• PANO 20220607 102729
  • sala gimnastyczna
  • slider1
  • slider5
  • slider5
  • pizamy

  • "Piknik nad jeziorem


  • Sala gimnastyczna


    "Smerfowa Kraina" / Żłobek Nr. 2


  • Zadanie 9 Utworzenie w roku 2020/2021 nowych miejsc wychowania przedszkolnego


    Czytaj dalej

  • "Smerfowa Kraina " / Żłobek Nr. 2



  • "Smerfowa Kraina" / Żłobek Nr. 2

    Integracyjne


  • Charytatywny Dzień


    "Piżamowy Dzień"


UWAGA

INFORMACJA SKIEROWANA DO RODZICÓW DZIECI UCZĘSZCZAJĄCYCH

DO ŻŁOBKA MIEJSKIEGO NR 2 W KĘTRZYNIE W ROKU SZKOLNYM 2023/2024

 

Dalsze informacje   

REKRUTACJA DO ŻŁOBKA MIEJSKIEGO NR 2 W KĘTRZYNIE NA ROK SZKOLNY 2024/2025

SZANOWNI RODZICE!

Informujemy, że od dnia 22 kwietnia 2024r. rozpoczynamy rekrutację

na nowy rok szkolny 2024/2025

RODZICE NOWYCH KANDYDATÓW DO ŻŁOBKA NA ROK SZKOLNY 2024/2025

proszę zapoznać się z poniższymi dokumentami i pobrać kartę zgłoszenia

Kartę zgłoszenia dziecka należy złożyć osobiście w siedzibie Żłobka w godzinach 8.00 - 15.00 do Pani Sekretarki (zgodnie z harmonogramem rekrutacji)

do dnia: 17 maja 2024 r. do godz. 15.00

 

Dyrektor:  Marzena Jasionowicz   

Wydarzenia

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

    Podczas realizacji projektu badawczego dzieci z grupy ,,Tropiciele” dowiedziały się, że drzewom nadawane są imiona. Bardzo znane w Polsce drzewa to cis Henryk  czy  dąb Bartek . W grupie zrodził się pomysł, aby nadać imię dla posadzonej z okazji Świeta Drzewa 10.10.2023.na posesji przedszkola  jarzębiny. Dzieci myślały, myślały, myślały i jednogłośnie postanowiły, że  ich drzewko będzie nosiło imię ,,Marzenka” na cześć pierwszej Pani Dyrektor Miejskiego Przedszkola Integracyjnego ,,Smerfowa Kraina” w Kętrzynie. Dzięki jej wielkiemu zaangażowaniu, wytrwałości i pracowoitości udało się powołać do życia i funkcjonowania tak wielką, dobrze zorganizowaną i bogato wyposażoną placówkę.   Wspólnie z Rodzicami wykonano drewnianą, pamiątkową  tabliczkę z informacją o imieniu i właścicielach drzewka oraz datą posadzenia. Tata Natanka wykonał przepiękny płotek , aby jarzębinka nie uległa zniszczeniu. ,,Tropiciele” obiecały opiekować się drzewkiem i odwiedzać je w przyszłości. Tak tworzy się historia, którą być może  kiedyś nasze przedszkolaki będą opowiadać kolejnym pokoleniom....

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

            Zabawa jest  najbardziej efektywnym sposobem rozwijania komunikacji  dziecka oraz terapii wad mowy. Uczy dzieci poprawnego porozumiewania się. Pracując nad rozwojem mowy dziecka stosuję  różne ćwiczenia m. in.:

  • Ćwiczenia usprawniające odbiór bodźców akustycznych(rozpoznawanie i różnicowanie wrażeń słuchowych),
  • Ćwiczenia oddechowe,
  • Ćwiczenia usprawniające narządy mowy (wargi, język, podniebienie, szczęka dolna),
  • Ćwiczenia korekcyjne (wywoływanie i utrwalanie głosek w izolacji, sylabach, wyrazach).

Podczas żmudnych ćwiczeń logopedycznych zabawa wywołuje aktywność, samodzielność i zaangażowanie samych dzieci, będące jednym z warunków efektywności procesu uczenia się. Aby zajęcia logopedyczne były dla dzieci ciekawe, wymyślam scenariusze, w których  dzieci są bohaterami biorącymi udział w akcji. Bardzo ważne jest stworzenie właściwej atmosfery, wprowadzenie ich w świat, w którym mają grać główne role.
Rodzice mogą efektywnie wpływać na proces terapii poprzez codzienne zabawy z dzieckiem, dlatego dołączam po kilkanaście przykładów  zabaw: Proszę pamiętać, że nie ma powodzenia w terapii bez wsparcia i codziennej pracy rodzica!


ĆWICZENIA NARZĄDÓW ARTYKULACYJNYCH:

ĆWICZENIA JĘZYKA

„Spotkanie z Babą Jagą”

„Miotełka Baby Jagi” wysprzątała dom. Nasz języczek – miotełka wyczyści naszą buzię. Otwieramy buzię szeroko. Miotełka czyści sufit (język przesuwa się w stronę podniebienia i policzków po wewnętrznej stronie). Podłoga też jest brudna, więc miotełka myje ją dokładnie (język kręci się na dnie jamy ustnej). Trzeba umyć też okna (język wędruje po wewnętrzneji zewnętrznej stronie zębów).Zostały jeszcze brudne miejsca (język wykonuje czynności podwijania za dolnymi zębami i wywijania za zębami górnymi).Baba jaga poczęstowała nas sokiem z cytryny, robimy „kwaśne miny”, uśmiechamy sięi machamy Babie Jadze na pożegnanie.

„Języczek – gimnastyczek”

Języczek wychodzi z buzi, wita się z brodą, z kącikami ust i z nosem (czubek języka wznosi się nad górną wargę).Spróbujmy językiem przykryć całą górną wargę, tak, jak pokazuję. Nasz język robi się teraz wąski jak palec i szeroki, jak łopata. Otwieramy buzię, języczek zwiedzi jej środek, przesuwamy język po suficie (podniebieniu), po ścianach (policzkach).Zobacz, jakie kulki robią się na policzkach! Teraz opuść język i przesuwaj go po podłodze (dnie jamy ustnej) . Języczek zwiedza ząbki (dotyka kolejno poszczególnych zębów górnych i dolnych). Cieszy się, ze mógł zrobić trudne ćwiczenie i naśladuje wesołego konika (klaskania), który biega po łące. Zmęczył się i opada na dół (język na dnie jamy ustnej, żuchwa opuszczona). Pora na coś słodkiego. Spróbujemy ustami i językiem jeść owocową herbatkę ze spodka.

Contact Information

Address

11-400 Kętrzyn

ul.Wierzbowa 2

Telefon
+48 545 99 98
Email

sekretariat@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl

rodo 

Adresy email: Inspektora Ochrony Danych Osobowych

Miejski Żłobek Nr. 2 -- iod-zlobek2@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl    

Miejskie Przedszkole Integracyjne "Smerfowa Kraina 

      -- iod@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl