×

Błąd

[SIGPLUS_EXCEPTION_SOURCE] Image source is expected to be a full URL or a path relative to the image base folder specified in the back-end but wydarzenia/2020-2021/15.02-walentynki is neither a URL nor a relative path to an existing file or folder.

[SIGPLUS_EXCEPTION_SOURCE] Image source is expected to be a full URL or a path relative to the image base folder specified in the back-end but wydarzenia/2020-2021/10.02-pizza is neither a URL nor a relative path to an existing file or folder.

s topiciel m

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Plan Pracy Dydaktycznej 02.04.2021( Piątek)

Dzień

tygodnia

Temat: Czym różni się pisanka od kraszanki

Umiejętności dzieci

3, 4-letnich

Przewidywane osiągnięcia dzieci:

Środki dydaktyczne

 

Piątek

02.04.2021r

1.Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

2   kwietnia to Światowy Dzień Autyzmu. W tym dniu symbolem solidarności z osobami z autyzmem jest kolor niebieski obecny w naszym ubiorze. Zapraszamy wszystkich członków rodziny do włączenia się w akcje społeczną .
W podanym linku dostępne materiały na temat autyzmu

2. 3.,,Pisanki wielkanocne” – ćwiczenia w klasyfikacji i liczeniu.

4. Kraszanki- pisanki” –Ozdabianie jajka z Wyprawki nr.40.

5. ,,Pisanki” – kodowanie”

 

- zapoznanie z zaburzeniem spektrum Autyzmu- -podnoszenie społecznej świadomości na temat Autyzm

 -doskonalenie spostrzegawczości

-kształtowanie umiejętności przeliczania

 - doskonalenie umiejętności manualnych

- rozwijanie wyobraźni

-Kształtowanie umiejętności przeliczania

- obejrzenie filmu 

-odrysowanie dłoni i pomalowanie jej na kolor niebieski

-dziecko ćwiczy spostrzegawczość wzrokową, liczy elementy w dostępnym zakresie ( w zależności od możliwości dziecka), podejmuje próby układania w szeregu powtarzających się elementów (rytmy)- ozdabia według własnego pomysłu

-układa pisanki według koloru i wielkości, przelicza elementy w zakresie 5

Link do filmu:  https://www.youtube.com/watch?v=5n93mDQ8080&t=184s

Instrukcja zrobienia pracy z okazji Światowego Dnia Świadomości Autyzmu wysłana na komunikator Messenger.

Karta pracy „ Pisanki wielkanocne”

Karta pracy nr. 40 dla 4 latków

·         Kredki, kartka papieru

 

Karta pracy, 5 pisanek papierowych małych, 5 średnich, 5 dużych w kolorach żółty, pomarańczowy, zielony, niebieski, czerwony

 

 

 

 

 

 

 

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Plan Pracy Dydaktycznej 01.03.2021( czwartek)

Dzień

tygodnia

Temat: Stół wielkanocny

Umiejętności dzieci

3, 4-letnich

Przewidywane osiągnięcia dzieci:

Środki dydaktyczne

 

Czwartek

01.04.2021r

1. : Jakie potrawy postawimy na świątecznym stole.

2. Wełniany baranek-piosenka

4. Karta Pracy 2.24 – stół wielkanocny

 

 

 

 

5.Teatrzyk pt: „ Kurka kokoszka”

 

 

6. ,,Zając z balona” – zabawa plastyczna dla chętnych dzieci

 

- utrwalenie nazw tradycyjnych potraw świątecznych.

-kształtowanie poczucie rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji muzycznej

 - doskonalenie umiejętności manualnych

- wykonuje kartę pracy wg. polecenia    

Wzmocnienie więzi społecznych w grupie rówieśniczej

Rozwijanie wyobraźni dziecka

Wzmocnienie więzi między rodzicem a dzieckiem.

wymienia tradycyjne potrawy świąteczne

-

-bierze udział w zabawie ruchowej

-orientuje się w przestrzeni   

 - samodzielnie dopasowuje brakujące elementy

-właściwie przelicza

-wie co powinno znajdować się na stole wielkanocnym

-dostrzega potrzebę pomagania

dziecko współpracuje z Rodzicem podczas wycinania i przyklejania, dorysowuje elementy buzi zajączka, ćwiczy sprawność manualną

Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=KyeLlFX0p2

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=6xpm8tTKdCQ

Karta pracy dla 4 latków stół wielkanocny KP2.24

Karta pracy dla 3 latków stół wielkanocnych strona 17

·         Ćwiczenia plac zabaw.

 

-Nagranie wykonane przez nauczycielki grupy przesłane na stronę internetową i komunikator Messenger.

- w załączeniu karta pracy” Kurka kokoszka”

 

Instrukcja wykonania zająca: http://www.designimprovised.com/2015/04/easter-bunny-balloons.html – zając z balona

Balon, Kolorowy papier, nożyczki, mazaki, taśma

 

 

 

 

 

 

Załączniki:
Pobierz plik (167460598_123562233022143_7623164842315243944_n.jpg)Kurka kokoszka[ ]11 kB
Pobierz plik (FB_IMG_1586107107086.jpg)Pomóż mamie znaleźć pisklę[ ]43 kB

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Plan Pracy Dydaktycznej  " Tropiciele" 31.03.2021( środa)

Dzień

tygodnia

Temat: Co włożymy do koszyka wielkanocnego

Umiejętności dzieci

3, 4-letnich

Przewidywane osiągnięcia dzieci:

Środki dydaktyczne

 

Środa 31.03.2021r

1.Co włożymy do koszyka wielkanocnego

2. Zabawy ruchowe przy muzyce 

4. Karta Pracy 2.23 ćwiczenie spostrzegawczości dzieci.

 

 

 

- wdrażanie do podtrzymywania tradycji wielkanocnych

- słucha co symbolizują potrawy w święconce,

- rozwija ekspresję ruchową;   

   

 - doskonalenie umiejętności manualnych

- wykonuje kartę pracy wg. polecenia    

 

- wymienia nazwy rzeczy, które powinny znajdować się w koszyku

- bierze udział w zabawach ruchowych i ćwiczeniach

   

 - samodzielnie wycina i przykleja gotowe elementy

Link do filmu:  https://youtu.be/Dc0rL1pvQYA

Link do zabawy ruchowej:  Zabawy z muzyką w domu dla dzieci (3-4 lat) - CZĘŚĆ 2

https://youtu.be/-_AEFmTzS6k

·         Karta pracy koszyk wielkanocny KP2.24

·          nożyczki

·         Ćwiczenia plac zabaw.

 

 

 

 

 

 

Rodzic czyta-dziecko wykonuje polecenie:

W Wielką Sobotę święcone są wielkanocne koszyczki, które wypełnione są różnymi rodzajami pokarmów. N. wyjmuje kolejno z koszyka i pokazuje: malowane jajka (są symbolem odradzającego się życia) – kraszanki (pomalowane na jeden kolor) i pisanki (ozdabiane różnymi wzorami i kolorami), chleb (ma zapewniać ludziom dobrobyt i pomyślność), sól (chroni przed zepsuciem i złem), chrzan (ma zapewnić zdrowie i sprawność), kiełbasa (zapewnia zdrowie), wielkanocna babka (jest symbolem umiejętności i dostatku), baranek wielkanocny z czerwoną chorągwią (symbol Jezusa Chrystusa). Dzieci wykonują ćwiczenia.

 

 

 

Załączniki:
Pobierz plik (Karta pracy dla 3-latka.doc)Koszyk wielkanocny.[ ]1791 kB

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Dzień

tygodnia

Temat: tradycje wielkanocne

Umiejętności dzieci

3, 4-letnich

Przewidywane osiągnięcia dzieci:

Środki dydaktyczne

Wtorek

30.03.2021r

1.Jaki są tradycje wielkanocne

2. Zagadki wielkanocne

3. ,,Znajdź 5 różnic” – rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej.

 

- Zapoznanie ze zwyczajami i obrzędami świątecznymi

- utrwalenie wiedzy o zwyczajach wielkanocnych

   

 - dziecko rozwija sprawność wzrokową , wyszukuje 5 różnic na obrazkach;

 

- wymienia nazwy rzeczy, które postawimy na świątecznym stole

- odgaduje zagadki związane z wielkanocą

   

 - koloruje obrazek, rozwija sprawność manualną, prawidłowo trzyma kredkę podczas kolorowania (dla chętnych dzieci);

 

Link do filmu:  https://youtu.be/E1j3X7cfHYk

Link do zagadek wielkanocnych: https://youtu.be/WtAjoFC1u_A

 

 

 

Karta pracy, kredki

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
   
   

Dzień

tygodnia

Temat: Przygotowania do świąt

Umiejętności dzieci

3, 4-letnich

Przewidywane osiągnięcia dzieci:

Środki dydaktyczne

 

Poniedziałek 29.03.2021r

1.Jak przygotowujemy się do Świat Wielkanocnych

2. Zabawy ruchowe przy muzyce 

3. praca plastyczna „Jajko”               

4. Karta Pracy 2.22 ćwiczenie spostrzegawczości dzieci.

- utrwala informacje na temat Świąt Wielkanocnych;

- rozwija ekspresję ruchową;   

   

 - doskonalenie umiejętności manualnych

- wykonuje kartę pracy wg. polecenia    

- wymienia nazwy rzeczy, które postawimy na świątecznym stole

- bierze udział w zabawach ruchowych i ćwiczeniach

   

 - samodzielnie wycina i przykleja paski

Link do filmu:  https://youtu.be/giRwxyKTXcg

Link do zabawy ruchowej:  Zabawy z muzyką w domu dla dzieci (3-4 lat) - CZĘŚĆ 1

https://youtu.be/4tZK3mNaOJE

·  Karta pracy „ Jajko”- praca z KP2.22

· „Ozdabiamy pokój”- Wykonujemy jajko- gotowy szablon jajka wyklejamy pociętymi paskami ( klej , nożyczki, papier kolorowy,) instrukcja dostępna na Messengerze grupy.

·         Ćwiczenia plac zabaw.

 

 

 

 

 

 

 

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

W dniach 1.03- 5.03.2021 dzieci z grupy „Tropiciele” uczestniczyły w projekcie badawczym pt. „Książka”

CELE EDUKACYJNE PROJEKTU:

1.Wprowadzenie dzieci w świat literatury

2.Zachęcanie rodziców do systematycznego i głośnego czytania swoim dzieciom – stały kontakt z książką

3. Zachęcanie dzieci do samodzielnego korzystania z książek, ze zwróceniem uwagi na właściwe obchodzenie się z nimi (IV. 19)

4.Kształtowanie nawyku słuchania i opowiadania (III 8, IV 6)

5. Wzbogacenie słownictwa dzieci (IV.2)

6. Stwarzanie okazji do prezentacji różnych umiejętności; samodzielnego opowiadania, recytacji, śpiewu, tańca itp. (I 5, IV 7)

7.Eliminowanie negatywnych emocji, agresji, wyciszanie, aktywizowanie dzieci (II.1, II. 2)

8.Zapoznanie z zasadami korzystania z książek w przedszkolnym ,,kąciku książki” ( IV. 19)

9.Ukazanie przedszkolakom właściwego kontaktu z książką, biorąc przykład z osób dorosłych (IV.19)

10.Rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego ( IV. 5)

11.Wyrażanie swoich uczuć słowami i czynami (I. 4)

12.Kształtowanie właściwych postaw społecznych (III 6.13). Integrowanie grupy przez wspólną pracę i zabawę (III. 9)

14. Rozumienie przesłania moralnego baśni- uwrażliwienie na krzywdę ludzką (III. 6, III. 7)

15. Zachęcanie rodziców do odwiedzania najbliższej biblioteki /założenie karty bibliotecznej, systematyczne wypożyczanie bajek dla dzieci ( IV. 2)

16. Wyciąganie wniosków na podstawie niewłaściwych zachowań bohaterów (III. 6)

W ramach I etapu, zbudowaliśmy wspólnie siatkę pojęć „Co wiemy o książkach” – zarejestrowaliśmy posiadaną wiedzę w formie rysunków oraz siatki graficznej.

Stworzyliśmy listę pytań do projektu, która stanowiła podstawę naszej dalszej aktywności. Razem z dziećmi zaplanowaliśmy działania badawcze na najbliższe dni.

W ramach II etapu podejmowaliśmy różne działania badawcze. Segregowaliśmy książki pod względem wielkości, grubości, tematu. „Tropiciele” zapoznały się z filmem pt. „Jak powstają książki”. Zapoznaliśmy się z zwodami; pisarz, autor, bibliotekarz, księgarz oraz drukarz. Stworzyliśmy okładkę do książki pt: „Czytający Tropiciel”, w którym dzieci umieściły swoje autorskie prace.

Bawiliśmy się w kodowanie, szukaliśmy drogi do książki. Utrwalaliśmy orientacje w przestrzeni własnego ciała oraz wytyczaliśmy trasę na podstawie kierunków strzałek, uwzględniając stopień trudności.

Dzieci poznały również książki elektroniczne ebook (z ang.), które można czytać na różnego rodzaju nośnikach elektronicznych m.in. tablet, komputer oraz telefon. Dostrzegaliśmy plusy i minusy książek elektronicznych. Wirtualna wycieczka do biblioteki- wizytę w bibliotece zrealizowano w formie zdalnej, (w związku z ograniczeniami spowodowanymi pandemią). Zabawa tematyczna zorganizowanie w sali kącika bibliotecznego (zabawa w bibliotekarza).

W roli eksperta wystąpili Pani Monika, która przeczytała baję pt: „Bajka o myszce” Wandy Chotomskiej oraz Pan Arkadiusz przeczytał bajkę pt: „Sum” Jana Brzechwy. Dzieci z dużym zaciekawieniem wysłuchały czytanych bajek przez rodziców.

W III etapie projektu dzieci pomagały w tworzeniu prezentacji o „Książce” oraz tworzyły wspólnie własną książkę. Zabawy inscenizowane (bal bajkowych bohaterów: dzieci przebierają się za bohaterów z ulubionych książek).

Zapraszamy do obejrzenia prezentacji😊

Contact Information

Address

11-400 Kętrzyn

ul.Wierzbowa 2

Telefon
+48 545 99 98
Email

sekretariat@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl

rodo 

Adresy email: Inspektora Ochrony Danych Osobowych

Miejski Żłobek Nr. 2 -- iod-zlobek2@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl    

Miejskie Przedszkole Integracyjne "Smerfowa Kraina 

      -- iod@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl