Data: 16.06.2020r.
Temat: Co zrobię w czasie burzy i silnego wiatru?
Działania dzieci: | Przewidywane osiagnięcia dzieci: | Przewidywane osiągnięcia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych: | Pomoce dydaktyczne: |
1. Kalendarz – ustalenie daty, doskonalenie znajomości dni tygodnia, dalsza nauka nazw miesięcy i kolejności ich występowania
2. Zabawy ruchowe przy piosenkach i muzyce; gimnastyka; - zabawy paluszkowe przy muzyce A. Vivaldiego „Lato” 3.Zjawiska pogodowe – powtórzenie wiadomości - oglądanie ilustracji, filmu 4.” Co zrobię w czasie burzy i silnego wiatru?”- na podstawie opowiadania omówienie sposobu bezpiecznego zachowania w trudnych sytuacjach 5. Jak zachować się w czasie upalnego dnia i w czasie burzy? –praca z KP2.48 6. Ćwiczenia oddechowe 7. Ilustracja do opowiadania – praca plastyczna – technika: dowolna 8. „Policzanki”, karty pracy – tempo i zakres na miarę możliwości dziecka |
- z pomocą ustala datę i wskazuje ją w kalendarzu; zna kolejność występowania dni tygodnia oraz miesięcy na miarę swoich możliwości
- śpiewa piosenki, inscenizuje słowa ruchem; naśladuje ruchy drugiej osoby, - rozpoznaje i nazywa zjawiska pogodowe, - skupia uwagę na czytanym tekście i opowiada na pytania z nim związane; wie jak należy zachować się w trudnych sytuacjach, - wypowiada się na temat ilustracji, wybiera ilustracje z właściwym zachowaniem, koloruje ilustrację, wie jak należy zachować się w czasie burzy, - wykonuje ćwiczenia zgodnie z poleceniem - wykonuje pracę zgodnie z tematem według własnego pomysłu - liczy, przelicza do 10, wykonuje zadania zgodnie z poleceniem na miarę swoich możliwości |
- z pomocą ustala datę i wskazuje ją w kalendarzu; zna kolejność występowania dni tygodnia oraz miesięcy (w miarę możliwości werbalnych)
- próbuje/ stara się śpiewać piosenki, inscenizuje słowa ruchem; naśladuje ruchy drugiej osoby (w miarę możliwości psychofizycznych) - rozpoznaje i stara się nazywać zjawiska pogodowe, - słucha czytanego tekstu i próbuje opowiadać na pytania z nim związane; wie jak należy zachować się w trudnych sytuacjach, (w miarę możliwości psychofizycznych) - próbuje wypowiadać się na temat ilustracji, wybiera ilustracje z właściwym zachowaniem, koloruje ilustrację, wie jak należy zachować się w czasie burzy, (słucha wypowiedzi innych) - wykonuje ćwiczenia zgodnie z poleceniem (w pomocą) - wykonuje pracę zgodnie z tematem według własnego pomysłu - liczy, przelicza do 10, wykonuje zadania zgodnie z poleceniem (w miarę możliwości ) |
- kalendarz; kartoniki z nazwami dni tygodnia, miesięcy
- nagrania – e-mail - ilustracje, film –zjawiska pogodowe – e-mail - tekst opowiadania – - KP2.48 - instrukcja ćwiczenia – - wybrane ,dostępne materiały plastyczne - „Policzanki”, karty pracy - e-mail |