pracus1

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

 

 Dzień tygodnia  Temat  Umiejętności dzieci 5,6 letnich  

Umiejętności dzieci o specjalnych

potrzebach edukacyjnych
 Środki dydaktyczne
 

Piątek

19.06.2020
 

1. ,,Lato wreszcie!” – wysłuchanie wiersza i rozmowa na temat jego treści.

2. „Moja wyspa” – praca techniczna.

 

-rozwijanie umiejętności uważnego słuchania utworu i rozumienia jego treści, wypowiadania się na zadany temat,

-rozwijanie pamięci słuchowej.

- doskonalenie umiejętności konstrukcyjnych, rozwijanie fantazji i wyobraźni
 

-próbuje słuchać utworu i  stara się wypowiedzieć na zadany temat,

-rozwija pamięć słuchową,

- rozwija umiejętności konstrukcyjne,
-rozwijania wyobraźnię,
 

1.Tekst wiersza i pytania pod ramką.

2. Do wykonania pracy technicznej potrzebne będą:

- piasek, kamyki, patyczki, kawałki kory, piórka, rurki od papieru toaletowego, zakrętki plastikowe, plastelina, drobne koraliki, talerzyki jednorazowe, masa solna, zielona krepina, przezroczysta folia.

Rodzic  przygotowuje materiał plastyczny i

przyrodniczy: piasek, kamyki, patyczki, kawałki kory, piórka, masę solną, plastelinę. Daje dziecku także rolki po papierze toaletowym, plastikowe zakrętki, drobne koraliki.

Dzieci przygotowują swoją ,,wyspę” na talerzyku jednorazowym, wypełniają go grubą warstwą masy solnej z piaskiem, którą zagospodarowują według własnego pomysłu. Wyspy układają na oceanie zrobionym na pogniecionej przezroczystej folii, pod którą wkładają muszle, kamyki i cienkie paski zielonej krepiny. Na koniec dzieci opowiadają Rodzicom o swoich wyspach – co się na nich znajduje, jak można spędzić na nich czas, z kim chciałyby się tam znaleźć.

 

Ćwiczenie 6-latek str. 47

Lato wreszcie!
Urszula Kozłowska

Już walizki w bagażniku, torba, plecak, pięć koszyków...
Czy na pewno wszystko mamy?! Bo za chwilę wyjeżdżamy!
Tata już przy kierownicy, denerwuje się i krzyczy.
Szkoda przecież każdej chwili!– Jedźmy w końcu, moi mili!
Lato, lato, lato wreszcie. Nie będziemy siedzieć w mieście!
Wszyscy więc wsiadają prędko: Dziadek Władek z wielką wędką,
Babcia z kotem, pies nasz, Ciapek, Mama (niosąc stos kanapek),
Moja siostra z parasolką i braciszek z deskorolką,
potem ja z piłkami dwiema...lecz już dla mnie miejsca nie ma!
Lato, lato, lato wreszcie, Czy będziemy siedzieć w mieście?
Tata mówi: – Nie ma strachu, jeszcze miejsce jest na dachu.
Więc mi trochę zrzedła minka:– Ja na dachu? Ja... dziewczynka?
Tata tylko kręci głową:– Cóż za pomysł, daję słowo?!
Oj! Córeczko moja mała, coś ty sobie ubzdurała?
Lato, lato, lato wreszcie, Nie będziemy siedzieć w mieście!
Już na dachu stos bagaży, a ja uśmiech mam na twarzy.
Siedzę sobie obok mamy, no i wreszcie wyjeżdżamy!
Słońce nam wskazuje drogę –już doczekać się nie mogę!
Wiem, że w dali na nas czeka Las szumiący, łąka, rzeka...
Lato, lato, lato wreszcie, Nie będziemy siedzieć w mieście!

 

 Po przeczytaniu wiersza Rodzic zadaje dziecku pytania:

O czym jest wiersz?, Dokąd wyjeżdżają bohaterowie wiersza?, Co ze sobą zabierają?, Jak chciałbyś/chciałabyś spędzać  wakacje?

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 Dzień tygodnia  Temat  Umiejętności dzieci 5,6 letnich  

Umiejętności dzieci o specjalnych

potrzebach edukacyjnych
 

Umiejętności dzieci o specjalnych

potrzebach edukacyjnych
 

Czwartek

18.06.2020
 

1.  Gimnastyka w domu.

2. „Mój przyjaciel” – rozmowa na temat przyjaciół, próba określania, kto to jest przyjaciel?
 

-  rozwijanie aktywności ruchowej,

-rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,

-ćwiczenie umiejętności logicznego myślenia
 

- rozwija aktywność ruchową,

-próbuje wypowiedzieć się na określony temat,

-ćwiczy umiejętność logicznego myślenia

 

1.Link do  ćwiczeń gimnastycznych

https://www.youtube.com/watch?v=OZ54i4ecwWA.

2. Rodzic zadaje dziecku pytania naprowadzające:

 Kogo nazywamy przyjacielem?

Czym przyjaciel różni się od kolegi?

Jak powinien zachowywać się przyjaciel?

Co to znaczy, że prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie? 

Ćwiczenie 6-latek str. 46

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

 

 Dzień tygodnia  Temat  Umiejętności dzieci 5,6 letnich  

Umiejętności dzieci o specjalnych

potrzebach edukacyjnych
 Środki dydaktyczne
 

Środa

17.06.2020
 

1. ,,Wakacyjne rady”– wysłuchanie wiersza i rozmowa na temat jego treści.

2.Prezentacja multimedialna  ,,Zasady bezpieczeństwa na wakacjach”

 

 - rozwijanie umiejętności uważnego słuchania utworu i rozumienia jego treści,

-rozwijanie umiejętności wypowiadania się na zadany temat,
- rozwijanie pamięci słuchowej
- poszerzanie słownika czynnego dzieci o nazwy związane z zachowaniem bezpieczeństwa podczas wakacji

 

-stara się wysłuchać utwór,

-próbuje wypowiedzieć się na zadany temat,
-rozwija pamięć słuchową,
-poszerza słownik czynny o nazwy związane z zachowaniem bezpieczeństwa podczas wakacji
 

1.Po przeczytaniu wiersza Rodzic prosi dziecko o wymienienie  i omówienie wszystkich rad, które się w nim znalazły. Tekst wiersza pod ramką.

 2. Rodzic przypomina dziecku  zasady dotyczące bezpiecznego zachowania podczas wakacji.

Link do prezentacji multimedialnej

https://www.youtube.com/watch?v=IaYP1yuSrGs

Ćwiczenie 6-latek str.45

 

Wakacyjne rady
Wiera Badalska

Głowa nie jest od parady,

służyć ci musi dalej.
Dbaj więc o nią i osłaniaj,

kiedy słońce pali.

Płynie w rzece woda chłodna,

bystra, czysta,

tylko przy dorosłych

z kąpieli korzystaj.

Jagody nieznane,

gdy zobaczysz w borze:

Nie zrywaj! Nie zjadaj!
–bo zatruć się możesz.

Urządzamy grzybobranie,

jaka rada stąd wynika:

Gdy jakiegoś grzyba nie znasz,

nie wkładaj go do koszyka.

Biegać boso jest przyjemnie,
ale ważna rada:
– idąc na wycieczkę pieszą
dobre buty wkładaj!

Załączniki:
Pobierz plik (Pokoloruj rzeczy. które zabieramy na basen lub plażę.pdf)Kolorowanie[ ]445 kB

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 Dzień tygodnia  Temat  Umiejętności dzieci 5,6 letnich  

Umiejętności dzieci o specjalnych

potrzebach edukacyjnych
 Środki dydaktyczne
 

Wtorek

16.06.2020
 

1. Plażowe zagadki- zabawa polisensoryczna.

2. Zabawa - Zapamiętaj ten wzór.
 

- ćwiczenie polisensorycznego rozpoznawanie przedmiotów,
- poszerzanie słownika czynnego o wyrazy związane z morskim krajobrazem,
- doskonalenie percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, motoryki małej,
- rozwijanie kompetencji językowych poprzez analizę i syntezę głosek i sylab w słowach,
- doskonalenie umiejętności orientacji w schemacie ciała,

 

-rozwija umiejętność polisensorycznego rozpoznawania przedmiotów,
- poszerza słownik czynny o wyrazy związane z morskim krajobrazem,
- rozwija percepcję wzrokową, koordynację wzrokowo-ruchową, motorykę małą,
-rozwija kompetencje językowe,

