×

Błąd

[SIGPLUS_EXCEPTION_SOURCE] Image source is expected to be a full URL or a path relative to the image base folder specified in the back-end but wydarzenia/2020-2021/Przedszkole/Smerfusie/03-22-skarpetki/ is neither a URL nor a relative path to an existing file or folder.

[SIGPLUS_EXCEPTION_SOURCE] Image source is expected to be a full URL or a path relative to the image base folder specified in the back-end but wydarzenia/2020-2021/Przedszkole/Smerfusie/03-19-wiosna/ is neither a URL nor a relative path to an existing file or folder.

[SIGPLUS_EXCEPTION_SOURCE] Image source is expected to be a full URL or a path relative to the image base folder specified in the back-end but wydarzenia/2020-2021/Przedszkole/Smerfusie/03-11-wiosna/ is neither a URL nor a relative path to an existing file or folder.

smerfus

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

 DATA

TEMAT   

              06.04.2021r. wtorek

 

T:  Z wizytą u babci i dziadka na wsi.

DZIAŁANIA DZIECKA

1. Kalendarz pogody – obserwacja, ustalenie pogody i oznaczenie jej za pomocą symboli pogodowych

2. Stary Donald farmę miał – zabawa przy piosence. Doskonalenie pamięci słucho­wej i ruchowej.

3.Gimnastyka  „- Doskonalenie umiejętności szybkiej reakcji na sygnał słowny, wizualny.

4. „Z wizytą u babci i dziadka na wsi” – rozmowa na temat bezpieczeństwa na wsi oraz obowiązków związanych z posiadaniem zwierząt na podstawie doświadczeń dzieci. - Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas pobytu na wsi.

5. „Czym nakarmię kota, a czym konia?” – pogadanka na temat pożywienia dla zwie­rząt.

- wiersz „Jak kotek zwierzęta mlekiem częstował -H. Bachlerowa – rozmowa na temat wiersza

Praca z KP2.Kształtowanie u dzieci odpowiedzialności za zwierzęta.

6.Wspomaganie rozwoju małej motoryki – lepienie z plasteliny, ćw. grafomotoryczne

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECKA

- śpiewa piosenkę

-z pomiocą określa porę roku, miesiąc, dzień tygodnia

- 3l. , 4 latek – z pomocą wypowiada się na temat bezpiecznego zachowania na wsi oraz obowiązków związanych z posiadaniem zwierząt;

-4 l. wypowiada się na temat pracy w gospodarstwie;

- na miarę swoich możliwości odpowiada na pytania dotyczące treści wiersza;

- wie co je koń, krowa, kot, kury. pies;

- utrwala zdobytą wiedzę i umiejętności;

- 3 i 4 latek wygniata plastelinę, formuje z niej wskazane kształty;

- rysuje po śladzie, wypełnia ograniczone przestrzenie kolorem

-

POMOCE DYDAKTYCZNE:

- Kalendarz, symbole pogody – e-mail grupy

Piosenka Stary Donald farmę miał ;

https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA

 - ćwiczenia ruchowe przy muzyce:

https://www.youtube.com/watch?v=OaY6F-CNju0

-Ilustracje, wsi i zwierząt gospodarskich

 ;   KP2

 Wiersz „Jak kotek zwierzęta mlekiem częstował”

http://www.przedszkole1mm.pl/files/pdf/Jak%20kotek%20zwierz%C4%85tka%20mlekiem%20cz%C4%99stowa%C5%82_16-04-2020.pdf

 

;- kredki; plastelina,

- kolorowanki, karty pracy- e mail grupy

- laptop,

- Internet

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Plan pracy dydaktycznej

Data

Temat

Cel 

Działania dziecka

Środki dydaktyczne

06.04.2021

Jakie maszyny pomagają rolnikowi?

- budowanie wiedzy dzieci na temat maszyn jakich używa rolnik

- rozmowa na temat pracy rolnika na podstawie obserwacji, 
- zapoznanie z przentacją multimedilna przedstawijącą maszyny i urządzenia, którymi posługuje się w swojej pracy rolnik

- film edukacyjny - poczta grupowa

- kay pracy - e-mail grupy

 

Zajęcia plastyczne 

 

-rozwijanie wyobraźni w zabawach konstrukcyjnych

- Traktor - wykonanie przestrzennego pojazdu z papieru - 4 latki

- Traktor-  wykonanie kart pracy dowolną techniką

- wyprawka str. 41, klej

- plastelina, bibuła, kredki, wydzieranka, klej

-karty pracy - e-mail grupy

Propozycje ćwiczeń i zabawy logopedyczne w domu

Propozycje ćwiczeń i zabawy logopedyczne w domu

Przedstawiam propozycje ćwiczeń oddechowych.

Jeżeli potraktujemy ćwiczenia jako zabawę, będzie ono dla dziecka czystą przyjemnością. Wystarczy kilka minut dziennie.

Ćwiczenia oddechowe w formie zabaw:

  •  Lokomotywa wypuszcza parę: pssssssss, fffffffffffff, jedzie: cz, cz, cz; pędzi: tuf, tuf, tuf, tuf,zatrzymuje się na stacji: usz, usz, usz; hamuje: psssssss
    •  Kto dalej, kto mocniej: dmuchanie na lekkie przedmioty: piórka, piłki ping-pongowe, skrawki papieru
    •  wydmuchiwanie baniek mydlanych przez słomkę, dmuchanie do pojemnika z wodą za pomocą różnej grubości i długości rurek,
    •  dmuchanie balonów, piszczałek;
    •  gra na organkach, fletach, trąbkach i gwizdku;

•  wykonanie wdechu i dość długi wydech, tj dmuchanie na podwieszony przedmiot (z kawałków lekkiej folii, waty, karbowanej bibuły albo gąbki) tak, aby jak najdłużej utrzymać ów przedmiot w oddaleniu;
•  jesteśmy na łące i wąchamy kwiatki, wciągamy zapach i zatrzymujemy go jak najdłużej, potem wydmuchujemy, zdmuchujemy puch z mlecza, płatki z kwiatków: pfff
•  Rurka, słomka może służyć także do przenoszenia różnych lekkich przedmiotów ( przyciągania na wdechu) z jednego miejsca na drugie, np. kropek na biedronkę wykonana z tektury, jabłek na drzewo itp.
•  Bawimy się płomieniem świecy: dmuchamy leciutko, żeby płomień nie zgasł staramy się zdmuchnąć płomień z dużej odległości zdmuchujemy kilka świeczek jednocześnie
•  Naśladujemy śmiech:

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Data: 02.04. 2021r. (piątek)

Temat: ,,Święta tuż, tuż”

Działania dzieci – propozycje zajęć
i zabaw dydaktycznych

Przewidywane osiągnięcia dziecka

Pomoce dydaktyczne:

Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

- zapoznanie z zaburzeniem spektrum Autyzmu

- podnoszenie społecznej świadomości na temat Autyzmu

2  kwietnia to Światowy Dzień Autyzmu. W tym dniu symbolem solidarności z osobami z autyzmem jest kolor niebieski obecny w naszym ubiorze. Zapraszamy wszystkich członków  rodziny do włączenia się w akcje społeczną .
W podanym linku dostępne materiały na temat autyzmu

https://jim.org/polskananiebiesko/

- dziecko maluje dłonie niebieską farbą (moczy w farbie), pomalowane dłonie odbija na kartce papieru, liczy odbicia palców ;

-dziecko wie, że wśród nas są osoby, dzieci potrzebujące wsparcia

- niebieska farba, kartka papieru

,,Baranek, kurczaki, pisanki”  – rozwiązywanie zagadek Joanny Wasilewskiej połączone z opisem słownym obrazka.

-dziecko słucha uważnie zagadki, rozwija logiczne myślenie, wskazuje obrazek z prawidłowa odpowiedzią

Ilustracje : baranka, kurczaka, pisanki.

,,Pisanki, pisanki..” rozmowa z działaniem ozdabianie pisanki dowolną techniką z wykorzystaniem dostępnych materiałów.

-odkrywa uczucia radości  ze wspólnego przygotowania świąt wielkanocnych, zacieśnianie więzi emocjonalnej miedzy dziećmi a rodzicami

-kultywowanie tradycji wielkanocnych

-rozwijanie twórczej aktywności dziecka, sprawności manualnej

jajka gotowane na twardo, farby plakatowe , mazaki, pędzle.

