Dzień tygodnia |
Temat: Cztery pory roku w gospodarstwie |
Umiejętności dzieci 6-letnich |
Środki dydaktyczne |
Piątek 09.04.2021r |
1. Zajęcia gimnastyczne 2.Wysłuchanie wiersza czytanego przez rodzica „ Od wiosny do wiosny”- rozmowa na jego temat |
- rozwija sprawność fizyczną, -z uwagą słucha wiersza i wypowiada się na temat jego treści; -rozwija pamięć słuchową, słuch fonematyczny |
Link do zajęć gimnastycznych: https://www.youtube.com/watch?v=rwqMzHX4E_M Treść wiersza poniżej ramki Karty pracy do pobrania w załącznikach Ćwiczenie 6-latek str. 48 a i b |
OD WIOSNY DO WIOSNY HANNA ZDZITOWIECKA
Na niebie jaśnieje słońce,
dni płyną, płyną miesiące…
Z lodu uwalnia się rzeka
i ze snu budzą się drzewa,
ptaki wracają z daleka,
będą wić gniazda i śpiewać.
Sady zabielą się kwieciem…
To wiosna! Wiosna na świecie!
Na niebie jaśnieje słońce,
dni płyną, płyną miesiące…
Dni coraz dłuższe, gorętsze
pod lipą ciche pszczół brzęki,
woń siana płynie powietrzem,
z pól żniwne słychać piosenki,
zakwitły malwy przed chatą…
Lato na świecie! Już lato!
Na niebie jaśnieje słońce,
dni płyną, płyną miesiące…
W sadzie już jabłko dojrzewa
niebem sznur ptaków mknie długi.
Liście się złocą na drzewach
idą jesienne szarugi wiatr
nagle drzewa gnie w lesie…
Jesień na świecie! Już jesień!
Na niebie jaśnieje słońce,
dni płyną, płyną miesiące…
Długie i ciemne są noce
śniegową włożył świerk czapę
śnieg w słońcu tęczą migoce
i sople lśnią pod okapem,
rzekę pod lodem mróz trzyma…
Zima na świecie! Już zima!
Na niebie jaśnieje słońce,
dni płyną, płyną miesiące…
Ze snu się budzi leszczyna
i nową wiosnę zaczyna!
Pytania do wiersza:
Czy udało Ci się zapamiętać, które pory roku są przedstawione wierszu? Co oznacza sformułowanie „płyną miesiące”? Jakie prace gospodarskie wykonuje się w ogrodzie lub w polu wiosną, latem, jesienią a jakie zimą?