-próbuje dokonać analizy i syntezy głosek i sylab w wyrazach o prostej budowie fonetycznej,

- rozwija  umiejętność orientacji w schemacie ciała

 

1.Do zabawy potrzebne będą:

-kawałek żółtego materiału, przedmioty związane z morzem, plażą

Rodzic wskazuje dziecku żółty materiał ułożony na podłodze i zwraca uwagę na przedmioty, które są pod nim schowane. Wyjaśnia, na czym będzie polegała zabawa: Wiatr wiejący na plaży przykrył piaskiem różne przedmioty. Następnie prosi dziecko aby za pomocą dotyku odgadło, co ukryło się pod piaskiem (żółtym materiałem). Dziecko dotyka rzeczy spod materiału, odgaduje, co to za przedmioty. Następnie dzieli nazwy przedmiotów  na sylaby i głoski.

2. Do zabawy potrzebne będą:
-sznurek

Rodzic układa ze sznurka na dywanie wzór fali. Dziecko chodzi wzdłuż sznurka drobnymi kroczkami. Następnie Rodzic usuwa sznurek, a dziecko idzie po dywanie według zapamiętanego wzoru.

Ćwiczenie 6-latek str. 44

Załączniki:
Pobierz plik (Pod każdym obrazkiem narysuj tyle kropek, ile sylab słyszysz w jego nazie.pdf)Dzielimy wyrazy na sylaby[ ]213 kB

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

 

 Dzień tygodnia  Temat  Umiejętności dzieci 5,6 letnich  

Umiejętności dzieci o specjalnych

potrzebach edukacyjnych
 Środki dydaktyczne
 

Poniedziałek

15.06.2020
 

1. ,,Góry, nasze góry” – wysłuchanie wiersza i rozmowa na temat jego treści. Wytłumaczenie pojęć: hale, baca.

2. Film na you tube ,,Bezpieczeństwo w górach- bezpieczne wakacje”

3. „Górski pejzaż” – praca plastyczna malowana farbami
 

- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania utworu i rozumienia jego treści,
 -rozwijanie umiejętności wypowiadania się na zadany temat,
-rozwijanie pamięci słuchowej.

-utrwalenie zasad bezpiecznego poruszania się  po szlakach turystycznych,

- rozwijanie motoryki małej, koordynacji wzrokowo-ruchowej

 

-stara się wysłuchać utwór,

-próbuje wypowiedzieć się na zadany temat,
-rozwija pamięć słuchową,

- poznaje zasady bezpiecznego poruszania się  po szlakach turystycznych,

- rozwija motorykę małą, koordynację wzrokowo-ruchową,
-wykonuje samodzielnie lub z pomocą rodzica pracę plastyczną

 

1.Objaśnienie pojęć: hale, baca ,tekst wiersza i pytania pod ramką.

2. Link do filmu https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio

 3. Do wykonania pracy plastycznej potrzebne będą:

-kartka A4, farby, pędzelek, kubeczek z wodą

Dzieci na kartce papieru malują farbami górski pejzaż.

Ćwiczenie 6-latek str. 43

baca- starszy pasterz owiec

hale- obszar nadający się do wypasu owiec, położony w górach

 

Góry, nasze góry

Janina Porazińska

Góry, nasze góry. Hale, nasze hale.
Kto was zna tak dobrze, jako my, górale.
Góry, nasze góry. Wy, wysokie szczyty.
Kto was przewędrował? Góral rodowity

Rodzic zapoznaje dziecko z pojęciami: baca, hale.
Po przeczytaniu wiersza Rodzic zadaje dziecku pytania:

Kto to jest góral?, Gdzie według wiersza góral wypasa owce? Co to są hale?, Jak nazywa się góral, który zajmuje się wypasem owiec na halach?

Załączniki:
Pobierz plik (Matematyczne lody.pdf)Matematyczne lody[ ]318 kB

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Drodzy rodzice w dniach od 15.06. – 19.06.2020r. zapraszamy wszystkie dzieci z grupy „Pracusie” do realizacji bloku tematycznego „Wakacje”.

Z pomocą rodziców dzieci będą mogły :

 

  • utrwalać zasady bezpieczeństwa, w tym bezpiecznego poruszania się po szlakach turystycznych;
  • określać głoski w nagłosie i wygłosie słów związanych z morzem;
  • tworzyć łańcuch skojarzeń językowych;
  • utrwalać zasady bezpiecznego zachowania się nad wodą, w lesie, w górach;
  • ćwiczyć rozpoznawanie symboli i znaków oraz podawać ich nazwy;
  • przygotować się do rozstania z przedszkolem i przedszkolnymi przyjaciółmi;
  • rozwijać koordynację wzrokowo-ruchową poprzez zabawy ruchowe;
  • dzielić się swoimi planami wakacyjnymi.

Podjęte tematy i treści będą zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego.

Materiały potrzebne do realizacji bloku tematycznego udostępniane będą  każdego dnia na stronie internetowej przedszkola w zakładce grupy  „Pracusie” oraz na poczcie grupowej. Karty pracy w miarę swoich możliwości prosimy dostarczyć do nauczycielek grup, po zakończonym okresie zamknięcia placówki.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Dzień tygodnia

 

Temat

 

Umiejętności dzieci 5,6 letnich

 

Umiejętności dzieci o specjalnych

potrzebach edukacyjnych

 

Środki dydaktyczne

 

Piątek

12.06.2020

 

1. Pogoda – wysłuchanie opowiadania i rozmowa na temat jegv

2.Zumba Kids

 

- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania utworu i rozumienia jego treści, wypowiadania się na zadany temat, rozwijanie pamięci słuchowej

-rozwijanie sprawności fizycznej dzieci

o treści.

- rozwija umiejętność słuchania utworu i rozumienia jego treści,

-próbuje wypowiedzieć się na zadany temat,

-rozwija pamięć słuchową,

-rozwija sprawność fizyczną

 

1.Tekst opowiadania pod ramką.

2. Link do zabawy przy muzyce

https://www.youtube.com/watch?v=ymigWt5TOV8

Ćwiczenie 6-latek str. 42

Ćwiczenie 5-latek str. 36

 

Pogoda Bożena Forma

Adaś ciągle spogląda w okno. Dzisiaj z grupą przedszkolaków jedzie na wycieczkę. Ale co z tą pogodą? Czy wycieczka się uda? Mają jechać bryczką i grać w piłkę. – Mamusiu, nie widać słońca. po niebie płyną ciemne chmury – chłopiec ze smutkiem spogląda w okno.  – Może zabiorę grubszą kurtkę, a może wyciągnę z plecaka krótkie spodnie, pewnie ich nie założę – coraz bardziej denerwuje się Adaś. – Nie martw się, popatrz, termometr wskazuje wysoką temperaturę – tłumaczy mama.  – Jest ciepło, chociaż trochę parno. Włączymy telewizor i zaraz dowiemy się, jaka będzie pogoda – na ekranie pojawiła się mapa Polski. – Mieszkamy tutaj, gdzie widać słońce zza chmur – tłumaczy Adasiowi mama. – Wprawdzie widać czasami padający deszcz, jednak to tylko przelotne opady. Adaś wpatruje się w mapę pogody. – Trochę podobna do naszego kalendarza pogody. Codziennie wspólnie z panią zaznaczamy na nim pogodę, jaką zaobserwowaliśmy w drodze do przedszkola. Wybieramy chmurki, krople deszczu, ugięte na wietrze drzewa. Zegar wybija ósmą godzinę. – Na nas już czas – mama z Adasiem idą do przedszkola. – Będzie wspaniale, zobaczysz. Przebierz się w krótkie spodenki, jest coraz cieplej.  Pogoda dopisała. Chociaż było pochmurno, nie spadła ani jedna kropla deszczu. Były spacer nad jezioro, przejazd bryczką i oczywiście gra w piłkę. Dzieci wróciły bardzo zadowolone, chociaż trochę zmęczone.

Po przeczytaniu opowiadania Rodzic zadaje dziecku pytania:

Gdzie wybierał się Adaś? Dlaczego chłopiec był zmartwiony? Jaką pogodę wskazywała prognoza w telewizji? Jaka pogoda była na wycieczce?

Contact Information

Address

11-400 Kętrzyn

ul.Wierzbowa 2

Telefon
+48 545 99 98
Email

sekretariat@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl

rodo 

Adresy email: Inspektora Ochrony Danych Osobowych

Miejski Żłobek Nr. 2 -- iod-zlobek2@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl    

Miejskie Przedszkole Integracyjne "Smerfowa Kraina 

      -- iod@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl