- wykorzystywanie mas, piasku, produktów spożywczych (na przykład ryżu, kaszy, mąki), materiałów o różnych fakturach, piłeczek sensorycznych stymulujących zmysł dotyku,
- malowanie palcami, wyznaczanie kształtów na tacy z ryżem, kaszą lub mąką, nawlekanie drobnych koralików na sznurek lub patyk, zabawy paluszkowe, rozpoznawanie przedmiotów bez kontroli wzroku jedynie za pomocą dotyku oraz określanie cech tych przedmiotów,
- stymulacja sfery orofacjalnej: termiczna z wykorzystaniem zimnych okładów żelowych, trzonka łyżki oraz dotykowa wykorzystująca pióra, miękkie pomponiki, masażery logopedyczne, manualny masaż twarzy, zabawy powietrzem – strumień powietrza z balonu, słomki, wiatraczka,
- stymulacja zmysłu smaku przy wykorzystaniu różnorodnych produktów (owoce, warzywa), a także konsystencji i temperatury,
- rozpoznawanie dźwięków niewerbalnych, zabawy instrumentami muzycznymi, określanie struktur rytmicznych i ich powtarzanie,
- ćwiczenia równoważne i doskonalące koordynację: przechodzenie po wyznaczonej linii, skakanie na jednej nodze, przenoszenie drobnych elementów za pomocą łyżki, podskoki obunóż, przeskoki z nogi na nogę, pokonywanie toru przeszkód.
Warto mieć na uwadze, że niektóre dzieci z zaburzeniami SI będą unikały pewnych zabaw. Należy obserwować dziecko i dostosowywać aktywności do jego możliwości, potrzeb i preferencji sensorycznych.