wazniak

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Data: 16.06.2020r. 

Temat: Co zrobię w czasie burzy i silnego wiatru? 

 Działania dzieci:  Przewidywane osiagnięcia dzieci:   Przewidywane osiągnięcia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych:   Pomoce dydaktyczne:  
 1. Kalendarz – ustalenie daty, doskonalenie znajomości dni tygodnia, dalsza nauka nazw  miesięcy i kolejności ich występowania

2. Zabawy ruchowe przy piosenkach i muzyce; gimnastyka; - zabawy paluszkowe przy muzyce A. Vivaldiego „Lato”

3.Zjawiska pogodowe – powtórzenie wiadomości  - oglądanie ilustracji, filmu

4.” Co zrobię w czasie burzy i silnego wiatru?”- na podstawie opowiadania omówienie sposobu bezpiecznego zachowania w trudnych sytuacjach

5. Jak zachować się w czasie upalnego dnia i w czasie burzy? –praca z KP2.48

6. Ćwiczenia oddechowe

7. Ilustracja do opowiadania – praca plastyczna – technika: dowolna

8. „Policzanki”, karty pracy – tempo i zakres na miarę możliwości dziecka
 - z pomocą ustala datę i wskazuje ją w kalendarzu; zna kolejność występowania dni tygodnia oraz miesięcy na miarę swoich możliwości

- śpiewa piosenki, inscenizuje słowa ruchem; naśladuje ruchy drugiej osoby,

- rozpoznaje i nazywa zjawiska pogodowe,

- skupia uwagę na czytanym tekście i opowiada na pytania z nim związane; wie jak należy zachować się w trudnych sytuacjach,

- wypowiada się na temat ilustracji, wybiera ilustracje z właściwym zachowaniem, koloruje ilustrację,  wie jak należy zachować się w czasie burzy,

- wykonuje ćwiczenia zgodnie z poleceniem

- wykonuje pracę zgodnie z tematem według własnego pomysłu

- liczy, przelicza do 10, wykonuje zadania zgodnie z poleceniem na miarę swoich możliwości
 - z pomocą ustala datę i wskazuje ją w kalendarzu; zna kolejność występowania dni tygodnia oraz miesięcy (w miarę możliwości werbalnych) 

- próbuje/ stara się  śpiewać piosenki, inscenizuje słowa ruchem; naśladuje ruchy drugiej osoby (w miarę możliwości psychofizycznych) 

- rozpoznaje i stara się nazywać zjawiska pogodowe,

- słucha czytanego tekstu i próbuje opowiadać na pytania z nim związane; wie jak należy zachować się w trudnych sytuacjach, (w miarę możliwości psychofizycznych) 

- próbuje wypowiadać się na temat ilustracji, wybiera ilustracje z właściwym zachowaniem, koloruje ilustrację,  wie jak należy zachować się w czasie burzy, (słucha wypowiedzi innych)

- wykonuje ćwiczenia zgodnie z poleceniem (w pomocą) 

- wykonuje pracę zgodnie z tematem według własnego pomysłu

- liczy, przelicza do 10, wykonuje zadania zgodnie z poleceniem (w  miarę  możliwości ) 
- kalendarz; kartoniki z nazwami dni tygodnia, miesięcy

- nagrania – e-mail

- ilustracje, film –zjawiska pogodowe – e-mail

- tekst opowiadania –

 e-mail

- KP2.48

- instrukcja ćwiczenia –

e-mail

- wybrane ,dostępne materiały plastyczne

- „Policzanki”, karty pracy

- e-mail

 

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Data: 15.06.2020r. 

Temat: Rośliny mogą leczyć! 

 Działania dzieci: Przewidywane osiągnięcia dzieci:  Przewidywane osiągnięcia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych:   Pomoce dydaktyczne:  
 1. Kalendarz – ustalenie daty, dnia tygodnia, pory roku; dalsza nauka nazw miesięcy i kolejności ich występowania

2. Stary Donald farmę miał – zabawa ruchowa z piosenką. Rozwijanie pamięci słuchowej u dzieci.

3. Spacer” – zabawa dramowa  – umiejętność pokazywania różnych emocji za pomocą mimiki

4.”kolory lata” – rozwijanie wiedzy o barwach ; skojarzenia z danym kolorem, stosowanie porównań.

