowolnie przebierać.

Poniżej link do strony, gdzie darmowo można pobrać i wydrukować laleczki:

https://www.template.net/design-templates/colouring-pages/paper-doll-template/?fbclid=IwAR0VSEYClHl55XZffhpT6HyccFFpszXTcHNLyn0XHf1V09a6sS1ZTjIsjus

 

Zabawy słuchowe:

 - "Co słyszę" - rozpoznawanie odgłosów z otoczenia, np.: z ulicy, sąsiedniego pokoju.

- Uderzamy drewnianą pałeczką, np.: w szkło, żelazo, kamień, drewno. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie w jaki przedmiot stukamy.

- "Co się toczy?" - toczenie po podłodze piłki, kasztana, kamyka, itp. Dziecko odgaduje, co toczymy.

- Rozpoznawanie różnych rzeczy w zamkniętym pudełku przez potrząsanie pudełkiem (groch, kamyki, gwoździe, guziki, cukier, kasza, itp.)

- "Co ja robię?" – uderzanie: klockami, łyżeczkami, kamykami, łyżeczką w pustą szklankę; klaskanie, darcie papieru, gniecenie papieru.

-"Kto mnie woła?" - rozpoznawanie głosu mamy, taty, siostry, brata…

- Klaskanie w ręce - dziecko pokazuje na palcach ile było klaśnięć lub robi tyle kroków do przodu.

- Wyklaskiwanie rytmu piosenek, wierszyków.

- Rozpoznawanie głosów zwierząt, pojazdów, urządzeń, itp.

- "Zabawa w chowanego" - szukanie ukrytego zegarka, dzwoniącego budzika, grającego radia, itp.

- Słuchanie piosenek, wspólne śpiewanie - polecam kanał Śpiewanki, np.:

https://www.youtube.com/watch?v=2JJ-pSJuG1w

https://www.youtube.com/watch?v=o2EieV3RSFc

https://www.youtube.com/watch?v=0PrpZBCuCKo

https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 
 

Smerfusie

 
Data Temat Cel  Działania dziecka Środki dydaktyczne
  Mało nas   - doskonalenie umiejętności szybkiej reakcji na sygnał słowny i dźwiękowy     

-reaguje na sygnał słowny i dźwiękowy  

 

- zabawa przy piosence Mało nas

 

https://www.youtube.com/watch?v=I74eufucaus

 22.05.2020

 

Czego można życzyć rodzicom?

 

 

- kształtowanie umiejętności formułowania życzeń dla mamy i taty  

- układa życzenia       - wiersz dla mamy Mamo  i taty  Dla mojego taty, z wykorzystaniem piktogramów
 

Piosenka dla Rodziców    

-  kształtuje  umiejętności okazywania uczuć i wzmacniania więzi

- próbuje śpiewać piosenkę    

-  piosenka dla Rodziców https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE

Contact Information

Address

11-400 Kętrzyn

ul.Wierzbowa 2

Telefon
+48 545 99 98
Email

intendent@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl

rodo 

Adresy email: Inspektora Ochrony Danych Osobowych

Miejski Żłobek Nr. 2 -- iod-zlobek2@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl    

Miejskie Przedszkole Integracyjne "Smerfowa Kraina 

      -- iod@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl