smerfy

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 Dzień tygodnia  Temat

 

 Umiejętności dzieci 5,6 letnich  

Umiejętności dzieci o specjalnych

potrzebach edukacyjnych
 Środki dydaktyczne

Środa

24.06.2020 
 

1.  Joga dla dzieci -Jogowa opowieść ruchowa  ,,Wyprawa na Sawannę”

2. Piosenka

 ,,Podróże małe i duże”
3. Zabawa sensoryczna „Skarby przywiezione z  podróży mogą być…”

- rozwijanie aktywności ruchowej i artystycznej dzieci,

- rozwijanie pamięci słuchowej i słuchu fonematycznego,

-zapoznanie z fakturami różnorodnych materiałów

 

- rozwija aktywność ruchową i artystyczną,

- rozwija pamięć słuchową i słuch fonematyczny,

- pobudza i stymuluje  receptory związane z dotykiem,

- zapoznaje się z fakturami różnorodnych materiałów

 

1. Joga dla dzieci - link https://www.youtube.com/watch?v=pQnRuc7DOHI

2. Piosenka

https://www.youtube.com/watch?v=bugTfbGPzJ4

3. Rodzic prosi dziecko o wykonanie poleceń: dotknij czegoś co jest ciepłe… zimne… gładkie… szorstkie… kudłate… wypukłe… miękkie… twarde… śliskie… puszyste… mokre…

Załączniki:
Pobierz plik (Pirackie karty pracy.pdf)Pirackie karty pracy.pdf[ ]1013 kB

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

 

 Dzień tygodnia  Temat  Umiejętności dzieci 5,6 letnich  

Umiejętności dzieci o specjalnych

potrzebach edukacyjnych
 Środki dydaktyczne
 

Wtorek

23.06.2020
 

1. Masażyk „Tu płynie rzeczka” M. Bogdanowicz

2. Bajka edukacyjna dla dzieci- Środki transportu

3. Zgadnij-

Co pływa, lata ,jeździ?

 

-doskonalenie zmysłu dotyku i słuchu,

-utrwalenie  nazw wybranych środków transportu,

-rozwijanie pamięci słuchowej,
-rozwijanie logicznego myślenia

 

-redukuje napięcie emocjonalne,
-rozwija zmysł dotyku i słuchu,

-poznaje nazwy wybranych środków transportu,

-rozwija pamięć słuchową,

- rozwija logiczne myślenie
 

1. Rodzic  wykonuje na plecach dziecka masażyk według instrukcji w wierszu.

Tekst wierszyka wraz z instrukcją pod ramką.

2. Link do bajki edukacyjnej

https://www.youtube.com/watch?v=Mss394U8tJg

3. Link do quizu

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/fafee4df1d91d35a99d1f1d676ee44bd_/lesson/lesson/index2.html

Masażyk „Tu płynie rzeczka”
M. Bogdanowicz

Tu płynie rzeczka

(Na plecach kantem dłoni wykonujemy ruch falisto posuwisty)

Tędy przeszła pani na szpileczkach

(Opuszkami palców stukamy w plecki)

Tu przeszły słonie

(Stukamy zaciśniętymi pięściami posuwając się na plecach z dołu na górę)

I biegły konie

(jak wyżej, ale w drugą stronę z góry na dół)

Zaświeciły dwa słoneczka

(Palcem rysujemy słoneczko na plecach)

Spadł drobniutki deszczyk

(Opuszkami palców stukamy w plecki)

Czy przeszedł cię dreszczyk?

(szczypiemy delikatnie w kark lub w bok pleców)

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 Dzień tygodnia  Temat  Umiejętności dzieci 5,6 letnich  

Umiejętności dzieci o specjalnych

potrzebach edukacyjnych
 Środki dydaktyczne
 

Poniedziałek

22.06.2020
 

1.  Zabawa taneczna

,,Sałatka owocowa z polewą czekoladową”

2. Zabawa ,,Wakacyjny plecak”

 

- rozwijanie aktywności ruchowej, tanecznej i artystycznej dzieci

-doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej,

- rozwijanie logicznego myślenia,

-doskonalenie umiejętności przeliczania przedmiotów oraz porównywania zbiorów

 

- rozwija aktywność ruchową,  taneczną i artystyczną,

-ćwiczy spostrzegawczość wzrokową,

- rozwija logiczne myślenie,
- rozwija umiejętność przeliczania przedmiotów oraz porównywania zbiorów

 

.link do zabawy tanecznej

https://www.youtube.com/watch?v=Vkiw9i_mQSo

2. Do zabawy potrzebne będą:

-plecak turystyczny, a w nim: okulary przeciwsłoneczne, krem do opalania, strój kąpielowy, ręcznik plażowy, bidon, rakietki do badmintona, piłeczka, kurtka przeciwdeszczowa, klapki, czapka z daszkiem, zszywacz, buty- traperki, mapa, chochelka,

Rodzic kładzie na dywanie plecak i prosi dziecko aby go rozpakowało. Zadaniem dziecka jest wyjąć z plecaka wszystkie przedmioty i posegregować je np. tworząc zbiór rzeczy związanych z uprawianiem sportu, zbiór rzeczy do wypoczynku  nad morzem, zbiór rzeczy do wypoczynku w górach, zbiór rzeczy przedmiotów niezwiązanych z wakacyjnym wyjazdem itp. Następnie dziecko przelicza elementy zbiorów. Wskazuje, w którym zbiorze jest najwięcej, a w którym najmniej elementów.