5. „Malowanie kolorów lata”- „Przyroda latem”  - ćwiczenia str. 47

6.”  Rośliny mogą leczyć”- pogadanka na temat popularnych roślin  na podst. opow. „Letnie opowieści” M. Szczęsnej

7. Doskonalenie umiejętności liczenia, przeliczania w zakresie 10 i dalej- na konkretach, doskonalenie stosowania liczebników porządkowych. 
 - z pomocą ustala datę, wskazuje ją w kalendarzu, wie jaki jest dzień tygodnia, zna nazwy miesięcy i kolejność ich występowania po sobie( na miarę swoich możliwości)

- śpiewa piosenkę, wykonuje układ ruchowy

- wyraża różne emocje za pomocą mimiki

- stosuje porównania, nazywa kolory , podaje skojarzenia do kolorów;

- zna barwy podstawowe i tworzy z nich różne odcienie

- maluje

- rozpoznaje i nazywa popularne rośliny, wie że niektóre mogą być nam przydatne; 

– wie, że niektóre rośliny mogą być dla nas szkodliwe a nawet trujące  i należy zachować ostrożność

- przelicza, liczy, stosuje liczebniki porządkowe w dostępnym zakresie
 - z pomocą ustala datę, wskazuje ją w kalendarzu, wie jaki jest dzień tygodnia, zna nazwy miesięcy i kolejność ich występowania po sobie( w miarę możliwości werbalnych) 

- próbuje  śpiewać piosenkę, stara się wykonać układ ruchowy(w miarę możliwości psychofizycznych) 

- wyraża różne emocje za pomocą mimiki

- nazywa kolory, próbuje  podać  skojarzenia do kolorów (w miarę możliwości werbalnych) 

- zna barwy i tworzy z nich różne odcienie 

- maluje

-stara się  powtarzać nazwy popularnych roślin (w miarę możliwości werbalnych) 

– wie, że niektóre rośliny mogą być dla nas szkodliwe a nawet trujące  i należy zachować ostrożność

- stara się przeliczać, liczy, stosuje liczebniki porządkowe w dostępnym zakresie (w miarę możliwości werbalnych,  z pomocą) 
 - kalendarz, kartoniki z nazwami dni tygodnia, miesięcy, pór roku

- nagranie – e-mail

- opis zabawy – e-mail

- kwiaty, liście, owoce, warzywa  różne obrazki  (korale, zdjęcie nieba, trawy, itp.)

- białe kartki papieru, farby, pędzelki (ewentualnie kredki)

- ćwiczenia str.47

- ilustracje, zdjęcia, eksponaty naturalne popularnych roślin

- liczmany, karty pracy 

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

12.06.2020r. 

Temat: Wiem jak bezpiecznie chodzić po lesie! 

 Działania dzieci:  Przewidywane osiągnięcia dzieci:   Przewidywane osiągnięcia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych:   Pomoce dydaktyczne:  

 1. Poranna gimnastyka

- "Kto jak skacze"

- "Duży i mały skok" 

2. "Kto tak hałasuje?" rozmowa na temat zwierząt mieszkających w lesie, Wysłuchanie opowiadania Z. Staneckiej "Basia i wyprawa do lasu"- kształtowanie umiejętności słuchania i wypowiadania sie na jego temat. 

3. "Kto mieszka w lesie?" - praca w ćwiczeniach, str. 45. 

4. Zajęcia rozwijające-  samodzielnie rysowanie zwierząt, które można spotkać w lesie- doskonalenie motoryki małej. 

 - wykonuje ćwiczenia wg instrukcji; 

- słucha opowiadania, odpowiada na pytania do tekstu; 

- wykonuje ćwiczenia zgodnie z poleceniem; 

- samodzielnie rysuje zwierzęta 

  - wykonuje ćwiczenia wg instrukcji (w miarę możliwości dziecka) 

- słucha opowiadania, próbuje odpowiedzieć na pytania do tekstu (w miarę możliwości werbalnych) 

- wykonuje ćwiczenia zgodnie z poleceniem (z pomocą)

- stara się samodzielnie rysować zwierzęta lub koloruje 

-  https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ

https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

-  fragment opowiadania+ pytania do tekstu- e-mail; 

- ćwiczenia str 45; 

- kartka, kredki, kolorowanki 

 

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Data: 10.06.2020r. 

Temat: Kto mieszka w lesie? 

 Działania dzieci: Przewidywane osiągnięcia dzieci:  Przewidywane osiągnięcia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych:   Pomoce dydaktyczne:  

 1. Poranna gimnastyka. 

2. Piosenka "Zoo" J. Brzechwy.

3. "Kto mieszka w lesie?" - film- koncentracja uwagi, pamięć. 

4. "Żmija"- praca z wypychanką nr 54- doskonalenie motoryki małej.  

- wykonuje ćwiczenia, naśladuje ruchy;  

- śpiewa piosenkę; 

- ogląda film, zapamiętuje zwierzęta mieszkające w lesie;  

- jest sprawne manualnie, wykonuje zadanie zgodnie z poleceniem 

- wykonuje ćwiczenia, naśladuje ruchy (w miarę możliwości fizycznych dziecka);  

- próbuje śpiewać piosenkę (w miarę możliwości werbalnych dziecka); 

- ogląda film, zapamiętuje zwierzęta mieszkające w lesie; 

- doskonali sprawność manualną, wykonuje zadanie zgodnie z polceniem (w miarę możliwości)

gimanstyka:  https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg

- piosenka "zoo"  https://www.youtube.com/watch?v=U9qwrBxkRdQ

- film https://www.youtube.com/watch?v=WKIjwCT_oMI

- wypychanka nr 54, rolka po papierze toaletowym, klej 

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Data: 09.06.2020r. 

Temat: Ale w zoo jest wesoło! 

 Działania dzieci:  Przewidywane osiągnięcia dzieci:   Przewidywane osiągnięcia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych:  Pomoce dydaktyczne:  

 1. Co to za zwierzę?- rozwiązywanie zagadek tematycznych. Kształtowanie logicznego myślenia. 

2. Zabawa przy piosenkach o zwierzętach. Rozwijanie umiejętości śpiewania. Piosenka "Pingwin", "Idziemy do zoo"

3. "Ale w zoo jest wesoło"- wykonanie pracy plastycznej/technicznej przedstawiającej zoo. Technika dowolna. 

4. "Od najmniejszego do największego"- praca w ćwiczeniach. Kształtowanie umiejętności segregowania zwierząt pod względem wielkości. 

5. Grafomotoryka- doskonalenie motoryki małej. 

 - odgaduje zagadki; 

- śpiewa, tańczy, bawi się przy piosenkach;

- wykonuje pracę plastyczną, jest twórcze; 

- segreguje zwierzęta wg polecenia. 

- dokładnie poprawia po śladzie 

 - odgaduje zagadki (w miarę możliwosci dziecka) 

- próbuje śpiewać, słucha, tańczy, bawi sie (w miarę możliwości) 

- wykonuje pracę plastyczną (z pomocą)

- stara się segregować zwierzęta wg polecenia (w miarę możliwości dziecka) 

- poprawia po śladzie (w miarę możliwości) 

 - zagadki- e-mail

-piosenka " Pingwin" https://www.youtube.com/watch?v=us1fwd64i0Q

- piosenka "Idziemy do zoo" https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM

- materiały plastyczne dostępne w domu 

- ćwiczenia str. 44 , kredki, karta pracy z kotem 

-dodatkowe karty pracy 

 

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Data: 08.06.2020r. 

Temat: Gdzie mieszkają dzik, żmija i łoś ? 

 Działania dzieci: Przewidywane osiagnięcia dzieci:   Przewidywane osiągnięcia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych:  Pomoce dydaktyczne:  

 1. "ZOO" J, Brzechwa- nauka słów piosenki. Rozwijanie pamięci słuchowej dzieci.

2. "Gdzie mieszkają dzik, żmija i łoś?"- rozmowa na temat dzikch zwierząt. 

3. "Co to za zwierzę?" - praca w ćwiczeniach (str. 43)Rozwijanie umiejętności wskazywania cech różniących zwierzęta. 

4. "Robimy trąbofony"- wykonanie instrumentów muzycznych- doskonalenie motoryki małej. 

5.  Zajęcia rozwijającelepienie z plasteliny  wybranego dzikiego zwierzęcia.

- śpiewa piosenkę 

- wie, gdzie mieszkają dzikie zwierzęta 

- wykonuje zadanie wg polecenia

- wykonuje instrument,

- lepi z plastliny 

-próbuje śpiewać piosenkę (w miarę możliwosci werbalnych dziecka) 

- wie, gdzie mieszkają dzikie zwierzęta 

- wykonuje zadanie wg polecenia (w miarę możliwości, z pomocą) 

- wykonuje instrument (z pomocą)

- lepi z plasteliny 

-https://www.youtube.com/watch?v=U9qwrBxkRdQ

- informacje+ zdjęcia - e-mail; 

 - ćwiczenia Plac Zabaw str 43, kredki 

- rolka po ręczniku papierowym, balon, nożyczki 

- kolorowanki ze zwierzętami. 

Contact Information

Address

11-400 Kętrzyn

ul.Wierzbowa 2

Telefon
+48 545 99 98
Email

sekretariat@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl

rodo 

Adresy email: Inspektora Ochrony Danych Osobowych

Miejski Żłobek Nr. 2 -- iod-zlobek2@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl    

Miejskie Przedszkole Integracyjne "Smerfowa Kraina 

      -- iod@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl