Marzyciele

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Logopedyczna gra planszowa- RERAKI

Zasady gry

1. 2-3 uczestników biorących  udział w grze, ma za zadanie jak najszybciej pokonać wyścig, przemieszczając się do mety. Do gry potrzebna jest kostka, której ściany są w kolorze kwadratów zamieszczonych na planszy, a na nich umieszczonych obrazków. Uczestnik może przemieścić swój pionek na najbliższy kwadracik z kolorem, który wylosował, jeśli właściwie wypowie słowo- nazwę obrazka znajdującego się na tym polu. Wygrywa ten, kto pierwszy dojedzie do mety. 

2. Grę można modyfikować, według uznania i kreatywności osób grających. Ustalić można dodatkowe punkty, które zdobywać będą gracze, np. po wylosowaniu danego koloru. 

3. Dodatkowo np. za właściwe wskazanie liczby mnogiej rzeczownika gracz otrzymuje dodatkowo 5 pkt, na niebieskich 10 pkt i tak dalej. 

4. Dodatkowo można wydrukować takie kwadraciki, które uczestnik podczas gry zbiera, a na samym końcu podlicza punkty. Wówczas nie ważne jest kto pierwszy dotarł do mety, ale ile uzbierał punktów.

5. U dzieci starszych można grę wykorzystać do ćwiczeń w odmianie przez przypadki rzeczowników.

6. Warto także grę wykorzystać podczas zajęć językowych, wówczas dzieci utrwalić mogą słownictwo.Zasady gry z kolorami
1. 2-3 uczestników biorących  udział w grze, ma za zadanie jak najszybciej pokonać wyścig, przemieszczając się do mety. Do gry potrzebna jest kostka, której ściany są w kolorze kwadratów zamieszczonych na planszy. Uczestnik może przemieścić swój pionek na najbliższy kwadracik z kolorem, który wylosował, jeśli właściwie wypowie jego nazwę obrazka znajdującego się na tym polu. Wygrywa ten, kto pierwszy dojedzie do mety. Zmodyfikować grę możemy poprzez zadanie dla dziecka polegające na tym, aby wskazało przedmiot mający taki kolor, albo ułożenie zdania z tym kolorem.

 

Gra do pobrania w Pdf https://drive.google.com/file/d/0B_VV_V7JVNlzODVnSm9paU9WY2s/view

Kostka do gry https://drive.google.com/file/d/0B_VV_V7JVNlzRWM2NW5BOWgyUGc/view

Gra z kolorami file:///C:/Users/ja/Downloads/RERAKI2.pdf

Kostka z kolorami https://drive.google.com/file/d/0B_VV_V7JVNlzY1pLTnJkTzNKcmc/view

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Piątek

15.05.2020

  1. Praca z KP4.18 – doskonalenie koordynacji wzrokowo–ruchowej, percepcji słuchowej i wzrokowej, zdolności grafomotorycznych, dekodowanie, łączenie dźwięku z ilustracją.
  2. „Śpiewamy jak w operze” – naśladowanie mimiką, gestem i ruchem. N. prezentuje dzieciom na filmie dowolny utwór operowy, np. O mia bamnino caro . Zadaniem dzieci jest zabawa w mima i bezdźwięczne naśladowanie śpiewu operowego.

 

- dziecko wykonuje karty pracy
- naśladuje mimikę i gesty

  • czerpie radosć z zabawy

KP4.18 - karta pracy

 

https://www.youtube.com/watch?v=s9PQ7qPkluM O mia bamnino caro

 

 

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Czwartek 14.05.2020

  1. „Po co nam muzyka?” – burza mózgów, doskonalenie myślenia przyczynowo– skutkowego.
  2. „Namalujmy muzykę!” – malowanie dziesięcioma palcami do muzyki, rozwijanie ekspresji muzycznej i plastycznej.
  3. Wprowadzenie litery H, h: 1. zaaranżowanie sytuacji, w której pojawi się wyraz podstawowy, np. Rodzic zadaje pytanie: Gdy słuchacie muzyki relaksacyjnej, zamykacie oczy i gdzie się przenosicie?. Mówi, że on przenosi się na egzotyczną wyspę, leży w hamaku i słucha muzyki. Potem pyta: Co to jest hamak?; 2. wydzielenie jednej głoski w słowie „hamak”, by utożsamić ją później z wprowadzaną literą; 3. Podział na sylaby wyrazu podstawowoego, 4. Zaprezentowanie wyrazu podstawowego, 5. Próba podziału wyrazu na głoski.
  4. Doskonalenie zdolności grafomotorycznych i percepcji wzrokowej- wykonanie kart pracy

 

- dziecko wypowiada się na znane mu tematy

  • bierze udziałw zajeciach
  • wykonuje prace plastyczną
  • rozpoznaje litere H i potrafi ją odszukać w śród innych liter
  • wykonuje karty pracy

KP4.17a KP4.17b wydrukowane słowo HAMAK

Muzyka relaksacyjan według uznania rodzica .

https://www.youtube.com/watch?v=DPgyXRzG94g – przykładowa muzyka

 

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Środa

13.05.2020

  1. Koncert – wysłuchanie opowiadania Agnieszki Frączek i omówienie jego treści, doskonalenie uważnego słuchania i pamięci.
  2. Praca z KP4.16.b – zabawa matematyczna doskonaląca przeliczanie i spostrzegawczość. Praca z KP4.16a – doskonalenie zdolności grafomotorycznych, ćwiczenie słuchowe.
  3. „Wyścigi” – zabawa bieżna w parach, doskonalenie sprawności fizycznej.

- dziecko słucha tekstu opowiadania,

  • odpowiada na pytania do tekstu
  • ćwiczy sprawność grafomotoryczną
  • ćwiczy sprawność ruchową

Karty pracy KP4.16a KP4.16.b

tekst opowiadania poniżej

Koncert Agnieszka Frączek

W środę z samego rana do przedszkola przyjechali muzycy. I przywieźli ze sobą przeróżne instrumenty – jedne wielkie, inne malutkie, a wszystkie błyszczące i rozśpiewane. Dzieci przyglądały się im z ogromnym zainteresowaniem. Pan dyrygent, do którego wszyscy zwracali się „maestro”, opowiadał po kolei o każdym z instrumentów, a muzycy wydobywali z nich czarodziejskie dźwięki. Mnóstwo przy tym było niespodzianek! Najpierw się okazało, że ta trąba, pozwijana jak ślimak w muszelce, to wcale nie trąba, ale waltornia, a ta druga, długa jak wąż, to… to puzon! – Niemożliwe – nie chciał wierzyć Staś. – Jak to puzon? Przecież puzon powinien być długi i pyzaty, a ten jest długi i chudy!

Po trąbach nie–trąbach przyszła kolei na klarnet, skrzypce (które wcale nie skrzypią). A wreszcie na basetlę, która w ogóle nie jest podobna do basseta. I bałałajkę, która niestety nie ma nic wspólnego z bajką… Ale nie szkodzi – to spotkanie i tak było ciekawsze od najciekawszej bajki. A po południu dzieci postanowiły dać własny koncert.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Lp.

Dzień tygodnia

Temat:Muzyka

 

Umiejętności dzieci

5 letnich

Środki dydaktyczne

1.

Poniedziałek 11.05.2020

 

1. Obejrzenie filmu Wizyta w szkole muzycznej- Poznajemy instrumenty

2. Wykonanie kart pracy 

  1. Nauka piosenki ,,Hymn krainy muzyki"
  2. Konkurs "Mój instrument" – przygotowanie z różnych materiałów wielokrotnego użytku instrumentu ( butelki, słoiki, kubeczki plastikowe itp). Czas na przygotowanie do piątku 15.05.2020. Prosimy o przesłanie na grupie zdjęcia pracy a po okresie zamknięcia placówki instrumenty prosimy przynieść do przedszkola.

 

- dziecko ogląda film i opowiada o nim

  • słucha i uczy się piosenki
  • wykonuje karty pracy

 https://www.youtube.com/watch?v=f43qSH2Nq9w - film o instrumentach

 

KP4. 14a,b 

 

https://www.youtube.com/watch?v=VLL1V7SQdJU link do piosenki

Contact Information

Address

11-400 Kętrzyn

ul.Wierzbowa 2

Telefon
+48 545 99 98
Email

intendent@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl

rodo 

Adresy email: Inspektora Ochrony Danych Osobowych

Miejski Żłobek Nr. 2 -- iod-zlobek2@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl    

Miejskie Przedszkole Integracyjne "Smerfowa Kraina 

      -- iod@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl