wazniak

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Data: 23.06.2020r. 

Temat: Dzień ojca. Gdzie woda jest słodka, a gdzie słona? 

 Działania dzieci:  Przewidywane osiągnięcia dzieci:   Przewidywane osiągnięcia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych:   Pomoce dydaktyczne:  
 1. . KALENDARZ – ustalenie daty , dnia tygodnia ; doskonalenie znajomości nazw dni tygodnia i miesięcy, pór roku 

2.Dzień Ojca –  piosenka - Tata jest potrzebny”,  życzenia dla Taty

3.Praca plastyczna „Portret Taty” – technika dowolna

4. „Gdzie woda jest słodka, a gdzie słona?” – rozmowa na temat rodzajów wód w zbiornikach wodnych na podstawie doświadczeń dzieci i opowiadania „Letnie opowieści – zabawy w wodzie”. Porządkowanie wiedzy dzieci na temat rzek, jezior, mórz.. – praca z mapą –odnajdywanie na mapie zbiorników wodnych

5. „Gdzie można to znaleźć?” – ćwiczenia str. 50 – doskonalenie sprawności manualnej i orientacji na karcie

6 Zabawy ruchowe, gimnastyka – doskonalenie koordynacji ruchowej, orientacji w schemacie ciała
 - z pomocą ustala datę; -wie jaki jest dzień tygodnia, miesiąc, pora roku

-składa życzenia,  recytuje wierszyk, śpiewa piosenkę

- wykonuje portret  

- wypowiada się na dany temat, skupia uwagę na czytanym przez rodzica tekście i odpowiada na pytania z nim związane;

- Odnajduje na mapie zbiorniki wodne – rzeki, jeziora, morza, oceany; wie gdzie występuje wody słodka, słona

- jest sprawne manualnie, orientuje się na kartce

- jest sprawne ruchowo na miarę swoich możliwości; naśladuje drugą osobę, wykonuje polecenia
 - z pomocą ustala datę; -wie jaki jest dzień tygodnia, miesiąc, pora roku

-składa życzenia,  recytuje wierszyk, próbuje śpiewać piosenkę

- wykonuje portret  (w miarę swoich możliwości) 

- wypowiada się na dany temat, skupia uwagę na czytanym przez  rodzica tekście i próbuje odpowiadać na pytania z nim związane (w miarę możliwości werbalnych)

- Odnajduje na mapie zbiorniki wodne – rzeki, jeziora, morza, oceany(pokazuje z pomocą)

- jest sprawne manualnie, orientuje się na kartce

- jest sprawne ruchowo na miarę swoich możliwości; naśladuje drugą osobę, wykonuje polecenia
- kartoniki z napisami dni tygodnia, miesięcy, pór roku

- wybrane, dostępne materiały plastyczne

- tekst opowiadania; mapa, ilustracje zbiorników wodnych – e-mail

- ćwiczenia str. 50

- nagrania – e-mail

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Data: 22.06.2020r. 

Temat: Jadę w góry, góry, góry! 

 Działania dzieci: Przewidywane osiągnięcia dzieci:   Przewidywane osiągnięcia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych:  Pomoce dydaktyczne:  
 1. KALENDARZ – ustalenie daty , dnia tygodnia ; doskonalenie znajomości nazw dni tygodnia i miesięcy, pór roku.

2.Zabawy ruchowe, ćwiczenia gimnastyczne  przy muzyce i piosence; zabawy z piką.

„ Jadę pociągiem prawdziwym – utrwalanie piosenki. Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej, ekspresji ruchowej.

3. „Jadę w góry, góry, góry!” – rozmowa na temat górskich krajobrazów na podstawie doświadczeń dzieci, ilustracji, filmu oraz opowiadania „Letnie opowieści – echo w Tatrach”. Praca z mapą- wskazywanie gór na mapie .Doskonalenie emisji głosu, dykcji i oddechu przez zabawę w echo.

5. „Moje góry” – układanki. Rozwijanie wyobraźni i kreatywności przez układanie pejzaży górskich z figur geometrycznych.

6.” Policzanki”; liczenie w zakresie 10 i dalej w miarę możliwości dziecka, wykonuje zadania zgodnie z poleceniem. 
 - z pomocą ustala datę; -wie jaki jest dzień tygodnia, miesiąc, pora roku

- śpiewa piosenki, inscenizuje słowa ruchem, zachowuje rytm,

- wykonuje  ćwiczenia gimnastyczne- reaguje na polecenia, naśladuje ruch drugiej osoby; łapie i rzuca piłkę

- rozpoznaje i nazywa krajobraz górski, wskazuje góry na mapie,; skupia uwagę na czytanym opowiadaniu i odpowiada na pytania z nim związane

- bierze udział w zabawie – naśladuje echo

- przelicza, liczy w dostępnym mu zakresie, wykonuje zadania zgodnie z poleceniem
 - z pomocą ustala datę; -wie jaki jest dzień tygodnia, miesiąc, pora roku (w miarę możliwości psychofizycznych)

- próbuje śpiewać piosenki, inscenizuje słowa ruchem, zachowuje rytm (w miarę możliwości werbalnych)

- wykonuje  ćwiczenia gimnastyczne- reaguje na polecenia, naśladuje ruch drugiej osoby; łapie i rzuca piłkę (w miarę możliwości)

- rozpoznaje i nazywa krajobraz górski, wskazuje góry na mapie,; słucha czytanego opowiadania (odpowiada na pytania w miarę możliwości) 

- bierze udział w zabawie – naśladuje echo

- przelicza, liczy w dostępnym mu zakresie, wykonuje zadania zgodnie z poleceniem (z pomocą)
 -kalendarz, kartoniki z napisami dni tygodnia, miesięcy, pór roku

-nagrania – e-mail

- ilustracje, film –góry; tekst opowiadania

- instrukcja zabawy – e-mail

-„Policzanki”; karty pracy

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Data: 19.06.2020r. 

Temat: W pięknym ogrodzie! 

 Działania dzieci:  Przewidywane osiągnięcia dzieci:   Przewidywane osiągnięcia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych:   Pomoce dydaktyczne: 
 1. Kalendarz – ustalenie daty i wskazanie jej w kalendarzu; ustalenie dnia tygodnia; doskonalenie znajomości pór roku, nazw miesięcy i kolejności ich występowania

2. Zabawy ruchowe – rozwijanie sprawności fizycznej, wykonywanie ćwiczeń wg polecenia, przez naśladowanie ruchów drugiej osoby

3. „W pięknym ogrodzie…”- rozmowa na temat artystów i ich pracy na podst. doświadczeń dzieci i opow. „Letnie opowieści – w ogrodzie botanicznym, KP2.49. Poznanie pracy artysty: malarza, rzeźbiarza, poety, muzyka

4. Barwy ciepłe – barwy zimne – oglądanie ilustracji z podziałem na barwy ciepłe i zimne; tworzenie zbiorów: barw ciepłych, barw zimnych (kredki, klocki itp.)

5. Oglądanie ilustracji ogrodów i rozmowa na ich temat. Praca plastyczna: „Dwa ogrody”- technika dowolna. Tworzenie dwu obrazów ogrodów: w barwach ciepłych i w barwach zimnych

6. Karty pracy - matematyka. 

 --z pomocą ustala datę i wskazuje ją w kalendarzu;

-wie jaki jest dzień tygodnia;

-zna nazwy miesięcy i kolejność  ich występowania (na miarę  swoich możliwości)

- jest sprawne fizycznie na miarę swoich możliwości, naśladuje ruchy drugiej osoby, wykonuje ćwiczenia wg polecenia – reaguje na sygnał słowny

- z uwagą słucha czytanego przez rodzica opowiadania i odpowiada na pytania z nim związane;

- wie czym zajmują się poszczególni artyści i  jakimi narzędziami posługują się w swojej pracy

- na miarę swoich możliwości wymienia barwy ciepłe i barwy zimne, tworzy zbiory: barw ciepłych, barw zimnych

- przejawia zainteresowanie ilustracjami,  odpowiada na pytania dotyczące ilustracji, buduje krótkie wypowiedzi. Wykonuje pracę zgodnie z poleceniem,

-liczy na miarę swoich możliwości 

 --z pomocą ustala datę i wskazuje ją w kalendarzu;

-wie jakie są  dni tygodnia;

-wymienia miesiące (na miarę  swoich możliwości i możliwości werbalnych)

- jest sprawne fizycznie na miarę swoich możliwości, naśladuje ruchy drugiej osoby, wykonuje ćwiczenia wg polecenia – reaguje na sygnał słowny

- słucha czytanego przez rodzica opowiadania i odpowiada na pytania z nim związane;

- wie czym zajmują się poszczególni artyści i  jakimi narzędziami posługują się w swojej pracy

- na miarę swoich możliwości wymienia barwy ciepłe i barwy zimne, tworzy zbiory: barw ciepłych, barw zimnych

- przejawia zainteresowanie ilustracjami,  próbuje odpowiadać  na pytania dotyczące ilustracji/ Wykonuje pracę zgodnie z poleceniem(z pomocą) 

-liczy na miarę swoich możliwości 
 - kalendarz; - kartoniki z napisami nazw dni tygodnia, miesięcy

- nagrania  - e- mail

- tekst opowiadania, pytania pomocnicze ; KP2.49

- ilustracje barw z podziałem na ciepłe i zimne

- kredki, farby,

- klocki

- ilustracje ogrodów, zdjęcia , obrazy

- materiały plastyczne (kredki, farby, kolorowy papier)

-karty pracy – e-mail 

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Data: 18.06.2020r.

Temat: Jaka jest dzisiaj pogoda? 

 Działania dzieci:  Przewidywane osiągnięcia dzieci:   Przewidywane osiągnięcia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych:   Pomoce dydaktyczne: 
 1. Kalendarz – ustalenie daty i wskazanie jej w kalendarzu; ustalenie dnia tygodnia; doskonalenie znajomości pór roku

2. Pogoda – nauka piosenki ze słuchu, inscenizacja ruchowa do piosenki

4.Ćwiczenia ruchowe , oddechowe

5. „Jaka jest dzisiaj pogoda?” – rozmowa na temat aktualnej pogody na podstawie doświadczeń dzieci i opowiadania Letnie opowieści – zwariowana pogoda. Wdrażanie dzieci do systematycznej pracy.

6. Symbole pogodowe – odczytywanie symboli pogodowych; kolorowanie symboli

pogodowych.

 7. „Ilustracja dzisiejszej pogody”- technika dowolna

8. „Policzanki”; utrwalanie cyfr ; przeliczanie, liczenie  w zakresie 10 i dalej

 - z pomocą ustala datę i wskazuje ją w kalendarzu;

-wie jaki jest dzień tygodnia; -zna nazwy miesięcy i kolejność ich występowania na miarę swoich możliwości

- śpiewa piosenkę; inscenizuje słowa ruchem

- wykonuje ćwiczenie zgodnie z poleceniem

- z uwagą słucha czytanego tekstu; rozmawia na temat aktualnej pogody; odpowiada na pytania dotyczące przeczytanego tekstu

- odczytuje, dobiera do pogody odpowiednie symbole pogodowe; koloruje - odpowiednio trzyma pisak

- obserwuje pogodę, wykonuje pracę zgodnie z tematem – jest twórcze

- zna cyfry, liczy przelicza w dostępnym mu zakresie

 - z pomocą ustala datę i wskazuje ją w kalendarzu;

-wie jaki jest dzień tygodnia;

-zna nazwy miesięcy i kolejność ich występowania na miarę swoich możliwości

- próbuje śpiewać piosenkę; inscenizować  słowa ruchem (w miarę możliwości) 

- wykonuje ćwiczenie zgodnie z poleceniem (ze wsparciem) 

- słucha czytanego tekstu; próbuje odpowiadać na pytania dotyczące przeczytanego tekstu

- odczytuje, dobiera do pogody odpowiednie symbole pogodowe; koloruje - odpowiednio trzyma pisak

- obserwuje pogodę, wykonuje pracę zgodnie z tematem – jest twórcze (ze wsparciem) 

- zna cyfry, liczy przelicza w dostępnym mu zakresie
 - kalendarz; kartoniki z napisami dni tygodnia, miesięcy; film – e-mail

- nagranie piosenki – e-mail

- e-mail

- tekst opowiadania, pytania pomocnicze – email

- symbole pogodowe, kolorowanka – e-mail

-wybrane materiały plastyczne

- „Policzanki”; karty pracy

- e-mail

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

 

Akceptuj - to pierwsza i podstawowa zasada dobrego wychowania dziecka; jeśli nie będziemy akceptować dziecka takim, jakie jest, świetnie to wyczuje i wszystkie nasze wysiłki wychowawcze spełzną na niczym.

Buduj relację - pamiętajmy, że dziecko nie jest materią, którą należy poddać obróbce, ale taką samą osobą jak my, tylko trochę mniejszą; jeśli będziemy wobec niego szczerzy i prawdziwi, jeśli będziemy się dzielić z dzieckiem swoim życiem, staniemy się bardziej wiarygodni.

Chwal - niektórzy rodzice boją się chwalić swoje dziecko z obawy, że je rozpieszczą; oczywiście nie należy chwalić dziecka zawsze i za wszystko, ale trzeba to robić w sposób mądry, mobilizujący je do jeszcze większej pracy nad sobą.

Dowartościowuj - mówmy dziecku często, że jest dobre i że ma wielką wartość - nie ze względu na to, co robi, ale dlatego, że istnieje; pochwały służą dowartościowywaniu dziecka. Nigdy jednak nie chwalmy, porównując je z innymi, zwłaszcza z rodzeństwem.

Graj uczciwie - czasem w trudnych sytuacjach wychowawczych brakuje rodzicom cierpliwości i w imię "wyższych racji" wykorzystują swoją fizyczną czy intelektualną przewagę nad dzieckiem; nie jest to uczciwe wyjście z sytuacji i prędzej czy później odbije się negatywnie na naszych relacjach z pociechami.

Hamuj emocje - jeśli chcemy, żeby dziecko było grzeczne i uprzejme w stosunku do nas i innych osób, nie unośmy się gniewem i nie dawajmy upustu swoim emocjom w jego towarzystwie.

Identyfikuj się z dzieckiem - gdy chcemy dziecko o coś poprosić, coś mu nakazać lub czegoś mu zakazać, musimy być pewni, że kieruje nami dobro dziecka, a nie jakieś inne względy; dlatego zawsze, a zwłaszcza w sytuacjach drażliwych, zanim podejmie się jakiś krok wychowawczy, warto postawić się w sytuacji dziecka.

Jasno formułuj swoje myśli - jeśli czegoś od dziecka oczekujemy, jeśli coś nam się w jego zachowaniu podoba lub nie, musimy to wyrazić w sposób jasny i jednoznaczny; często rodzice chcą, żeby dziecko samo domyśliło się, o co im chodzi, a to zazwyczaj prowadzi do nieporozumień, które mogą mieć bardzo poważne konsekwencje wychowawcze.

Licz się ze zdaniem dziecka - rodzice też są ludźmi i też mogą się mylić, dlatego zawsze warto posłuchać, co dziecko ma do powiedzenia w sprawie swojego zachowania; pamiętajmy, że jeśli rodzice będą się liczyć ze zdaniem dziecka, wtedy i dziecko będzie się liczyć ze zdaniem rodziców, a nie odwrotnie.

Nagradzaj dyskretnie - są rodzice, którzy dobre zachowanie dziecka nagradzają obfitością prezentów ale dziecko potrzebuje nagrody innego rodzaju - uśmiechu, zadowolenia, przytulenia czy innego dyskretnego gestu, który powie mu: "Tak warto postępować".

Opiekuj się - dom rodzinny, jeśli ma być kuźnią charakterów, musi być najpierw ostoją bezpieczeństwa; jeśli od pierwszych chwil życia dziecka będziemy zaspokajać wszystkie jego rzeczywiste potrzeby, możemy być pewni, że ono pozytywnie odpowie również na nasze wymagania.

Pielęgnuj to, co dobre - człowiek jest jak kwiat - rozkwita, gdy się go właściwie pielęgnuje; jeśli widzimy u dziecka dobre zachowanie, piękne cechy charakteru, zwracajmy na nie uwagę, pielęgnujmy je w dziecku i sprawiajmy, żeby ono samo umiało je w sobie pielęgnować; pamiętajmy, że więcej pożytku w wychowaniu przynosi podkreślanie zalet dziecka, niż wytykanie jego błędów.

Rozmawiaj - rodzice, którzy wyłącznie wydają polecenia i egzekwują ich wykonanie, nigdy nie odniosą sukcesu wychowawczego. Jeśli będziemy rozmawiać z dzieckiem cierpliwie i na każdy ważny dla niego temat, zauważymy, że z czasem długie rozmowy w sposób naturalny przerodzą się w krótkie słowa i gesty wzajemnej miłości.

Szanuj - jeśli chcemy, żeby dziecko miało szacunek dla nas i innych osób, musimy je szanować; człowiekowi należy się szacunek niezależnie od jego wieku i wiedzy, jaką posiada; dobrze będzie, jeśli dziecko to zrozumie na przykładzie relacji w swojej rodzinie.

Traktuj poważnie - nikt nie wychowa dobrze swojego dziecka, jeśli będzie je uważał za "głupiutkie stworzonko", którym trzeba sterować jak marionetką w teatrze. Nawet jeśli potrzeby czy problemy dziecka wydają nam się głupie i dziecinne, nie wolno ich bagatelizować; musimy pamiętać o różnicy wieku i doświadczeń, jakie dzielą nas od naszych pociech.

Wymagaj - pochwały, akceptacja, dowartościowywanie nie stoją w sprzeczności ze stawianiem wymagań; miłość musi być wymagająca; jeśli jednak czegoś od dziecka wymagamy, musimy również egzekwować to aż do skutku.

Zgadzaj się ze współmałżonkiem - to kluczowa zasada dobrego wychowania dziecka; bo kogo dziecko ma posłuchać, jeśli jeden rodzic mówi co innego niż drugi?

 

Artykuł pobrany: http://www.przedszkole17.elblag.pl/page-35-ciekawe_artykuly 

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Data: 17.06.2020r. 

Temat: Bawimy się tęczą! 

 Działania dzieci:  Przewidywane osiągnięcia dzieci:   Przewidywane osiągnięcia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych:   Pomoce dydaktyczne: 
 1. Kalendarz – z pomocą odszukuje datę w kalendarzu, ustala dzień tygodnia, obserwuje, określa pogodę i dobiera odpowiednie ikony pogodowe; doskonali  znajomość nazw miesięcy.

2. Zabawy ruchowe przy piosence, muzyce; gimnastyka

3. „Kolory tęczy” – rozmowa na temat powstawania i kolejności kolorów tęczy na podstawie doświadczeń dzieci i opowiadania Letnie opowieścitęcza nad morzem. Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na podany temat.

5. „Tęcza” – układanie puzzli z wypychanki nr 55. Nauka wierszyka o „żółwiku” Rozwijanie umiejętności świadomego zapamiętywania.

6. „Tęcza w ogrodzie”– eksperyment. Wdrażanie dzieci do uważnego patrzenia i wyciągania wniosków.

7. ”Tęczowe rysowanki” – rysowanie kredką na kartce w siedmiu kolorach
 

- z pomocą ustala datę, wskazuje ją w kalendarzu; wie jaki jest dzień tygodnia, określa pogodę i dobiera odpowiednie ikony pogodowe; zna miesiące i ich kolejność występowania na miarę swoich możliwości

-śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego, inscenizuje słowa piosenki; naśladuje ruchy innej osoby, wykonuje ćwiczenie wg polecenia

- wie jak powstaje tęcza, zna kolory tęczy; skupia uwagę na czytanym przez rodzica tekście, wypowiada się na dany temat

- wypycha puzzle, układa puzzle,

- mówi wierszyk, zna kolory tęczy

- przejawia zaciekawienie eksperymentem, obserwuje, wyciąga wnioski

- wykonuje pracę zgodnie tematem,

 

- z pomocą ustala datę, wskazuje ją w kalendarzu; wie jaki jest dzień tygodnia, określa pogodę i dobiera odpowiednie ikony pogodowe; zna miesiące i ich kolejność występowania (w miarę  możliwości werbalnych)

-próbuje śpiewać piosenki z repertuaru dziecięcego, próbuje inscenizuje słowa piosenki; naśladuje ruchy innej osoby, wykonuje ćwiczenie wg polecenia(w miarę możliwości psychofizycznych, z pomocą rodzica) 

- wie jak powstaje tęcza, zna kolory tęczy; stara się skupić uwagę na czytanym przez rodzica tekście, próbuje wypowiadać się na dany temat (pytania pomocnicze, w miarę możliwości werbalnych) 

- wypycha puzzle,  układa puzzle,

- stara się mówić wierszyk, zna kolory tęczy

- przejawia zaciekawienie eksperymentem, obserwuje 

- wykonuje pracę zgodnie tematem (z pomocą)

 - kalendarz; kartoniki z nazwami dni tygodnia, pór roku, ikony pogodowe

- nagrania – e-mail

- tekst opowiadania, pytania do tekstu – e-mail

-wypychanka nr 55, tekst wierszyka – e-mail

- miska z wodą, olej

-biała kartka papieru, kredki

Contact Information

Address

11-400 Kętrzyn

ul.Wierzbowa 2

Telefon
+48 545 99 98
Email

sekretariat@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl

rodo 

Adresy email: Inspektora Ochrony Danych Osobowych

Miejski Żłobek Nr. 2 -- iod-zlobek2@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl    

Miejskie Przedszkole Integracyjne "Smerfowa Kraina 

      -- iod@smerfowa-kraina.ketrzyn.pl