Zabawa  ruchowa ,,Wielkanocne zajączki”

-dziecko bierze udział w zabawie ruchowej proponowanej przez Rodzica

 

 

Mile widziane zdjęcia dzieci podczas aktywności w domu przesłane na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub na telefon. Czekamy:)

Dla chętnych przedszkolaków proponujemy obejrzenie filmu  o wielkanocnych zwyczajach, aby utrwalić zdobytą wiedze na temat tradycji Wielkiej Nocy.

https://www.youtube.com/watch?v=giRwxyKTXcg

Załączniki:
Pobierz plik (baranek.jpg)baranek.jpg[ ]3 kB
Pobierz plik (kurczatko.jpg)kurczatko.jpg[ ]3 kB
Pobierz plik (opis zajęć i zabaw.docx)opis zajęć i zabaw.docx[ ]26 kB
Pobierz plik (pisanki.jpg)pisanki.jpg[ ]9 kB

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Data: 01.04. 2021r. (czwartek)

Temat: ,,Pisanki, pisanki”

Działania dzieci – propozycje zajęć
i zabaw dydaktycznych

Przewidywane osiągnięcia dziecka

Pomoce dydaktyczne:

1.Nauka piosenki ,,Pisanki, pisanki” – nauka słów piosenki, rozwijanie umiejętności słuchania muzyki, śpiewania piosenek.

https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY

 

- dziecko słucha uważnie słów piosenki, rozmawia na temat treści, podejmuje próby śpiewania  piosenki.

Nagranie piosenki kanał You Tube

2. ,,Znajdź dwie takie same pisanki”  karta pracy

-dziecko wyszukuje takie same elementy, łączy je w pary, ćwiczy spostrzegawczość wzrokową,

Karta pracy, ołówek

3.,,Pisanki wielkanocne” – ćwiczenia w klasyfikacji i liczeniu.

-dziecko ćwiczy spostrzegawczość wzrokową, liczy elementy w dostępnym zakresie ( w zależności od możliwości dziecka), podejmuje próby układania w szeregu powtarzających się elementów (rytmy)

Sylwety pisanek o rożnych wzorach

4.,,Zajączki z rączki” – zabawa plastyczna dla chętnych dzieci

-dziecko współpracuje z Rodzicem podczas obrysowywania dłoni i wycinania, dorysowuje elementy buzi zajączka, ćwiczy sprawność manualną

Instrukcja obrazkowa

Kolorowy papier, nozyczkki, mazaki

  • Słowa piosenki ,,Pisanki, pisanki…”

Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.

Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.

Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.

Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance
piękne opowiastki.

Aby dziecko szybko zapamiętało słowa piosenki, można wykonać wspólnie z dzieckiem  rysunek przedstawiający treść – pisankę z kogucikiem, słonkiem, laleczkami, kwiatuszkiem, gwiazdką. Taki rysunek to okazja do przeliczania, utrwalania liczebników jeden, dwa, trzy…. a także posługiwania się liczebnikami porządkowymi : pierwszej, drugiej, trzecia, czwarta…. 

2. Dziecko łączy w pary dwie pisanki o takim samym wzorze, jeśli nie ma możliwości drukowania, dziecko może połączyć palcem na ekranie komputera.

3.Proszę o wydrukowanie załącznika ,,Pisanki” 2 lub 3 razy, wycięcie pisanek, które posłużą dziecku do klasyfikowania według wzoru. Dziecko rozkłada na dywanie/stole  sylwety jajek ozdobione różnymi wzorami  (ilość wzorów i ilość pisanek należy dobrać do możliwości dziecka). Zadaniem dziecka jest:
-podzielenie pisanek ze względu na wzór;
-liczenie pisanek.
Następnie można z dzieckiem układać ,, pisankowe” rytmy (pisanki układane w szeregu) , na zmianę pisanki o różnych wzorach, tak, aby się regularnie powtarzały.
Można wykorzystać do zabawy dostępne w domu dziecka ozdoby – pisanki, klasyfikować według wielkości , koloru oraz przeliczać.

Życzę wszystkim zdrowego, miłego, dobrego, radosnego dnia!
nauczycielka grupy Ania Kulbacka

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
   

 Data: 31.03.2021r. (środa)

Temat: Wielkanocny  koszyczek.