Ćwiczenie 6-latek str. 48
Załączniki:
Pobierz plik (Wakacyjna walizka.pdf)Wakacyjna walizka.pdf[ ]12 kB

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Drodzy rodzice w dniach od 22.06. – 26.06.2020r. zapraszamy wszystkie dzieci z grupy „Smerfy” do realizacji bloku tematycznego,,Podróżujemy".

Z pomocą rodziców dzieci będą mogły :

 

  • utrwalić nazwy wybranych środków transportu;
  • rozwijać koordynację wzrokowo-ruchową poprzez zabawy ruchowe;
  • rozwijać umiejętności taneczne;
  • utrwalić poznane litery;
  • doskonalić sprawność grafomotoryczną i motorykę małą;
  • rozwijać umiejętność układania wyrazów z rozsypanki literowej;
  • doskonalić umiejętność liczenia, przypomnieć cyfry matematyczne, utrwalić poznane figury geometrycze;
  • wspomagać rozwój intelektualny poprzez przyporządkowanie ilustracji usłyszanym dźwiękom;
  • rozwijać wrażliwość estetyczną, muzyczną;
  • rozwijać percepcję wrażeń dotykowych;
  • rozwijać fantazję i wyobraźnię;
  • zdobyć wiedzę o wybranych miastach Polski;

 

Podjęte tematy i treści będą zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego.

Materiały potrzebne do realizacji bloku tematycznego udostępniane będą  każdego dnia na stronie internetowej przedszkola w zakładce grupy „Smerfy”  oraz na poczcie grupowej. Karty pracy w miarę swoich możliwości prosimy dostarczyć do nauczycielek grup, po zakończonym okresie zamknięcia placówki.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

 

 Dzień tygodnia  Temat  Umiejętności dzieci 5,6 letnich  

Umiejętności dzieci o specjalnych

potrzebach edukacyjnych
 Środki dydaktyczne
 

Piątek

19.06.2020
 

1. ,,Lato wreszcie!” – wysłuchanie wiersza i rozmowa na temat jego treści.

2. „Moja wyspa” – praca techniczna.

 

-rozwijanie umiejętności uważnego słuchania utworu i rozumienia jego treści, wypowiadania się na zadany temat,

-rozwijanie pamięci słuchowej.

- doskonalenie umiejętności konstrukcyjnych, rozwijanie fantazji i wyobraźni,
 

-próbuje słuchać utworu i  stara się wypowiedzieć na zadany temat,

-rozwija pamięć słuchową,

- rozwija umiejętności konstrukcyjne,
-rozwijania wyobraźnię
 

1.Tekst wiersza i pytania pod ramką.

2. Do wykonania pracy technicznej potrzebne będą:

- piasek, kamyki, patyczki, kawałki kory, piórka, rurki od papieru toaletowego, zakrętki plastikowe, plastelina, drobne koraliki, talerzyki jednorazowe, masa solna, zielona krepina, przezroczysta folia.

Rodzic  przygotowuje materiał plastyczny i

przyrodniczy: piasek, kamyki, patyczki, kawałki kory, piórka, masę solną, plastelinę. Daje dziecku także rolki po papierze toaletowym, plastikowe zakrętki, drobne koraliki.

Dzieci przygotowują swoją ,,wyspę” na talerzyku jednorazowym, wypełniają go grubą warstwą masy solnej z piaskiem, którą zagospodarowują według własnego pomysłu. Wyspy układają na oceanie zrobionym na pogniecionej przezroczystej folii, pod którą wkładają muszle, kamyki i cienkie paski zielonej krepiny. Na koniec dzieci opowiadają Rodzicom o swoich wyspach – co się na nich znajduje, jak można spędzić na nich czas, z kim chciałyby się tam znaleźć.

 

Ćwiczenie 6-latek str. 47

Ćwiczenie 5-latek str. 41

 

