smerfy

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Dzień

tygodnia
 Temat: Mała orkiestra  

Umiejętności dzieci

5, 6-letnich
 

Umiejętności dzieci

o specjalnych potrzebach edukacyjnych
 Środki dydaktyczne
 

Wtorek

13.04.2021r

 1.Zabawa ruchowa do piosenki ,,Głowa, ramiona, kolana,pięty ".

2.Zabawa językowa ,,Układam sylaby".

-doskonali umiejętność orientacji w schemacie ciała, 

-utrwalenie umiejętności analizy sylabowej słów, 

-utrwalenie nazw instrumentów muzycznych

-rozwija umiejętność orientacji w schemacie ciała,

-rozwija umiejętność analizy sylabowej słów, 

-próbuje zapamiętać nazwy instrumentów  muzycznych 

 

. Link do piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=wVs408x3s88

 

Do zabawy należy przygotować kartoniki z sylabami : har, fa, mo, nia, ha, mak, has, ło, mi, der. Dziecko z pomocą rodzica układa słowa dwusylabowe rozpoczynające się głoską h, np. har-fa, ha-mak, has-ło ,a następnie wielosylabowe, np. har-mo-nia, har-mi-der .

Ćwiczenie 6-latek KP4 str.17a, 17b
Ćwiczenie 5-latek str. 14a, 14b

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

 

 

Dzień

tygodnia
 Temat: Instrumenty muzyczne
 

Umiejętności dzieci

5, 6-letnich
 

Umiejętności dzieci

o specjalnych potrzebach edukacyjnych
 Środki dydaktyczne

Poniedziałek

12.04.2021r

 

1. Wysłuchanie wiersza i rozmowa na jego temat „Najlepszy instrument”

2. Wprowadzenie litery „H’, „h”

 

-doskonali percepcję słuchową,  rozwija logiczne myślenie

- poznaje zapis graficzny litery „H”, „h”

 

 

rozwija percepcję słuchową,  rozwija logiczne myślenie

- poznaje zapis graficzny litery „H”, „h”

 

 
  • Treść wiersza pod tabelką

Link do filmu

https://www.youtube.com/watch?v=-oZH9lWPpdQ

Dziecko pisze palcem na talerzyku z kaszą literę H,h.

Układa z wcześniej przygotowanych kartoników z literami wyraz ,,herbata”( dzieli wyraz na sylaby, a następnie na głoski)

Ćwiczenie 6-latek KP4 str. 16a,b,  

Ćwiczenie 5-latek KP4 str. 17a,b

 

„Najlepszy instrument”

Wojciech Próchniewicz

Jest taki instrument na świecie, 

 Dostępny nawet dla dzieci. 

Wygrywa wszystkie melodie

  Najładniej, najłagodniej. 

Gdy nutki wpadną do ucha,

  On ucha bardzo się słucha.

  Bo najgrzeczniejszy jest przecież, 

 Słucha się w zimie i w lecie, 

W upał i gdy deszcz leje, 

 On wtedy nawet się śmieje!

  Chodzi wraz z tobą wszędzie

 już tak zawsze będzie. 

 Nawet za złota trzos 

 Nie zniknie — bo to TWÓJ GŁOS.

  Więc gdy jest ci nudno, nie ziewaj. 

Pamiętaj o nim — zaśpiewaj! 

On się natychmiast odezwie

  I zagra czysto i pewnie. 

 Opowie ci zaraz radośnie 

 Na przykład o słonku lub wiośnie.

  Bo lubi i dobrze zna cię, 

 Twój wierny, dźwięczny przyjacie

 Pytania do wiersza

Co autor wiersza nazywa najlepszym instrumentem? Czy każdy z nas ma taki instrument? W jakich sytuacjach, według autora, możemy go używać ? Czym się różni od tradycyjnych instrumentów? W czym jest podobny?

Załączniki:
Pobierz plik (Kierunek pisania litery H, h.docx)Kierunek pisania litery H, h.docx[ ]15 kB
Pobierz plik (Litera H,h.docx)Litera H,h.docx[ ]229 kB

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Drodzy Rodzice w dniach od 12.04. – 16.04. 2021r. zapraszamy wszystkie dzieci z grupy „Smerfy” do realizacji bloku tematycznego  „W krainie muzyki”.

Z pomocą rodziców dzieci będą mogły :

  • kształtować wrażliwość muzyczną poprzez eksperymentowanie z rytmem i dźwiękami;
  • kształtować umiejętności matematyczne poprzez tworzenie zbiorów obiektów ze względu na określone cechy;
  • poznać zapis graficzny litery H, h;
  • rozwijać słuch fonemowy poprzez tworzenie i odtwarzanie rytmów słuchowych zawierających nazwy określonych instrumentów muzycznych;
  • rozwijać zainteresowania dźwiękami wydawanymi przez przedmioty inne niż typowe instrumenty;
  • kształtować wrażliwość muzyczną i wyobraźnię;
  • rozwijać zainteresowania muzyką okolicznościową – właściwą na urodziny, do tańca, relaksu, na uroczystości itp.;

 

Podjęte tematy i treści będą zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego.

Materiały potrzebne do realizacji bloku tematycznego udostępniane będą każdego dnia na stronie internetowej przedszkola w zakładce grupy „Smerfy”.  Karty pracy w miarę swoich możliwości prosimy dostarczyć do nauczycielek grup, po zakończonym okresie zamknięcia placówki.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

 

 

Dzień

tygodnia
 Temat: Cztery pory roku w gospodarstwie  

Umiejętności dzieci

5, 6-letnich
 

Umiejętności dzieci

o specjalnych potrzebach edukacyjnych
 Środki dydaktyczne
 

Piątek

09.04.2021r
 

1. Zajęcia gimnastyczne

2.Wysłuchanie wiersza czytanego przez rodzica „ Od wiosny do wiosny”- rozmowa na jego temat
 

- rozwija sprawność fizyczną,

-z uwagą słucha wiersza i wypowiada się na temat jego treści;

-rozwija pamięć słuchową, słuch fonematyczny
 

- rozwija sprawność fizyczną, wykonuje ćwiczenia gimnastyczne na miarę swoich możliwości,

-stara się słuchać wiersza i próbuje wypowiedzieć się na temat jego treści;

-rozwija pamięć słuchową, ćwiczy słuch fonematyczny
 

Link do zajęć gimnastycznych: https://www.youtube.com/watch?v=rwqMzHX4E_M

Treść wiersza poniżej ramki

Karty pracy do pobrania w załącznikach

Ćwiczenie 6-latek str. 48 a i b

Ćwiczenia 5 latek str. 40a

OD WIOSNY DO WIOSNY HANNA ZDZITOWIECKA

Na niebie jaśnieje słońce,

  dni płyną, płyną miesiące… 

 Z lodu uwalnia się rzeka 

i ze snu budzą się drzewa, 

ptaki wracają z daleka, 

będą wić gniazda i śpiewać.

  Sady zabielą się kwieciem… 

To wiosna! Wiosna na świecie! 

 Na niebie jaśnieje słońce, 

 dni płyną, płyną miesiące…

  Dni coraz dłuższe, gorętsze 

 pod lipą ciche pszczół brzęki, 

woń siana płynie powietrzem, 

 z pól żniwne słychać piosenki, 

zakwitły malwy przed chatą… 

 Lato na świecie! Już lato! 

 Na niebie jaśnieje słońce, 

 dni płyną, płyną miesiące… 

 W sadzie już jabłko dojrzewa

  niebem sznur ptaków mknie długi. 

 Liście się złocą na drzewach 

 idą jesienne szarugi  wiatr

nagle drzewa gnie w lesie… 

Jesień na świecie! Już jesień! 

Na niebie jaśnieje słońce, 

dni płyną, płyną miesiące…

  Długie i ciemne są noce 

śniegową włożył świerk czapę

  śnieg w słońcu tęczą migoce 

 i sople lśnią pod okapem, 

rzekę pod lodem mróz trzyma…

  Zima na świecie! Już zima! 

Na niebie jaśnieje słońce,

  dni płyną, płyną miesiące… 

 Ze snu się budzi leszczyna 

 i nową wiosnę zaczyna!

 

Pytania do wiersza:

 Czy udało Ci się zapamiętać, które pory roku są przedstawione wierszu? Co oznacza sformułowanie „płyną miesiące”? Jakie prace gospodarskie wykonuje się w ogrodzie lub w polu wiosną, latem, jesienią a jakie zimą?

 

 

 

 

Załączniki:
Pobierz plik (Połącz w pary.pdf)Połącz w pary.pdf[ ]226 kB
Pobierz plik (Wiosna.pdf)Wiosna.pdf[ ]220 kB

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Dzień

tygodnia
 Temat: Maszyny rolnicze  

Umiejętności dzieci

5, 6-letnich
 

Umiejętności dzieci

o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Środki dydaktyczne 

Czwartek

08.04.2021r

1.,,Prace w polu na wsi- Maszyny i narzędzia rolnicze”- film edukacyjny

2.Praca plastyczna ,,Rekwizyt do zawodu rolnika”

-utrwala informacje na temat narzędzi i maszyn rolniczych wykorzystywanych do pracy w polu,

-rozwija fantazję i wyobraźnię,

-doskonali umiejętności konstrukcyjne

-zapoznaje się z  informacjami na temat narzędzi i maszyn rolniczych wykorzystywanych do pracy w polu,

-wykonuje pracę plastyczną z pomocą rodzica,

-rozwija umiejętności konstrukcyjne
 

Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=vO5NvfQ92bc

Zadaniem dziecka jest narysować jeden rekwizyt związany z zawodem rolnika.

Do wykonania pracy plastycznej potrzebne będą: karta A4, kredki, mazaki

 

Ćwiczenie 6-latek str. 47 a i b

Ćwiczenia 5 latek str. 37a i b

Załączniki:
Pobierz plik (Oblicz.pdf)Oblicz.pdf[ ]232 kB
Pobierz plik (Pokoloruj traktor.pdf)Pokoloruj traktor.pdf[ ]63 kB

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Dzień

tygodnia
 Temat: Wiejskie produkty  

Umiejętności dzieci

5, 6-letnich
 

Umiejętności dzieci

o specjalnych potrzebach edukacyjnych
 Środki dydaktyczne

Środa

07.04.2021r

1.,,Co nam dają zwierzęta?- prezentacja multimedialna z podkładem muzycznym

1.Zabawa kulinarna ,,Wiejskie kanapki”- przygotowanie wspólnie z rodzicem kanapek z wiejskich produktów.

-utrwala informacje na temat wiejskich produktów pochodzenia zwierzęcego,

-doskonali umiejętności kulinarnych,

-rozwija sprawność motoryki małej,

-zapoznaje się z  informacjami na temat wiejskich  produktów pochodzenia zwierzęcego,

-kształci umiejętności kulinarne,

-rozwija sprawność motoryki małej,
 

Link do prezentacji: https://www.youtube.com/watch?v=8E5JeRPT4E4

 

 

Do wykonania kanapek potrzebne będą: jajka ugotowane na twarde, masło, twarożek, ser żółty, chleb

Zielenina:  szczypiorek, sałata, koperek

Plastikowy nożyk, deseczka, talerzyki,

Karty pracy w załącznikach do pobrania

 

Ćwiczenie 6-latek str. 46 a i b

Ćwiczenia 5 latek str. 38a

Załączniki:
Pobierz plik (Wiejskie zwierzęta.pdf)Wiejskie zwierzęta.pdf[ ]709 kB

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Dzień

tygodnia
 Temat: Na polu  

Umiejętności dzieci

5, 6-letnich
 

Umiejętności dzieci

o specjalnych potrzebach edukacyjnych
 Środki dydaktyczne
 

Wtorek

06.04.2021r
 

1.,,Dlaczego rośliny rosną?”- film edukacyjny

2. „Wzrost rośliny”- film edukacyjny

3.Zabawa badawcza ,,Zakładamy uprawę ziół
 

- rozwija umiejętności prowadzenia samodzielnych zabaw badawczych;

-utrwala informacje na temat roślin i nasion

 

- stara się prowadzić samodzielne zabawy badawcze;

-zapoznaje się z  informacjami na temat roślin i nasion 

 

Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=JGNkJp3hqmA

https://www.youtube.com/watch?v=GC5LyoisVnA

Dziecko wspólnie z rodzicem wysiewa do doniczek wypełnionych ziemią nasiona różnych ziół.
Do założenia uprawy ziół potrzebne będą: nasiona rożnych ziół, doniczki, ziemia, kubeczek z wodą,
 gumowe rękawiczki.

Ćwiczenie 6-latek str. 44 a,b oraz 45a i b

Ćwiczenia 5 latek str. 39a ,b

Contact Information

Address

11-400 Kętrzyn

ul.Wierzbowa 2

Telefon
+48 545 99 98
Email

sekretariat@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl

rodo 

Adresy email: Inspektora Ochrony Danych Osobowych

Miejski Żłobek Nr. 2 -- iod-zlobek2@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl    

Miejskie Przedszkole Integracyjne "Smerfowa Kraina 

      -- iod@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl