smerfus

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Zabawy w piasku
Zabawy w piasku to nie tylko świetna zabawa, ale również wspaniała terapia.
Zakop ciało: Nakładamy stopniowo coraz więcej piasku na ręce i nogi dziecka, wyjaśniając mu, co robimy: „Przykryję piaskiem twoją stopę. Teraz całą nogę” i tak dalej.
Zakopujemy w piasku kolejne części ciała dziecka, dopóki sprawia mu to przyjemność. Kończąc zabawę żartujemy: „Gdzie są twoje stopy? Zniknęły? O, tutaj są!”. Pytamy dalej, aż spod piasku wyłoni się całe ciało. Pokrywanie ciała piaskiem stymuluje układ dotykowy i może zwiększyć czujność lub, w zależności od systemu sensorycznego danego dziecka, uspokoić je. Podobnie działa przykrycie ciężkim kocem. Zabawa ta zwiększa również świadomość własnego ciała.
Skarby w piasku: Zakopujemy w piasku małe zabawki lub inne przedmioty: piłeczki pingpongowe, foremki. Mówimy dziecku, że w piasku zakopany jest skarb, który należy odszukać. Jeżeli dziecko odnajdzie skarb, zostanie Najlepszym Poszukiwaczem Skarbów. Stymulacja dotykowa, zmniejszanie nadwrażliwości dotykowej to główne cele powyższej zabawy.
Piaskowe gotowanie: Podaruj dziecku niepotrzebne przybory kuchenne – różnej wielkości łyżki, garczki, miseczki, lejki. Pokaż, w jaki sposób można wykorzystać je do zabawy w piasku. Zabawy w gotowanie rozwijają wyobraźnię dziecka, ćwiczą koncentrację, stymulują dotyk.

Zabawy w wodzie
Chlapanie – tupanie: Zachęcamy dziecko do zabawy w wodzie mówiąc: teraz chlapią rączki „chlap, chlap, chlap”, a teraz kopią nóżki „kop, kop, kop”, paluszki lekko uderzając powierzchnię wody grają na pianinie „la, la, la”, prawa ręka uderza mocno w wodę „bum!”, lewa ręka uderza mocno w wodę „plum!”. Prosimy dziecko o powtarzanie dźwięków. Powyższą zabawą stymulujemy dziecko przedsionkowo i proprioceptywnie, rozwijamy aparat mowy.
Złów rybkę: Wrzucamy do basenu kilka kolorowych piłeczek, które będą „rybkami”. Podajemy dziecku sitko, albo szczypce i prosimy o wyłowienie „rybek”. W tej zabawie może uczestniczyć więcej dzieci, a wówczas mogą one ze sobą rywalizować, kto więcej „rybek” wyłowi. Dziecko może wyławiać tylko same małe piłeczki, same czerwone, same duże … Zabawa ta wzmacnia koncentrację uwagi, ćwiczy koordynację ręka – oko.
Rzut do gniazda: Podajemy dziecku piłkę i prosimy, aby wrzuciło ją do środka koła do pływania. Koło stanowi dla piłki „gniazdko”. Zabawa usprawnia koordynację ręka – oko, usprawnia motorycznie.
Zabawy w lesie
Piórko: Puszczamy przed dzieckiem piórko. Zadaniem dziecka jest je złapać. Piórko można utrzymywać w górze dmuchając na nie. Zabawa ćwiczy koordynację oko – ręka, stymuluje wzrokowo, proprioceptywnie i przedsionkowo, uczy opanowywać i regulować oddech.
Rzuty szyszką do celu: Narysujmy na leśnej ścieżce koło, podzielmy szyszki po równo i zaproponujmy dziecku zabawę „Kto wrzuci najwięcej szyszek do środka koła – ja, czy ty?”. Zabawa ćwiczy koordynację ruchową, stymuluje wzrok.
Taki sam: Podajemy dziecku liść i prosimy: „Znajdź taki sam”, „Znajdź większy liść od mojego”. Podobnie proponujemy dziecku podając mu patyk. Ćwiczenie rozwija zmysł wzroku.
Pajęczyna: Zabieramy na spacer kłębek wełny lub sznurka. Mówimy do dziecka: „Zrobimy pajęczynę” i pokazujemy dziecku, w jaki sposób należy opleść nicią drzewa. Pajęczyna jest już gotowa, a dziecko „pająk” musi przejść przez labirynt nici. Po skończonej zabawie zwijamy sznurek w kłębek. Zabawa znakomicie rozwija sprawność motoryczną, koordynację, stymuluje wzrok.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
Data Temat Cel  Działania dziecka Środki dydaktyczne
22.06.2020 " Gdzie spędzę wakacje!"      
 

Head, shoulders, kness and toes

- utrwalenie nazw części ciała w języku angielskim  -zna i pokazuje części ciała w języku angielskim -Piosenka   Head, shoulders, kness and toes
https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY
 

Gdzie pojadę na wakacje?

- rozwijanie umiejętności odpowiadania na pytania pełnymi zdaniami -odpowiada na pytanie  - Plansze demonstracyjne
   

 

   
 

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
Data Temat Cel  Działania dziecka Środki dydaktyczne
19.06.2020 "Wakacje!"      
 

Będę Was pamiętać!    

-doskonalenie umiejętności odpowiadania na pytania do treści usłyszanego opowiadania      

- odpowiada na pytania   

- opowiadanie Będę o Was pamiętać Małgorzata Szczęsna  

 

Wakacyjna pocztówka

- zapoznanie dzieci z funkcją pocztówek i zachęcanie do wysyłania kartek z wakacji do przedszkola        -wykonuje pracę          -

W.56 ( 4latki )

- W. 43 ( 3latki )
  Ptak Nijak  

-wzmacnianie drobnych mięśni rąk

-lepi z plasteliny     -plastelina 

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
Data Temat Cel  Działania dziecka Środki dydaktyczne
18.06.2020 "Wakacje!"      
 

Letnie opowieści – na zamku   

-rozwijanie umiejętności odpowiadania na pytania pełnymi zdaniami   

- odpowiada na pytania   

- opowiadanie Letnie opowieści – na zamku Małgorzata  Szczęsna  

 

Head, shoulders, kness and toes

- utrwalenie nazw części ciała w języku angielskim      -zna i pokazuje części ciała w języku angielskim         -Piosenka   Head, shoulders, kness and toes

 

https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY
  Ile kroków jest do …   

- rozwijanie umiejętności matematycznych

-przelicza kroki      

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
Data Temat Cel  Działania dziecka Środki dydaktyczne
17.06.2020 "Wakacje!"      
 

Zajęcia o emocjach

-przerażenie związane ze zgubieniem się
- sposoby radzenia sobie z taką sytuacją     

- wie co należy zrobić kiedy się zgubi

- wiersz Zagubiona córka  Dominika Niemiec

- KE  ( 3 i 4latki )

  Wakacje nad morzem - rozwijanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi      -wykonuje pracę     

- KP2.51 ( 4latki)

- KP2. 40 (3latki)

- kredki    
  Lato  

- zmniejszenie nadmiernego napięcia mięśni rąk 

-maluje kulkami z waty    -kartka papieru, wata, farby, utwór Lato Antoniego Vivaldiego  

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
Data Temat Cel  Działania dziecka Środki dydaktyczne
16.06.2020 "Wakacje!"      
 

Zabawa ruchowa   

Boogie Woogie  
-rozwijanie sprawności fizycznej i umiejętności rozróżniania prawej i lewej strony ciała    

- śpiewa, tańczy, potrafi rozróżnić prawą i lewą stronę ciała

 

https://www.youtube.com/watch?v=sXqaZUp2N-w&list=PLSTGuaMFQ5rs9dj78C3GDX9gP-papQ4jz&index=3&t=0s

  Skarby w wodzie - zabawa sensoryczna   -rozpoznaje po dotyku różne przedmioty
 
- miska z wodą, muszle o różnych kształtach, patyki, kamienie, chusta
  Zajęcia plastyczne   

- rozwijanie małej motoryki   

-lepi z plasteliny    -plastelina, elementy przyrodnicze

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
Data Temat Cel  Działania dziecka Środki dydaktyczne
15.06.2020 "Wakacje!"      
  Jadę w góry, góry, góry!

 

doskonale emisji głosu, dykcji i oddechu poprzez zabawę w echo

- uważnie słucha 

wie jak wygląda krajobraz górski

- naśladuje echo  

- opowiadanie Letnie opowieści – echo w Tatrach  Małgorzata Szczęsna

  Moje góry - rozwijanie kreatywności przez układanie pejzaży górskich z figur geometrycznych   -układa pejzaż górski - figury geometryczne
  Moja grupa przedszkolna jest jak…

- doskonalenie umiejętności twórczego myślenia przez kończenie zdań  

-kończy zdania    

Contact Information

Address

11-400 Kętrzyn

ul.Wierzbowa 2

Telefon
+48 545 99 98
Email

sekretariat@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl

rodo 

Adresy email: Inspektora Ochrony Danych Osobowych

Miejski Żłobek Nr. 2 -- iod-zlobek2@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl    

Miejskie Przedszkole Integracyjne "Smerfowa Kraina 

      -- iod@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl