×

Błąd

[SIGPLUS_EXCEPTION_SOURCE] Image source is expected to be a full URL or a path relative to the image base folder specified in the back-end but wydarzenia/2020-2021/Przedszkole/Pracusie/domino is neither a URL nor a relative path to an existing file or folder.

[SIGPLUS_EXCEPTION_SOURCE] Image source is expected to be a full URL or a path relative to the image base folder specified in the back-end but wydarzenia/2020-2021/Przedszkole/Pracusie/walentynki is neither a URL nor a relative path to an existing file or folder.

pracus1

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Dzień

tygodnia
 Temat: Maszyny rolnicze  

Umiejętności dzieci

6-letnich
 Środki dydaktyczne

Czwartek

08.04.2021r

1.,,Prace w polu na wsi- maszyny i narzędzia rolnicze”- film edukacyjny

Praca plastyczna ,,Rekwizyt do zawodu rolnika”

-utrwala informacje na temat narzędzi i maszyn rolniczych wykorzystywanych do pracy w polu,

-rozwija fantazję i wyobraźnię,

-doskonali umiejętności konstrukcyjne,
 

Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=vO5NvfQ92bc

 Zadaniem dziecka jest narysować jeden rekwizyt związany z zawodem rolnika.

Do wykonania pracy plastycznej potrzebne będą: karta A4, kredki, mazaki

 Ćwiczenie 6-latek str. 47 a i b

Załączniki:
Pobierz plik (Oblicz.pdf)Oblicz.pdf[ ]232 kB
Pobierz plik (Pokoloruj traktor.pdf)Pokoloruj traktor.pdf[ ]63 kB

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Dzień

tygodnia
 Temat: Wiejskie produkty  

Umiejętności dzieci

 6-letnich
 

Środki dydaktyczne

Środa

07.04.2021r
 

1.,,Co nam dają zwierzęta?- prezentacja multimedialna z podkładem muzycznym

1.Zabawa kulinarna ,,Wiejskie kanapki”- przygotowanie wspólnie z rodzicem kanapek z wiejskich produktów.

 

-utrwala informacje na temat wiejskich produktów pochodzenia zwierzęcego,

-doskonali umiejętności kulinarnych,

-rozwija sprawność motoryki małej
 

Link do prezentacji: https://www.youtube.com/watch?v=8E5JeRPT4E4

 

Do wykonania kanapek potrzebne będą: jajka ugotowane na twarde, masło, twarożek, ser żółty, chleb

Zielenina:  szczypiorek, sałata, koperek

Plastikowy nożyk, deseczka, talerzyki,

Karty pracy w załącznikach do pobrania

Ćwiczenie 6-latek str. 46 a i b

Załączniki:
Pobierz plik (Wiejskie zwierzęta.pdf)Wiejskie zwierzęta.pdf[ ]709 kB

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Dzień

tygodnia
 Temat: Na polu  

Umiejętności dzieci

6-letnich
 Środki dydaktyczne

Wtorek

06.04.2021r
 

1.,,Dlaczego rośliny rosną?”- film edukacyjny

2. „Wzrost rośliny”- film edukacyjny

3.Zabawa badawcza ,,Zakładamy uprawę ziół”
 

- rozwija umiejętności prowadzenia samodzielnych zabaw badawczych;

-utrwala informacje na temat roślin i nasion

 

Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=JGNkJp3hqmA

https://www.youtube.com/watch?v=GC5LyoisVnA

Dziecko wspólnie z rodzicem wysiewa do doniczek wypełnionych ziemią nasiona różnych ziół.
Do założenia uprawy ziół potrzebne będą: nasiona rożnych ziół, doniczki, ziemia, kubeczek z wodą,
 gumowe rękawiczki.

Ćwiczenie 6-latek str. 44 a,b oraz 45a i b

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 Dzień tygodnia  Temat: Pisanki, kraszanki, malowane jaja.  Umiejętności dzieci  6-letnich  Środki dydaktyczne
 

Piątek

02.04.2021r
 

.1.,,Bajka o pisankach" -rodzic czyta bajkę.

2. Zabawa plastyczna:  „Nasze pisanki”.
 

-doskonali umiejętności uważnego słuchania tekstu i wypowiadania się na temat jego treści

- doskonali sprawność małej motoryki;

-rozwija wyobraźnię;
 

Treść bajki poniżej ramki.