Działania dzieci – propozycje zajęć
i zabaw dydaktycznych

Przewidywane osiągnięcia dziecka

Pomoce dydaktyczne:

·         Słuchanie wiersza ,,Wielkanocny koszyczek” Z. Domitrocy połączone ze swobodna rozmową na temat zwyczajów podczas świąt wielkanocnych.

·         Wykonanie kart pracy:
- ,,Wielkanocny koszyczek” – 3 latki
- ,,Pisanka” – 4 latki

-dziecko słucha uważnie wiersza, zna tradycje świąteczne, wie, co powinno się znaleźć w koszyku

-rozwija umiejętność właściwego rozmieszczania elementów na płaszczyźnie

-rozwija sprawność manualną

Ilustracja symbole Świąt Wielkanocnych

Karty pracy, klej

Karta pracy, klej, nożyczki, kolorowy papier

·         Zestaw zabaw  ruchowych – kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej.

-aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, uczy się samodzielnie zmieniać ubrania (strój gimnastyczny), utrzymuje porządek podczas czynności samoobsługowych;

Link kanał
 You Tube

·         ,,Pisanki” – kodowanie”

 

 

 

 

·         Wielkanocne Sudoku

-układa pisanki według koloru i wielkości, przelicza elementy w zakresie 5

- układa obrazki w logiczny sposób, rozumie i  wykonuje polecenia Rodzica

Karta pracy, 5 pisanek papierowych małych, 5 średnich, 5 dużych w kolorach żółty, pomarańczowy, zielony, niebieski, czerwony

Karta pracy, nożyczki

Link do ćwiczeń gimnastycznych

https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

 

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

 Data: 30.03.2021r. (wtorek) 

Temat: Wielkanocne pisanki.

Działania dzieci – propozycje zajęć i zabaw dydaktycznych

Przewidywane osiągnięcia dziecka:

Pomoce dydaktyczne:

„Świąteczne porządki” prace porządkowe, rozwijanie samodzielności w zakresie samoobsługi i wykonywania prac użytecznych.

- dziecko segreguje zabawki, ustawia na półkach według rodzaju, dąży do ukończenia zadania, cieszy się z wykonanej pracy, jest zainteresowane czytaniem globalnym (wyrazy -  podpisy);
- wie, że należy umyć ręce po skończonej pracy;

- samodzielnie, dokładnie myje
 i wyciera dłonie.

Ściereczki do kurzu

W miarę możliwości Rodziców  podpisy drukowane, wyeksponowane w pokoju dziecka przy zabawkach np. auta, klocki, lalki lub emblematy do klasyfikowania zabawek według rodzaju.

Zabawa ruchowa przy piosence ,,Kurka i pisanki” improwizacja ruchowa.

- słucha piosenki, porusza się w rytm muzyki według własnej inwencji, wie, że pisanki to kolorowe jajka, symbol Świąt Wielkanocnych.

https://www.youtube.com/watch?v=6RH8hXpWnlk

„Pisanka –podklejanka”- rozwijanie sprawności manualnej podczas posługiwania się nożyczkami, nauka prawidłowego trzymania nożyczek, wycinania po linii prostej,  rozwijanie poczucia estetyki podczas dobierania kolorów, tworzenia własnej kompozycji barwnej.

-dziecko samodzielnie wybiera zestaw kolorowych papierów, wycina po linii prostej, układa kompozycje , przykleja do kartki paski papieru, z pomocą Rodzica tworzy pracę plastyczna – pisankę.
(pomoc przy naklejeniu kartki z wyciętym owalem)

Kontur jajka, kartka biała pusta, kartka biała z wyciętym konturem jajka, kolorowy papier, nożyczki, klej.


,,Znajdź 5 różnic” – rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej.

- dziecko rozwija sprawność wzrokową , wyszukuje 5 różnic na obrazkach;

- koloruje obrazek, rozwija sprawność manualną, prawidłowo trzyma kredkę podczas kolorowania (dla chętnych dzieci);


Karta pracy, kredki

Contact Information

Address

11-400 Kętrzyn

ul.Wierzbowa 2

Telefon
+48 545 99 98
Email

sekretariat@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl

rodo 

Adresy email: Inspektora Ochrony Danych Osobowych

Miejski Żłobek Nr. 2 -- iod-zlobek2@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl    

Miejskie Przedszkole Integracyjne "Smerfowa Kraina 

      -- iod@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl