Dzień tygodnia
|
Temat
|
Umiejętności dzieci 5,6 letnich
|
Umiejętności dzieci o specjalnych
potrzebach edukacyjnych
|
Środki dydaktyczne
|
Wtorek
02.06.2020r.
|
1. Dzieci świata – słuchanie wiersza Wincentego Fabera
2.”Zdrowy uśmiech”- realizacja projektu edukacyjnego „Zdrowo Maluchowo”
|
-doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- kształtowanie podstawowych nawyków higienicznych i żywieniowych;
- zapoznanie z zasadami dbania o zęby;
|
-próbuje wypowiedzieć się
na określony temat
- kształtuje podstawowe
nawyki higieniczne i żywieniowe;
- zapoznaje się z zasadami dbania o zęby;
|
1.Po przeczytaniu wiersza dziecko odpowiada na pytania zadawane przez Rodzica.
Tekst wiersza i pytania pod ramką.
2. Artykuł i karta pracy dostępna w załączniku pod ramką.
Ćwiczenie 6-latek str. 30
Ćwiczenie 5-latek str. 26
|
„Dzieci świata” Wincenty Faber
W Afryce w szkole na lekcji,
Śmiała się dzieci gromada,
Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
Że gdzieś na świecie śnieg pada.
A jego rówieśnik Eskimos,
Też w szkole w chłodnej Grenlandii,
Nie uwierzył, że są na świecie
Gorące pustynie i palmy.
Afryki ani Grenlandii
My także jak dotąd nie znamy,
A jednak wierzymy w lodowce,
W gorące pustynie, w banany.
I dzieciom z całego świata,
chcemy ręce uścisnąć mocno
i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
jak i z nas samych wyrosną.
Pytania do wiersza: Z czego śmiały się afrykańskie dzieci i dlaczego? Gdzie mieszkają Eskimosi? Rodzic zwraca uwagę, że nazwa Eskimos obecnie uchodzi za obraźliwą, zamiast niej używamy nazwy Innuit. O czym nie wiedziały dzieci w Grenlandii? Co łączy dzieci na całym świecie?