Do wykonania pisanki można wykorzystać: ugotowane jajka, mazaki, kolorowa włóczka, bibuła, plastelina, barwniki do jajek, klej.

 Karta pracy w załącznikach.

Ćwiczenie 6-latek str. 43 a,b

BAJKA O PISANKACH - AGNIESZKA GALICA

Zniosła Kura cztery Jajka. – Ko-ko-ko – zagdakała zadowolona – leżcie tu cichutko, to nikt was nie znajdzie – i poszła szukać ziarenek na podwórku. Ale Jajka, jak to Jajka, myślały, że są mądrzejsze od kury, i zamiast leżeć cichutko, turlały się i postukiwały skorupkami, aż usłyszał je Kot. − Miau – powiedział, przyglądając się Jajkom – cztery świeżutkie Jajka, będzie z was pyszna jajecznica, miau! − Nie, nie, nie! – trzęsły się ze strachu Jajka – nie chcemy skończyć na patelni. − Ale co robić, co robić? – postukiwały się skorupkami. − Ja uciekam – zawołało pierwsze Jajko i poturlało się przed siebie – nie dam się usmażyć! A po chwili wróciło, wesoło podśpiewując: Jestem czerwone w czarne kropeczki, nikt nie zrobi jajecznicy z takiej biedroneczki. − Co się stało, co się stało? – dopytywały się pozostałe Jajka. − Pomalował mnie pędzelek kolorową farbą i teraz nie jestem już zwyczajnym Jajkiem, tylko wielkanocną pisanką. − Drugie Jajko nie zastanawiało się długo, poturlało się tak szybko, jak umiało, by po chwili wrócić i zaśpiewać grubym głosem: To nie jajko tylko tygrys, nie rusz mnie, bo będę gryzł. I rzeczywiście, Jajko wyglądało jak pisankowy tygrys w żółto-czarne paski. I ja też i ja też – wołało trzecie Jajko, turlając się wesoło. − Ciekawe, co ono wymyśli? – zastanawiały się Jajko – Biedronka, Jajko – Tygrys i Jajko – Jako? I wtedy właśnie wróciło trzecie, całe zieloniutkie, śmiejąc się i popiskując. Jestem żabka, każdy to wie, czy ktoś zieloną żabkę zje? – Nie! − Jajko – Biedronka, Jajko – Tygrys i Jajko – Żabka były z siebie bardzo zadowolone. Tylko czwarte leżało i trzęsło się ze strachu. − Pośpiesz się – mówiły kolorowe Pisanki do czwartego Jajka – bo będzie za późno. I właśnie wtedy nadszedł Kot. − Czy ja dobrze widzę? Zostało tylko jedno Jajko? – mruczał niezadowolony – trudno, zrobię jajecznicę tylko z jednego Jajka – i pomaszerował do kuchni po patelnię. Czwarte Jajko trzęsło się ze strachu tak bardzo, że aż zaczęła pękać na nim skorupka. − Ojej, ojej, ratunku! – wołały przestraszone Pisanki – teraz już na pewno zrobi z ciebie jajecznicę. − Trach, trach, trach – pękała skorupka na czwartym Jajku, aż pękła na drobne kawałki i… wyszedł z niej malutki, puszysty, żółty kurczaczek. Otrzepał piórka, pokręcił główką i wytrzeszczył czarne oczka, przyglądając się kolorowym pisankom. Po chwili podreptał w kierunku cukrowego Baranka, popiskując cichutko: Wielkanocna bajka – wyklułem się z jajka. Już cukrowy Baranek czeka na mnie od rana. A w świątecznym koszyku jest pisanek bez liku.

 Rozmowa na temat opowiadania: Ile jajek zniosła kura? Dlaczego jajka uciekły? Co się przydarzyło każdemu jajku?

Załączniki:
Pobierz plik (Oblicz działania na jajeczkach.docx)Oblicz działania na jajeczkach.docx[ ]314 kB

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

 

 Dzień tygodnia  

Temat:

Na świątecznym stole.
Umiejętności dzieci  6-letnich  Środki dydaktyczne

Czwartek

01.04.2021r

1.Wiersz „Wielkanocny stół”- wysłuchanie czytanego przez rodzica wiersza oraz rozmowa na temat jego treści.

 

2.Zabawa matematyczna: „Wielkanocne obliczenia”
 

-z uwagą słucha wiersza i wypowiada się na temat jego treści;

- rozwija pamięć słuchową, słuch fonematyczny

-rozwija umiejętności matematyczne

 

Tekst wiersza poniżej ramki

Tekst do zabawy matematycznej poniżej ramki

Karta pracy:

/http://bystredziecko.pl/szlaczki-dla-dzieci-pisanka/

Ćwiczenie 6-latek str. 42 a,b

 

„Wielkanocny stół”

Nasz stół wielkanocny

haftowany w kwiaty.

 W borówkowej zieleni

 listeczków skrzydlatych

lukrowana baba

rozpycha się na nim,

 a przy babie – mazurek

 w owoce przybrany.

 Palmy – pachną jak łąka

 w samym środku lata.

 Siada mama przy stole,

a przy mamie tata.

I my.

Wiosna na nas

 zza firanek zerka,

 a pstrokate pisanki

 chcą tańczyć oberka.

 Wpuścimy wiosnę.

 Niech słońcem

zabłyśnie nad stołem

w wielkanocne świętowanie

jak wiosna wesołe.

Rodzic zadaje dziecku pytania odnośnie wysłuchanego wiersza :

1.Jakie elementy dekoracyjne znajdują się na stole?

2.Kto usiądzie przy stole?

3.Czego brakuje na stole, a powinno się znaleźć zgodnie z tradycją wielkanocną?

ZABAWA MATEMATYCZNA:

Dziecko siada przy stole, na którym leżą liczmany, np. nakrętki po napojach. Rodzic podaje treść zadania, dzieci obliczają za pomocą liczmanów:

1.W pewnym domu do świątecznego śniadania zasiadły następujące osoby: mama, tata, ciocia Basia z wujkiem Piotrem i dwiema córeczkami, babcia Frania i mały Michaś. Ile osób siadło do świątecznego śniadania?

2. Kasia ozdabiała świąteczny mazurek. Przygotowała 10 migdałów. Po chwili przyszedł Maciek i zjadł 2 migdały. Ile migdałów zostało Kasi do ozdobienia mazurka?

3. Na stole leżało osiem jajek. Mama zjadła jedno, a tata dwa. Ile jajek zostało na stole?

4.  Zuzia robiła wielkanocną palmę. Przyczepiła na niej 3 czerwone kwiaty, 2 żółte kwiaty i 4 fioletowe. Niestety, klej był zbyt słaby i 2 kwiaty się odczepiły. Ile kwiatów zostało na palmie?

Po każdym obliczeniu dziecko podaje odpowiedź.

 

 

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
Dzień tygodnia  Temat: Wielkanocny koszyczek  Umiejętności dzieci  6-letnich Środki dydaktyczne 

Środa

31.03.2021r

1.Nauka piosenki: ,, ,,Pisanki, kraszanki, skarby Wielkanocne”

 

2. Powtórzenie zapisu poznanych liter.

rozwija umiejętności muzyczne i rytmiczne;

-rozwija sprawność małej motoryki;
-utrwala zapis graficzny poznanych liter.
 

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4

Tekst piosenki poniżej ramki

Link do powtórzenia liter: https://www.youtube.com/watch?v=NU1tFr8bXlA

Można do tego wykorzystać kaszę mannę i talerzyk papierowy lub inny.

Wsypać do talerzyka kaszę tak aby przykryła całą powierzchnię, dziecko może pisać palcem
 w kaszy kolejne litery oglądając film.

Ćwiczenia 6-latek str.41b

 

Tekst piosenki:

,,Pisanki, kraszanki, skarby Wielkanocne”

Koszyczek z wikliny pełen jest pisanek,

A przy nich kurczaczek i z cukru baranek.

Przy baranku babka, sól, chleb i wędzonka,

Oto wielkanocna świąteczna święconka.

Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne,

Pięknie ozdobione, ale niezbyt mocne.

Pisanki, kraszanki, całe w ornamentach,

Uświetniły nasze wielkanocne święta.

Kłócił się z kurczakiem cukrowy baranek,

Która najpiękniejsza ze wszystkich pisanek?

Czy ta malowana, czy ta wyklejana,

Czy zdobiona woskiem i pofarbowana

Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne,

Pięknie ozdobione, ale niezbyt mocne.

Pisanki, kraszanki, całe w ornamentach,

Uświetniły nasze wielkanocne święta.

 Baranek kurczaczkiem długo się spierali,

aż goście świąteczni do drzwi zapukali

Wielkanocni goście czasu nie tracili

potłukli pisanki jajkiem się dzielili.

Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne,

Pięknie ozdobione, ale niezbyt mocne.

Załączniki:
Pobierz plik (ZADANIA-WIELKANOCNE-1.pdf)ZADANIA-WIELKANOCNE-1.pdf[ ]116 kB

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 Dzień tygodnia  Temat: Wielkanocne tradycje  Umiejętności dzieci  6-letnich  Środki dydaktyczne

Wtorek

30.03.2021r

1.Zabawa rozwijająca aparat mowy

2. Praca plastyczna: „ Wielkanocna palma”

rozwija sprawność narządów artykulacyjnych;


-rozwija poczucie estetyki;
 

Tekst wiersza: „Wielkanoc u języczka”- poniżej ramki

Do pracy plastycznej będą potrzebne: kolorowy papier, bibuła,

krepina, wstążki, bazie, klej, nożyczki, kartki A4. ( mogą być inne, dostępne w domu)

Po wykonaniu można zaprezentować swoją pracę wysyłając zdjęcie na grupie

Ćwiczenia 6-latek str.41a

 

„Wielkanoc u języczka”

Rodzic czyta – dziecko wykonuje ćwiczenia usprawniające aparat mowy.

Zbliża się Wielkanoc. Trwają przygotowania do świąt. Pan Języczek postanawia upiec ciasto. Najpierw do miski (dzieci robią z języka „miskę” – przód i boki języka unoszą tak, by na środku powstało wgłębienie) wsypuje mąkę i cukier, dodaje masło (wysuwają język z buzi, a potem go chowają, przesuwając po górnej wardze, górnych zębach i podniebieniu). Następnie rozbija jaja (otwierają szeroko buzie, kilkakrotnie uderzają czubkiem języka w jedno miejsce na podniebieniu). Wszystkie składniki miesza (obracają językiem w buzi w prawo i w lewo) i mocno uciera. Ciasto już się upiekło. Pan Języczek właśnie je ozdabia – polewa czekoladą (przesuwają czubkiem języka po podniebieniu w przód, w tył i w bok), obsypuje rodzynkami i orzechami (dotykają językiem każdego zęba najpierw na górze, a potem na dole). Pan Języczek robi sałatkę warzywną. Kroi warzywa (wysuwają język z buzi i szybko nim poruszają w kierunku nosa i brody), dodaje majonez, miesza, a potem próbuje. Sałatka jest pyszna (oblizują wargi ruchem okrężnym). Następnie pan Języczek maluje jaja – powoli wkłada je do kubeczków z barwnikami (przesuwają język po górnej wardze, górnych zębach i podniebieniu). Wyciąga pomalowane i dmucha, żeby szybciej wyschły (wdychają powietrze nosem, wydychają buzią). Potem rysuje na jajach wzorki – kropki (dotykają językiem różnych miejsc na podniebieniu) i kółka (oblizują wargi ruchem okrężnym). Zaplata jeszcze koszyczek wielkanocny (kilkakrotnie dotykają językiem górnej wargi, prawego kącika ust, dolnej wargi i lewego kącika ust) i już wszystko do świąt przygotowane. Cieszy się pan Języczek (uśmiechają się szeroko, nie pokazując zębów), bo może już świętować.

Link do piosenki ,,Kaszubskie nuty”

https://www.google.de/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiZyOHS6tXvAhXjsosKHQTaA5gQwqsBMAB6BAgEEAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D4CVNx_9IRZ4&usg=AOvVaw0-8QrLlY6J9Hb9kYGEo6LS

                                                      

Contact Information

Address

11-400 Kętrzyn

ul.Wierzbowa 2

Telefon
+48 545 99 98
Email

sekretariat@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl

rodo 

Adresy email: Inspektora Ochrony Danych Osobowych

Miejski Żłobek Nr. 2 -- iod-zlobek2@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl    

Miejskie Przedszkole Integracyjne "Smerfowa Kraina 

      -- iod@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl