Plan Pracy Dydaktycznej "Pracusie" 05.06.2020

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Dzień tygodnia

Temat

Umiejętności dzieci 5,6 letnich

Umiejętności dzieci o specjalnych

potrzebach edukacyjnych

Środki dydaktyczne

Piątek

05.06.2020r

1. Kolorowy pociąg – wysłuchanie wiersza S. Daraszkiewicza

2. „Dzieci z różnych stron Świata”

- doskonali umiejętność uważnego słuchania wiersza i wypowiadania się na jego temat,

- doskonali umiejętność samodzielnego wyszukiwania informacji w albumach i książkach.

-stara się słuchać wiersza i

próbuje wypowiedzieć się na jego

temat,

- próbuje samodzielnie lub z pomocą

rodzica wyszukiwać informacje w

albumach i książkach

1. Treść wiersz dostępna pod ramką. Po przeczytaniu wiersza rozmowa na temat jego treści.

2. Samodzielne wyszukiwanie informacji o dzieciach z różnych stron świata w książkach i albumach dostępnych w domu, rozwijanie mowy i myślenia.

Ćwiczenie 6-latek str. 33

W załączniku zdjęcia dzieci różnych narodowości i karty pracy do wyboru.

Kolorowy pociąg S. Daraszkiewicz

Jedzie, jedzie pociąg dookoła świata, w barwnych chorągiewkach, kolorowych kwiatach. A w pociągu olbrzymia gromada, i na każdej stacji ktoś jeszcze dosiada. Wsiadajcie pasażerki i pasażerowie, lecz niech każdy o sobie opowie. Ja jestem Murzynka, mam kręcone włosy, daję wam w podarku dwa duże kokosy, a może nie wiecie, co to znaczy kokos? To palmowy orzech, co rośnie wysoko W niskim ukłonie czoło chylę, mam dla was figi i daktyle. Przyjeżdżam do was na wielbłądzie, kto ma odwagę, niech wsiądzie. Mam dwie pałeczki zamiast łyżeczki i pałeczkami jem ryż z miseczki. Piszą pędzelkiem, sypiam na matach, a mój podarek – chińska herbata. Na zielonym stepie stado wołów pasam, łapię dzikie konie za pomocą lassa. Lasso to jest długa, bardzo długa lina, a moja ojczyzna zwie się Argentyna. Francja jest złota i zielona, Francja ma słodkie winogrona. Rodacy moi z tego słyną, że robią wino, dobre wino. Jedzie, jedzie pociąg dookoła świata, w barwnych chorągiewkach, w kolorowych kwiatach.  Kolorowy pociąg wesoła muzyka, a więc proszę wsiadać, proszę drzwi zamykać. Już ruszył nasz pociąg i gwiżdże, i mknie. Jak dobrze, jak milo, że zabrał i mnie. Śpiewamy piosenkę, bębenka nam brak, a koła wirują: tak, tak, tak, tak, tak.

Pytania do treści wiersza: Jakiej narodowości dzieci wsiadały kolejno do pociągu? Jak nazywają się kraje, z których pochodziły? Czy pamiętacie, w jakiej kolejności wsiadały dzieci? Kto pierwszy wsiadł do pociągu? Kto wsiadł ostatni? Ja myślicie, kto przyjechał na wielbłądzie? Kto je ryż pałeczkami? Jak się jeszcze przedstawiło chińskie dziecko? Jak spędza dzień dziecko w Argentynie? Z czego słynie Francja? Co można powiedzieć o dziecku z Polski – jak wygląda, co lubi robić, co lubi jeść? Czy wszystkie dzieci w Polsce są takie same? Czy w rzeczywistości dzieci opisane w wierszu zawsze tak wyglądają i się zachowują?

 

Załączniki:
Pobierz plik (DZIECI.pdf)DZIECI.pdf[ ]8567 kB

Contact Information

Address

11-400 Kętrzyn

ul.Wierzbowa 2

Telefon
+48 545 99 98
Email

sekretariat@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl

rodo 

Adresy email: Inspektora Ochrony Danych Osobowych

Miejski Żłobek Nr. 2 -- iod-zlobek2@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl    

Miejskie Przedszkole Integracyjne "Smerfowa Kraina 

      -- iod@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl