Piątek
19.06.2020 |
1. ,,Lato wreszcie!” – wysłuchanie wiersza i rozmowa na temat jego treści.
2. „Moja wyspa” – praca techniczna.
|
-rozwijanie umiejętności uważnego słuchania utworu i rozumienia jego treści, wypowiadania się na zadany temat,
-rozwijanie pamięci słuchowej.
- doskonalenie umiejętności konstrukcyjnych, rozwijanie fantazji i wyobraźni, |
-próbuje słuchać utworu i stara się wypowiedzieć na zadany temat,
-rozwija pamięć słuchową,
- rozwija umiejętności konstrukcyjne, -rozwijania wyobraźnię |
1.Tekst wiersza i pytania pod ramką.
2. Do wykonania pracy technicznej potrzebne będą:
- piasek, kamyki, patyczki, kawałki kory, piórka, rurki od papieru toaletowego, zakrętki plastikowe, plastelina, drobne koraliki, talerzyki jednorazowe, masa solna, zielona krepina, przezroczysta folia.
Rodzic przygotowuje materiał plastyczny i
przyrodniczy: piasek, kamyki, patyczki, kawałki kory, piórka, masę solną, plastelinę. Daje dziecku także rolki po papierze toaletowym, plastikowe zakrętki, drobne koraliki.
Dzieci przygotowują swoją ,,wyspę” na talerzyku jednorazowym, wypełniają go grubą warstwą masy solnej z piaskiem, którą zagospodarowują według własnego pomysłu. Wyspy układają na oceanie zrobionym na pogniecionej przezroczystej folii, pod którą wkładają muszle, kamyki i cienkie paski zielonej krepiny. Na koniec dzieci opowiadają Rodzicom o swoich wyspach – co się na nich znajduje, jak można spędzić na nich czas, z kim chciałyby się tam znaleźć.
Ćwiczenie 6-latek str. 47
Ćwiczenie 5-latek str. 41 |