Lato wreszcie!
Urszula Kozłowska

Już walizki w bagażniku, torba, plecak, pięć koszyków...
Czy na pewno wszystko mamy?! Bo za chwilę wyjeżdżamy!
Tata już przy kierownicy, denerwuje się i krzyczy.
Szkoda przecież każdej chwili!– Jedźmy w końcu, moi mili!
Lato, lato, lato wreszcie. Nie będziemy siedzieć w mieście!
Wszyscy więc wsiadają prędko: Dziadek Władek z wielką wędką,
Babcia z kotem, pies nasz, Ciapek, Mama (niosąc stos kanapek),
Moja siostra z parasolką i braciszek z deskorolką,
potem ja z piłkami dwiema...lecz już dla mnie miejsca nie ma!
Lato, lato, lato wreszcie, Czy będziemy siedzieć w mieście?
Tata mówi: – Nie ma strachu, jeszcze miejsce jest na dachu.
Więc mi trochę zrzedła minka:– Ja na dachu? Ja... dziewczynka?
Tata tylko kręci głową:– Cóż za pomysł, daję słowo?!
Oj! Córeczko moja mała, coś ty sobie ubzdurała?
Lato, lato, lato wreszcie, Nie będziemy siedzieć w mieście!
Już na dachu stos bagaży, a ja uśmiech mam na twarzy.
Siedzę sobie obok mamy, no i wreszcie wyjeżdżamy!
Słońce nam wskazuje drogę –już doczekać się nie mogę!
Wiem, że w dali na nas czeka Las szumiący, łąka, rzeka...
Lato, lato, lato wreszcie, Nie będziemy siedzieć w mieście!

 

 Po przeczytaniu wiersza Rodzic zadaje dziecku pytania:

O czym jest wiersz?, Dokąd wyjeżdżają bohaterowie wiersza?, Co ze sobą zabierają?, Jak chciałbyś/chciałabyś spędzać  wakacje?

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 Dzień tygodnia  Temat  Umiejętności dzieci 5,6 letnich  

Umiejętności dzieci o specjalnych

potrzebach edukacyjnych
Środki dydaktyczne 
 

Czwartek

18.06.2020
 

1.  Gimnastyka w domu.

2. „Mój przyjaciel” – rozmowa na temat przyjaciół, próba określania, kto to jest przyjaciel?

-  rozwijanie aktywności ruchowej,

-rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,

-ćwiczenie umiejętności logicznego myślenia 
 

- rozwija aktywność ruchową,

-próbuje wypowiedzieć się na określony temat,

-ćwiczy umiejętność logicznego myślenia

 

1.Link do  ćwiczeń gimnastycznych

https://www.youtube.com/watch?v=OZ54i4ecwWA.

2. Rodzic zadaje dziecku pytania naprowadzające:

 Kogo nazywamy przyjacielem?

Czym przyjaciel różni się od kolegi?

Jak powinien zachowywać się przyjaciel?

Co to znaczy, że prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie? 

Ćwiczenie 6-latek str. 46

Ćwiczenie 5-latek str. 40

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

 

 Dzień tygodnia  Temat  Umiejętności dzieci 5,6 letnich  

Umiejętności dzieci o specjalnych

potrzebach edukacyjnych
 Środki dydaktyczne
 

Środa

17.06.2020
 

1. ,,Wakacyjne rady”– wysłuchanie wiersza i rozmowa na temat jego treści.

2.Prezentacja multimedialna  ,,Zasady bezpieczeństwa na wakacjach”

 

- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania utworu i rozumienia jego treści,

-rozwijanie umiejętności wypowiadania się na zadany temat,
- rozwijanie pamięci słuchowej
- poszerzanie słownika czynnego dzieci o nazwy związane z zachowaniem bezpieczeństwa podczas wakacji

 

-stara się wysłuchać utwór,

-próbuje wypowiedzieć się na zadany temat,
-rozwija pamięć słuchową,
-poszerza słownik czynny o nazwy związane z zachowaniem bezpieczeństwa podczas wakacji

 

1.Po przeczytaniu wiersza Rodzic prosi dziecko o wymienienie  i omówienie wszystkich rad, które się w nim znalazły. Tekst wiersza pod ramką.

 2. Rodzic przypomina dziecku  zasady dotyczące bezpiecznego zachowania podczas wakacji.

Link do prezentacji multimedialnej

https://www.youtube.com/watch?v=IaYP1yuSrGs

Ćwiczenie 6-latek str.45

Ćwiczenie 5-latek str. 39

 

Wakacyjne rady
Wiera Badalska

Głowa nie jest od parady,

służyć ci musi dalej.
Dbaj więc o nią i osłaniaj,

kiedy słońce pali.

Płynie w rzece woda chłodna,

bystra, czysta,

tylko przy dorosłych

z kąpieli korzystaj.

Jagody nieznane,

gdy zobaczysz w borze:

Nie zrywaj! Nie zjadaj!
–bo zatruć się możesz.

Urządzamy grzybobranie,

jaka rada stąd wynika:

Gdy jakiegoś grzyba nie znasz,

nie wkładaj go do koszyka.

Biegać boso jest przyjemnie,
ale ważna rada:
– idąc na wycieczkę pieszą
dobre buty wkładaj!

Załączniki:
Pobierz plik (Pokoloruj rzeczy. które zabieramy na basen lub plażę.pdf)Kolorowanie[ ]445 kB

Contact Information

Address

11-400 Kętrzyn

ul.Wierzbowa 2

Telefon
+48 545 99 98
Email

sekretariat@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl

rodo 

Adresy email: Inspektora Ochrony Danych Osobowych

Miejski Żłobek Nr. 2 -- iod-zlobek2@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl    

Miejskie Przedszkole Integracyjne "Smerfowa Kraina 

      -- iod@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl