W kwietniu dzieci z grupy „Pracusie” świętowały nadejście Wiosny. Z tej okazji przygotowały występ pt.: „Wiosna”. Zapraszamy do oglądania.
W kwietniu dzieci z grupy „Pracusie” świętowały nadejście Wiosny. Z tej okazji przygotowały występ pt.: „Wiosna”. Zapraszamy do oglądania.
Dzień tygodnia |
Temat: Jak dbać o słuch? |
Umiejętności dzieci 6-letnich |
Środki dydaktyczne |
Piątek 16.04.2021r |
|
-doskonali umiejętność uważnego słuchania utworu i wypowiadania się na temat jego treści, -wyrabia poczucie rytmu poprzez zabawę. |
|
Hałasowanie Grzegorz Kasdepke
Kuba i Buba musieli przyznać, że pan Waldemar, przyjaciel babci Joasi, to rzeczywiście bardzo kulturalny pan. Do tego stopnia, że czasami wręcz wstydził się chodzić z naszymi sympatycznymi bliźniakami po mieście – i to tylko dlatego, że, dajmy na to, naszła je ochota pobić się lub powyzywać. Ale któregoś razu to pan Waldemar narobił Kubie i Bubie wstydu – i to w muzeum! – Jak tam w szkole?! – ryknął, gdy już się spotkali przed kasą muzeum. Kuba i Buba aż podskoczyli z wrażenia. Babcia Joasia przygryzła wargi i dyskretnie rozejrzała się dookoła. Pani bileterka, ogłuszona doniosłym głosem pana Waldemara, przetykała sobie właśnie ucho. – Nadal macie najwięcej uwag w całej klasie?!… – ryczał pan Waldemar. – Nie martwcie się, za moich czasów kazano klęczeć na grochu!… Może dlatego mam teraz takie powykręcane kolana!… Pani bileterka pospiesznie skręcała kulki z papieru – najwyraźniej zamierzała wepchnąć je sobie w uszy. – Dlaczego pan Waldemar tak hałasuje? – szepnął Kuba, zerkając ze zdziwieniem na babcię Joasię. – Zawsze był taki kulturalny… – Chyba wyczerpały się baterie w jego aparacie słuchowym – westchnęła zarumieniona babcia. – To pan Waldemar jest kulturalny na baterie?! – osłupiała Buba. Ale babcia nie zdążyła nic odpowiedzieć, bo pan Waldemar podszedł właśnie do kasy – no i trzeba było zająć się zemdloną bileterką.
Pytania do opowiadania
Czy zapamiętałaś/ zapamiętałeś dokąd wybrali się Kuba i Buba? Kto im towarzyszył? Dlaczego pan Waldemar tak głośno mówił? Czy to jest kulturalne zachowane, gdy mówimy bardzo głośno w publicznych miejscach? Dlaczego?
Dzień tygodnia |
Temat: Muzyka okolicznościowa |
Umiejętności dzieci 6-letnich |
Środki dydaktyczne |
Czwartek 15.04.2021r |
1.„Nasza gitara”- praca plastyczna 2. Zabawa matematyczna ,,Liczymy guziki” |
-rozwija sprawność manualną - doskonali umiejętność przeliczania , -orientuje się w schemacie własnego ciała oraz orientacji w kierunków na kartce |
Rodzic rysując linie na kartce dzieli ją na 4 prostokąty. Dziecko siedzi przy stoliku wykonuje polecenia. Rodzic wydaje kolejne polecenia: połóż rękę po prawej stronie kartki, połóż rękę po lewej stronie kartki i kolejne dowolne polecenia typu ( połóż 3 fasolki w prawym górnym rogu kartki, 5 fasolek w lewym dolnym rogu kartki itd.)
|
Dzień tygodnia |
Temat: Muzyka wokół nas |
Umiejętności dzieci 6-letnich |
Środki dydaktyczne |
Środa 14.04.2021r |
1. Zabawa plastyczna .„Malowanie muzyki” 2. Ćwiczenia gimnastyczne kształtujące prawidłową postawę ciała |
-rozwija ekspresję twórczą - rozwija sprawność fizyczną, -kształtuje prawidłową |
https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8 Ćwiczenie 6-latek KP4 str.18a, 18b |
Dzień tygodnia |
Temat: Mała orkiestra
|
Umiejętności dzieci 6-letnich |
Środki dydaktyczne |
Wtorek 13.04.2021r |
1.Zabawa ruchowa do piosenki ,,Głowa, ramiona, kolana, pięty ". 2.Zabawa językowa ,,Układam sylaby". |
-doskonali umiejętność orientacji w schemacie ciała, -utrwala umiejętność analizy sylabowej słów, -utrwala nazwy instrumentów muzycznych |
Link do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=wVs408x3s88
Do zabawy należy przygotować kartoniki z sylabami: har, fa, mo, nia, ha, mak, has, ło, mi, der. Dziecko z pomocą rodzica układa słowa dwusylabowe, rozpoczynające się głoską h, np. har-fa, ha-mak, has-ło, a następnie wielosylabowe np. har-mo-nia, har-mi-der Ćwiczenia 6latek KP4 str.17a, 17b |
Dzień tygodnia |
Temat: Instrumenty muzyczne |
Umiejętności dzieci 6-letnich |
Środki dydaktyczne |
Poniedziałek 12.04.2021r |
1.Wysłuchanie wiersza i rozmowa na jego temat „Najlepszy instrument”. 2. Wprowadzenie litery „H’, „h” |
-doskonali percepcję słuchową, rozwija logiczne myślenie - poznaje zapis graficzny litery „H”, „h”
|
https://www.youtube.com/watch?v=-oZH9lWPpdQ Dziecko pisze palcem na talerzyku z kaszą literę H,h. Układa z wcześniej przygotowanych kartoników z literami wyraz „harfa”( dzieli wyraz na sylaby, a następnie na głoski) Ćwiczenie 6-latek KP4 str. 16a, 16b,
|
„Najlepszy instrument”
Wojciech Próchniewicz
Jest taki instrument na świecie,
Dostępny nawet dla dzieci.
Wygrywa wszystkie melodie
Najładniej, najłagodniej.
Gdy nutki wpadną do ucha,
On ucha bardzo się słucha.
Bo najgrzeczniejszy jest przecież,
Słucha się w zimie i w lecie,
W upał i gdy deszcz leje,
On wtedy nawet się śmieje!
Chodzi wraz z tobą wszędzie
już tak zawsze będzie.
Nawet za złota trzos
Nie zniknie — bo to TWÓJ GŁOS.
Więc gdy jest ci nudno, nie ziewaj.
Pamiętaj o nim — zaśpiewaj!
On się natychmiast odezwie
I zagra czysto i pewnie.
Opowie ci zaraz radośnie
Na przykład o słonku lub wiośnie.
Bo lubi i dobrze zna cię,
Twój wierny, dźwięczny przyjaciel
Pytania do wiersza:
Co autor wiersza nazywa najlepszym instrumentem? Czy każdy z nas ma taki instrument? W jakich sytuacjach, według autora, możemy go używać ? Czym się różni od tradycyjnych instrumentów? W czym jest podobny?
Drodzy Rodzice w dniach od 12.04. – 16.04. 2021r. zapraszamy wszystkie dzieci z grupy „Pracusie” do realizacji bloku tematycznego „W krainie muzyki ”.
Z pomocą rodziców dzieci będą mogły :
Podjęte tematy i treści będą zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego.
Materiały potrzebne do realizacji bloku tematycznego udostępniane będą każdego dnia na stronie internetowej przedszkola w zakładce grupy „Pracusie” oraz na poczcie grupowej. Karty pracy w miarę swoich możliwości prosimy dostarczyć do nauczycielek grup, po zakończonym okresie zamknięcia placówki.
Adresy email: Inspektora Ochrony Danych Osobowych
Miejski Żłobek Nr. 2 -- iod-zlobek2@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl
Miejskie Przedszkole Integracyjne "Smerfowa Kraina