• PANO 20220607 102729
  • sala gimnastyczna
  • slider1
  • slider5
  • slider5
  • pizamy

  • "Piknik nad jeziorem


  • Sala gimnastyczna


    "Smerfowa Kraina" / Żłobek Nr. 2


  • Zadanie 9 Utworzenie w roku 2020/2021 nowych miejsc wychowania przedszkolnego


    Czytaj dalej

  • "Smerfowa Kraina " / Żłobek Nr. 2



  • "Smerfowa Kraina" / Żłobek Nr. 2

    Integracyjne


  • Charytatywny Dzień


    "Piżamowy Dzień"


 

Ogłoszenie

Miejskie Przedszkole Integracyjne "Smerfowa Kraina" w Kętrzynie

Zatrudni psychologa na 1/2 etatu od 1.09.2024.

 

REKRUTACJA DO ŻŁOBKA MIEJSKIEGO NR 2 W KĘTRZYNIE NA ROK SZKOLNY 2024/2025

SZANOWNI RODZICE!

Informujemy, że od dnia 22 kwietnia 2024r. rozpoczynamy rekrutację

na nowy rok szkolny 2024/2025

RODZICE NOWYCH KANDYDATÓW DO ŻŁOBKA NA ROK SZKOLNY 2024/2025

proszę zapoznać się z poniższymi dokumentami i pobrać kartę zgłoszenia

Kartę zgłoszenia dziecka należy złożyć osobiście w siedzibie Żłobka w godzinach 8.00 - 15.00 do Pani Sekretarki (zgodnie z harmonogramem rekrutacji)

do dnia: 17 maja 2024 r. do godz. 15.00

 

Dyrektor:  Marzena Jasionowicz   

Wydarzenia

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

W lutym grupa "Tropiciele" realizowała II etapu Projektu Edukacyjnego Mali Wielcy Odkrywcy - Magnetyzm.

Dzięki udziałowi w projekcie rozwinęły się umiejętności dzieci :

  • Znają właściwości magnesów;
  • Wiedzą, że na siłę przyciągania, ma wpływ rodzaj materiałów, wielkość magnesów oraz odległość przedmiotów od siebie;
  • Wykorzystują właściwości magnesów w zabawie i działaniach twórczych;
  • Stawiają hipotezy i weryfikują je na drodze doświadczeń;
  • Znają niektóre zastosowania magnesów;
  • Wiedzą, do czego służy kompas i jak z niego korzystać.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

                 Współpraca rodziców z logopedą jest podstawowym i zasadniczym elementem skutecznej terapii logopedycznej. Logopeda nadaje kierunek terapii, decyduje o jej przebiegu, ale to rodzice są odpowiedzialni za utrwalanie wypracowanych podczas terapii elementów. Nawet najlepiej prowadzona terapia, która nie będzie utrwalana w domu, nie przyniesie takich efektów  jakie mogłaby przynieść. 
Cotygodniowe spotkania z logopedą nie rozwiążą problemu i dziecko nie „pozbędzie się” wady wymowy. Terapia to proces. Działania muszą być prowadzone regularnie. Nie wystarczy spotkać się raz, czy dwa razy w tygodniu z logopedą.

Systematyczność kluczem do sukcesu

Codzienne utrwalanie w domu jest koniecznością, jeśli zależy nam na szybkiej i efektywnej terapii. Ćwiczenia nie muszą i nawet nie mogą być długie. Lepiej ćwiczyć częściej i krócej, dzięki temu dziecko nie zniechęci się i wpłynie to pozytywnie na kształtowanie prawidłowego nawyku. Kształtowanie prawidłowej wymowy to kształtowanie prawidłowego nawyku, a podczas kształtowania nawyku musi występować regularność działań. Dobrze jest również zadbać o to, aby ćwiczenia były wykonywane o stałej porze. Dzieciom będzie łatwiej zaakceptować konieczność wykonywania zadań, jeśli staną się one częścią codziennego obrzędu.

W jaki sposób ćwiczyć z dzieckiem

Ćwiczenia w domu powinny być prowadzone poprawnie, tak jak poinstruuje do tego rodziców terapeuta. Jeśli rodzice nie wiedzą jak ćwiczyć, wystarczy zapytać.  Podczas ćwiczeń w domu lepiej unikać zwrotów „ćwiczenia logopedyczne”. Może to zniechęcić dziecko to pracy. Powinniśmy nazywać nasze działania „zabawą” lub po prostu „gimnastyką buzi i języka”. Dobrze jest wykorzystywać w ćwiczeniach elementy, którymi dziecko się interesuje, np. pojazdy, zwierzęta.

Rodzice powinni wykonywać ćwiczenia wspólnie z dzieckiem. Dobrze jest zaangażować całą rodzinę w zabawy utrwalające wymowę. Dzięki temu dziecko czuje, że jest to coś naturalnego. Podnosimy w ten sposób motywację do ćwiczeń. Przystępując do zadań powinniśmy być zrelaksowani. Lepiej nie odkładać zabawy logopedycznej na ostatnią chwilę. Często jesteśmy wtedy zmęczeni i podenerwowani, ćwiczenia stają się przymusem, nie zabawą. Skutkuje to zniechęceniem i przynosi odmienny efekt od zamierzonego.

Co się dzieje, jeśli nie utrwalamy w domu?

Jeśli nie będziemy stosować się do zaleceń logopedy terapia nie będzie przebiegać tak, jak tego oczekujemy. Jej czas zdecydowanie wydłuży się, a efekty nie będą tak zadowalające jakbyśmy tego chcieli. Jeśli nie utrwalimy w domu głosek wywołanych na terapii, logopeda na kolejnym spotkaniu będzie musiał je powtarzać lub co gorsze zaczynać od początku. Czas terapii wydłuży się. 

Bardzo ważnym zadaniem dla rodziców podczas trwania terapii jest motywowanie dziecka do ćwiczeń. Zdecydowanie lepsze efekty przynosi motywacja pozytywna, czyli chwalimy dziecko zawsze, gdy poprawnie wykona zadanie. Szczerze cieszymy się z tego, że dziecko osiągnęło sukces, nawet najmniejszy. Nasz maluch będzie tak zadowolony z wywołania uśmiechu na twarzy opiekuna, że będzie chętnie powtarzał ćwiczenia, żeby tylko jeszcze raz uszczęśliwić rodzica.

Zaangażowanie opiekunów w proces terapeutyczny przekłada się na efekt terapii i jest podstawą do osiągnięcia sukcesu.

Contact Information

Address

11-400 Kętrzyn

ul.Wierzbowa 2

Telefon
+48 545 99 98
Email

sekretariat@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl

rodo 

Adresy email: Inspektora Ochrony Danych Osobowych

Miejski Żłobek Nr. 2 -- iod-zlobek2@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl    

Miejskie Przedszkole Integracyjne "Smerfowa Kraina 

      -- iod@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl